H Tesla δεν κατάφερε να επιβεβαιώσει τις προσδοκίες για τις παραδόσεις ηλεκτρικών αυτοκίνητων το πρώτο τρίμηνο του 2023, καθώς ο αυξανόμενος ανταγωνισμός και οι δυσοίωνες οικονομικές προοπτικές επισκίασαν τις προσπάθειες της εταιρείας του Ίλον Μασκ να στηρίξει τη ζήτηση με μειώσεις τιμών.
Οι παραδόσεις της Tesla ήταν 36% υψηλότερες σε σχέση με το 2022, αλλά κάτω από τον ρυθμό ανάπτυξης 52% που προέβλεπε ο Μασκ στις αρχές του έτους.
Οι επενδυτές παρακολουθούν το στοίχημα του Μασκ ότι η μείωση των τιμών θα τονώσει τις πωλήσεις, αν και ανησυχούν για τη «διάβρωση» των περιθωριών κέρδους.
Η Tesla παρέδωσε 422.875 οχήματα, υψηλό ρεκόρ για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά μικρότερο από τις προσδοκίες των αναλυτών για 430.008 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
«Αν δεν είχαν κάνει τη μείωση των τιμών, θα ήταν άσχημο. Νομίζω ότι αυτό που σας λέει είναι ότι η οικονομία δυσκολεύει», δήλωσε την Κυριακή ο Τζιν Μάνστερ, διευθύνων σύμβουλος της Deepwater Asset Management.
«Έδειξαν μια επιτάχυνση, αλλά δεν επιταχύνθηκαν στο επίπεδο που είχε προτείνει ο Ίλον», επισήμανε.
Ο Μασκ, ο οποίος έχει χάσει τους δικούς του φιλόδοξους στόχους πωλήσεων για την Tesla τα τελευταία χρόνια, δήλωσε τον Ιανουάριο ότι οι παραδόσεις του 2023 θα μπορούσαν να φτάσουν τα 2 εκατομμύρια οχήματα, χωρίς εξωτερικές διαταραχές, από 1,3 εκατομμύρια το 2022.
Η Tesla παρέδωσε 6% περισσότερα από τα βασικά της οχήματα Model 3/Model Y τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Όμως ο αριθμός των παραδόσεων για τα ακριβότερα οχήματά της Model X/Model S μειώθηκε κατά 38%.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε περισσότερα αυτοκίνητα από όσα παρέδωσε, κατασκευάζοντας 440.808 οχήματα για τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους.
Η Tesla αύξησε την παραγωγή σε νέα εργοστάσια στο Τέξας και το Βερολίνο και καθώς η παραγωγή στην Κίνα ανέκαμψε από το χτύπημα αποκλεισμού του COVID-19.
Περισσότερες μειώσεις τιμών;
Ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι η Tesla μπορεί να πιεστεί να μειώσει περαιτέρω τις τιμές, καθώς πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συνδυάσει τις περικοπές και οι ανησυχίες για την αποδυνάμωση της οικονομίας παραμένουν.
Περαιτέρω θολώνουν τις προοπτικές της ζήτησης οι αμερικανικές επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες ενδέχεται να μειωθούν σε ορισμένα μοντέλα από τις 18 Απριλίου.
Τον Ιανουάριο, η Tesla μείωσε τις τιμές παγκοσμίως έως και 20%, εξαπολύοντας έναν πόλεμο τιμών αφού έχασε τις εκτιμήσεις της Wall Street για τις παραδόσεις του 2022.
Οι περικοπές της Tesla στην Κίνα πυροδότησαν έναν πόλεμο τιμών, με έναν αριθμό κινεζικών αντιπάλων, συμπεριλαμβανομένων των BYD 002594.SZ και Xpeng 9868.HK, να ρίχνουν τις τιμές για να υπερασπιστούν το μερίδιο αγοράς εν μέσω αποδυνάμωσης της ζήτησης.
Ο ηγέτης της αγοράς BYD αντιπροσώπευε το 41% των πωλήσεων των λεγόμενων αυτοκινήτων νέας ενέργειας στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο για τους δύο πρώτους μήνες του έτους. Η Tesla, αντίθετα, είχε μερίδιο 8%.
Διαβάστε επίσης:
Tesla: Μειώνει τις τιμές των Model S και X στις ΗΠΑ για να τονώσει τη ζήτηση