Ταχύτητα, ακρίβεια, συνέπεια, παραγωγικότητα. Στοχεύοντας να διατηρηθεί ανταγωνιστική στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, η BMW προχωρά σε ένα τεράστιο πρόγραμμα αυτοματοποίησης των γραμμών παραγωγής της, που θα στελεχωθούν από 5.000 ρομπότ.
H βαυαρική εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με την επίσης γερμανική Kuka, έναν από του μεγαλύτερους κατασκευαστές ρομπότ, για την παραγγελία 5.000 ρομπότ νέας γενιάς τα οποία θα τοποθετηθούν σε εργοστάσια της BMW σε όλο τον κόσμο. Τα βιομηχανικά ρομπότ της Kuka θα χρησιμοποιηθούν κυρίως στη συναρμολόγηση των αμαξωμάτων, πριν αυτά φτάσουν στο στάδιο βαφής και προσθήκης μηχανικών μερών.
Επιπλέον η BMW θα προμηθευτεί ολόκληρες γραμμές παραγωγής της Kuka, οι οποίες αφενός αυξάνουν σημαντικά το χώρο εργασίας των ρομπότ, αφετέρου θα ελέγχονται από έναν και μόνο άνθρωπο.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί προνομιακό πεδίο δραστηριοποίησης για τους κατασκευαστές ρομποτικών διατάξεων. Αρχικά ο σκοπός της βιομηχανικής αυτοματοποίησης ήταν να αυξήσει την παραγωγικότητα και να μειώσει το κόστος που συνδέεται με την εκτεταμένη χρήση ανθρώπινου δυναμικού. Ωστόσο, σήμερα, το επίκεντρο της αυτοματοποίησης έχει μετατοπιστεί στη βελτίωση της ποιότητας του τελικού προϊόντος και της ευελιξίας στην παραγωγική διαδικασία. Για παράδειγμα, η εγκατάσταση των εμβόλων στον κινητήρα γίνονταν επί δεκαετίες χειροκίνητα, με το ποσοστό σφάλματος να κυμαίνεται από 1% έως 1,5%. Από τη στιγμή που η διαδικασία κατέστη αυτοματοποιημένη με τη χρήση ρομποτικών βραχιόνων το ποσοστό σφάλματος έπεσε κατακόρυφα στο 0,00001%.
Η Kuka δεν είναι μια απλή εταιρεία. Mαζί με τις ιαπωνικές Fanuc και Yaskawa Electric και την ελβετική ABB, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας ρομποτικής βιομηχανίας. Το συγκεκριμένο κουαρτέτο «μονοπωλεί» σχεδόν το σύνολο των βαρέων ρομποτικών λύσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ουσιαστικά τα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο διαθέτουν κάποια ρομποτική διάταξη αυτών των εταιρειών. Γι’ αυτό και η εξαγορά της, τον Ιανουάριο του 2017, από την κινεζική εταιρεία οικιακών συσκευών Midea, έναντι 4,5 δισ. ευρώ, προκάλεσε σοκ στη Γερμανία.
Πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία τα ρομπότ εισβάλουν πλέον σχεδόν σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Huawei έως το 2025 θα αναλογούν 103 ρομπότ ανά 10.000 εργαζόμενους, δηλαδή κάτι περισσότερο από 1 ρομπότ ανά 1.000 εργαζόμενους. Ουσιαστικά, κάθε μεγάλη επιχείρηση θα διαθέτει σε κάποιον τομέα δραστηριοτήτων ένα ή περισσότερα ρομπότ.
Με βάση το Global Industry Vision της Huawei, όχημα για την έκρηξη στη χρήση ρομποτικών συστημάτων είναι η σταδιακή ωρίμανση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Καθώς η ικανότητα των μηχανών να μαθαίνουν και να προσαρμόζονται στις συνθήκες, θα αυξάνεται η χρησιμότητά τους αλλά και η εμπιστοσύνη των ανθρώπων να τους αναθέτουν πιο σύνθετα καθήκοντα.