Έκρηξη πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Έκρηξη πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Στην «πρίζα» μπαίνει για τα καλά η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να σημειώνουν εκρηκτική άνοδο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, τη στιγμή μάλιστα που η συνολική αγορά αυτοκινήτου εμφάνιζε τα πρώτα σημάδια κατάρρευσης λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει η Canalys οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 26% στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Συγκεκριμένα, οι Ευρωπαίοι αγόρασαν τρία εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, δηλαδή ένα εκατομμύριο λιγότερα από το πρώτο τρίμηνο του 2019. Ταυτόχρονα, όμως, η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων ενισχύθηκε κατά 72% και πλέον αντιστοιχεί στο 7% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων, με 218.000 μονάδες.

Επί του παρόντος περισσότερα από 75 ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα είναι διαθέσιμα στην ευρωπαϊκή αγορά. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι οι κατασκευαστές έχουν δεσμευθεί οριστικά στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας ολοένα και περισσότερα μοντέλα τα οποία πλέον «πιάνουν» τις περισσότερες κατηγορίες αγοραστών. Έτσι, δημιουργείται ένας «ενάρετος» κύκλος που πυροδοτεί την αύξηση των πωλήσεων. Πιθανότατα το σκηνικό που διαμορφώθηκε στο δεύτερο τρίμηνο του έτους θα είναι διαφορετικό, αφού την εν λόγω περίοδο οι οικονομικές επιπτώσεις από το lockdown ήταν συντριπτικές.
 




Το Tesla Model 3 βρέθηκε στη θέση του οδηγού των πωλήσεων, με 20.000 νέες ταξινομήσεις ενώ από τα ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφόρησαν πρόσφατα, το Peugeot e-208 διέγραψε την καλύτερη πορεία, σύμφωνα με την Canalys. Συνολικά, η Τesla είναι ο ηγέτης της αγοράς, ακολουθούμενη από την BMW, τη Volkswagen, τη Renault και την Peugeot.

H Canalys υποστηρίζει ότι τα ούτως ή άλλως εντυπωσιακά στοιχεία θα μπορούσαν να ήταν ακόμη καλύτερα, αν δεν υπήρχαν οι μεγάλες λίστες αναμονής και ο αντίστοιχος χρόνος παράδοσης για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό φυσικά έχει να κάνει με το γεγονός ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες - πλην Tesla – διατηρούν την παραγωγή τους εστιασμένη προς τα συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και παρά τις προσπάθειες να επιταχύνουν την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, δυσκολεύονται να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση.

Καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα ανταγωνιστούν λυσσαλέα αύριο για να διατηρήσουν τη θέση τους στις προτιμήσεις των καταναλωτών, άλλη ανάλυση που διεξήχθη από την Transport & Environment εκτιμά ότι το 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικού οχημάτων στην ΕΕ θα ανέλθουν σε ένα εκατομμύριο, ενώ το 2021 θα διπλασιαστούν φτάνοντας περίπου το 10% της συνολικής αγοράς. Σε αυτό το περιβάλλον η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει μόνο δύο επιλογές: να ανταποκριθεί ή να ξεπεραστεί από τις εξελίξεις.