Το δράμα και η Formula 1 είναι έννοιες συνυφασμένες. Πολύ δε περισσότερο σε μια σεζόν που είναι αμφίρροπη, με τη Red Bull πρώτη στη βαθμολογία πάνω από τη Mercedes (149-148) και τον Μαξ Φερστάπεν να προηγείται του Σερ Λιούις Χάμιλτον στην κατάταξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος των οδηγών (105-101). Στο 6ο Grand Prix της σεζόν στο Αζερμπαϊτζάν (14:50 ΕΡΤ 2, 15:00 COSMOTE TV SPORT 5), το θέαμα αναμενόταν εκτός πίστας με την ανταλλαγή πυρών μεταξύ των διευθυντών των δύο ομάδων. «Ο Κρίστιαν είναι λίγο μ.... και του αρέσει να μιλάει στην τηλεόραση. Θα έπρεπε να είναι πιο μετρημένος», είπε ο Τότο Βολφ της Mercedes για τον ομολόγο του της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ. Ισως η κούρσα ολοκληρωθεί με εκατέρωθεν επίσημες καταγγελίες για τις εύκαμπτες αεροτομές που έχουν στο μπροστά μέρος οι μεν και στο πίσω οι δε. Οι οδηγοί τους, πάλι, εκτιμούν πως θα ήταν ωραίο θέαμα να ρίξουν τους παράγοντες σ' ένα ρινγκ για να λύσουν εκεί τις διαφορές τους!
Να, όμως, που πλέον υπάρχει και η Ferrari με δεύτερη συνεχόμενη pole position του Σαρλ Λεκλέρκ. Σε αντίθεση με το Μονακό, αυτή τη φορά θα βρίσκεται στην εκκίνηση. Αν μπορεί να μείνει εκεί; Ποιος ξέρει! Η πίστα του Μπακού έχει τη μεγαλύτερη ευθεία (2,2 χλμ.) στη Formula 1 και εκεί είναι καλύτερες και η Mercedes, αλλά και η Red Bull. «Θα δούμε. Είναι πιο δυνατές και θα πρέπει να ακολουθήσουμε σωστή στρατηγική», είπε ο Μονεγάσκος. Ο διευθυντής αγώνων της σκουντερία, Λοράν Μεκίς, είχε δώσει ποδοσφαιρικό όρο για το πως θ' αντιμετωπίσει η ομάδα του τον αγώνα: «θα πρέπει να παίξουμε άμυνα με αντεπιθέσεις».
🚨 STARTING GRID 🚨
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021
Here's how we'll pull away from lights out 👀#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/m5DKQ0HWqh
Αυτό, πάντως, δεν είναι το μόνο θέμα. Το ποιοι θα είναι πού στην εκκίνηση θα φανεί λίγο πριν την έναρξη. Στις κατατακτήριες βγήκε τέσσερις φορές η κόκκινη σημαία και επωφελήθηκε ο Λεκλέρκ για να πάρει την pole position. Πρώτα χτύπησε στον τοίχο ο Λανς Στρολ (Aston Martin), έπειτα ο Αντόνιο Τζοβινάτσι (Alfa Romeo), στην συνέχεια ο Ντάνιελ Ρικάρντο (McLaren) και τέλος ο Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri) και οδήγησε και τον Κάρλος Σάινθ (Ferrari) σε σύγκρουση, αλλά ευτυχώς για τον Ισπανό η ζημιά ήταν πιο ελαφριά από όση θα μπορούσε να είναι. Από το 2016 είχαν να βγουν τόσες πολλές κόκκινες σημαίες σε κατατακτήριες δοκιμές. Τα μονοθέσια έμοιαζε να παίζουν συγκρουόμενα.
Οπότε σήμερα όλοι θα είναι διπλά προσεκτικοί γιατί ξέρουν πως κάθε λάθος μπορεί να τους οδηγήσει σε εγκατάλειψη. Από την άλλη, όμως, είναι και εκείνοι με τα πιο αδύναμα μονοθέσια που περιμένουν να εκμεταλλευτούν το... χάος. «Ισως ότι είδαμε στις κατατακτήριες να το δούμε και στον αγώνα», είπε απογοητευμένος ο Φερστάπεν. Θα αρχίσει πίσω από τον Χάμιλτον. Τους χωρίζουν τέσσερις βαθμοί στην κατάταξη. Στο τέλος του αγώνα μπορεί ο Χάμιλτον να βρίσκεται και πάλι στην κορυφή. «Οπως και να 'χει έχουμε μια μεγάλη κούρσα μπροστά μας αύριο», ανέφερε ο Σέρχιο Πέρες (Red Bull) την στιγμή ο που ο Βάλτερι Μπότας (Mercedes) εξέφρασε τα συναισθήματα πολλών πιλότων: «αν πιέσω θα καταλήξω στον τοίχο».