Η Mercedes παραδέχεται ανοιχτά πως θ' αρχίσει αυτή την σεζόν της Formula 1 με πιο αργά μονοθέσια αυτή την σεζόν από τη Red Bull. Με το πρώτο Grand Prix στο Μπαχρέιν την Κυριακή να περιμένει στη... γωνία είναι το κύριο ζήτημα που απασχολεί την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια που αναζητά τον 8ο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές. Δεν είναι, όμως, και το μόνο...
«Είναι πολλοί οι άγνωστοι παράγοντες. Καμία ομάδα δεν μπορεί να με ακρίβεια σε ποιο σημείο βρίσκεται, αλλά υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που μοιάζουν πιο ξεκάθαρα. Θα έλεγα πως η Red Bull βρίσκεται μπροστά όσον αφορά στην απόδοση», είπε ο διευθυντής στρατηγικής της Mercedes, Τζέιμς Βάουλς.
Αν τώρα αυτό είναι μια... στρατηγική για να αυξήσουν την πίεση προς τη Red Bull θα φανεί, αλλά σε συνδυασμό με τα όσα έδειξαν στα τεστ που ήταν περιορισμένα σε τρεις μέρες και με τα όσα δήλωσε ο πιλότος της ομάδας, Λιούις Χάμιλτον, μοιάζει με ειλικρινή τοποθέτηση. Στα δοκιμαστικά, τα «μαύρα βέλη» δεν ήταν ούτε πάρα πολύ γρήγορα, ούτε και πολύ σταθερά, ενώ υπήρχαν και ζητήματα αξιοπιστίας. «Δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι και έχουμε δουλειά να κάνουμε. Θα είναι δύσκολα φέτος», τόνισε ο Χάμιλτον. Βέβαια, αν κάτι χαρακτηρίζει τη Mercedes είναι η ικανότητά της να εντοπίσοει και να διορθώσει τα λάθη της με ταχύτητα και αποτελεσματικά.
Το άλλο ζήτημα που απαιτεί γρήγορες απαντήσεις έχει να κάνει με τους οδηγούς. Η Mercedes δεν θέλει και φέτος να τραβήξουν στον χρόνο οι συζητήσεις για το μέλλον του Χάμιλτον και να γίνουν ένα ζήτημα που ενδεχομένως ν' αποπροσανατολίσει την ομάδα. «Συμφωνήσαμε αυτή την σεζόν να συζητήσουμε νωρίτερα», είπε ο διευθυντής της ομάδας κι ένας από τους συνιδιοκτήτες, ο Τότο Βολφ και πρόσθεσε: «θέλουμε ν' αποφύγουμε μια κατάσταση όπως αυτή του 2020, όπου σχεδόν ξεμείναμε από χρόνο και βρεθήκαμε σε άβολη θέση χωρίς να έχουμε μεγάλο περιθώριο πριν την έναρξη της σεζόν. Γι' αυτό και κάναμε μονάχα συμβόλαιο για έναν χρόνο». Ο Χάμιλτον κι ο Βολφ ανέφεραν πως το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας δεν ήταν ο λόγος της καθυστέρησης. Ωστόσο, ίσως μια νέα συμφωνία να εξαρτηθεί κι από το αν θα δημιουργηθεί salary cap για οδηγούς και στελέχη των ομάδων.
Επειτα, είναι κι ο Βάλτερι Μπότας. Στην σειρά – ντοκιμαντέρ του Netflix, Drive to Survive, παρουσιάστηκε πως νιώθει μάλλον άβολα ορισμένες φορές με την συμπεριφορά της ομάδας που συχνά φαίνεται να παίρνει αποφάσεις που ευνοούν τον Χάμιλτον και εκείνος είναι το νούμερο δύο. Το συμβόλαιό του λήγει στο τέλος του χρόνου κι αυτή την σεζόν θα βρεθεί υπό πίεση ν' αποδώσει με τον Τζορτζ Ράσελ της Williams να περιμένει μια ευκαιρία στη Mercedes. Ισως ο Μπότας ακολουθήσει μια πιο... εγωιστική τακτική προκειμένου να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κι αυτό θα προκαλούσε τριβές μέσα στην ομάδα.