H Tesla του Μασκ θα κατασκευάσει εργοστάσιο για μπαταρίες στην Κίνα
AP Photo/Mark Schiefelbein
AP Photo/Mark Schiefelbein

H Tesla του Μασκ θα κατασκευάσει εργοστάσιο για μπαταρίες στην Κίνα

Η Tesla θα δημιουργήσει εργοστάσιο στη Σαγκάη για την κατασκευή της μπαταρίας Megapack, όπως μετέδωσε την Κυριακή το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ίλον Μασκ θα ανοίξει το εργοστάσιο το τρίτο τρίμηνο του 2023 και θα ξεκινήσει την παραγωγή το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με το πρακτορείο.

Αποτελώντας συμπλήρωμα ενός τεράστιου εργοστασίου που λειτουργεί ήδη στη Σαγκάη και κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα, το νέο εργοστάσιο θα παράγει αρχικά 10.000 μονάδες Megapack ετησίως, που αντιστοιχούν σε περίπου 40 γιγαβατώρες αποθήκευσης ενέργειας, οι οποίες θα πωλούνται παγκοσμίως, όπως μετέδωσε το Xinhua.

Με το νέο εργοστάσιο στη Σαγκάη, η Tesla θα επωφεληθεί από την κορυφαία παγκοσμίως αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών της Κίνας για να αυξήσει την παραγωγή και να μειώσει το κόστος των μονάδων μπαταριών ιόντων λιθίου Megapack για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση αποθήκευσης ενέργειας παγκοσμίως, καθώς ο κόσμος μετατοπίζεται στη χρήση περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η Tesla αποκομίζει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά ο Μασκ έχει δεσμευτεί να αναπτύξει την επιχείρηση ηλιακής ενέργειας και μπαταριών στο ίδιο περίπου μέγεθος.

Ο κινεζικός γίγαντας μπαταριών CATL 300750.SZ έχει επίσης εμβαθύνει τις συνεργασίες του με πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, στην προμήθεια μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας, για τις οποίες ο πρόεδρός της Ρόμπιν Ζενγκ αναμένει ότι θα έχουν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά από τις μπαταρίες που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Η Tesla διαθέτει επί του παρόντος ένα εργοστάσιο Megafactory στο Lathrop της Καλιφόρνια, ικανό να κατασκευάζει 10.000 Megapacks ετησίως.

Η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων Model 3 στη Σαγκάη το 2019 και τώρα είναι σε θέση να παράγει 22.000 μονάδες αυτοκινήτων την εβδομάδα.

Η Tesla σχεδίαζε να επεκτείνει το Gigafactory της Σαγκάης, το πιο παραγωγικό εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της, για να προσθέσει ετήσια δυναμικότητα 450.000 μονάδων, ανέφερε το Reuters τον περασμένο Μάιο.

Η αμερικανική εταιρεία, ωστόσο, είχε παλέψει με την αύξηση των αποθεμάτων στη Σαγκάη, καθώς η ζήτηση άρχισε να εξασθενεί το τρίτο τρίμηνο, οδηγώντας σε επιθετικές μειώσεις τιμών στις κύριες αγορές της παγκοσμίως τον Ιανουάριο.

Η αύξηση των πωλήσεων EV στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, επιβραδύνθηκε στο 20,8% τους δύο πρώτους μήνες του 2023, από 150% την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Διαβάστε επίσης:

Ο Μασκ και το παρασκήνιο του ράλι στο Dogecoin

Κίνα: Η πρώτη χώρα που μπορεί να καταστεί ενεργειακά αυτάρκης το 2060

Γιατί η Κίνα θέλει ο Μακρόν να μπει «σφήνα» μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ

Tesla: Κατώτερες των προσδοκιών οι παραδόσεις αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο