Έτος επιστροφής στην κερδοφορία εκτιμάται ότι θα είναι το 2022 για την Intrakat η οποία παρουσίασε το 2021 ιστορικά υψηλό ανεκτέλεστο στο 1,3 δισ. ευρώ, διεκδικεί έργα ύψους 5 δισ. ευρώ, διατηρεί ενεργό ενδιαφέρον για την Αττική Οδό σε επόμενη φάση και προχωρά με τον σχεδιασμό της για τις ΑΠΕ, ενδεχομένως και με τη συμβολή ξένων επενδυτών.
Ειδικότερα η Intrakat όπως σημείωσε προ ολίγου κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2021, μεταξύ άλλων ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης, διατηρεί ενεργό ενδιαφέρον για τη συμμετοχή της στη β' φάση διεκδίκησης της Αττικής Οδού, έχοντας ήδη δεχθεί οχλήσεις από δύο από τα σχήματα που κατέβηκαν στον διαγωνισμό.
Ειδικότερα ο κ. Σουρέτης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός της Αττικής Οδού είναι από εκείνους που προσελκύουν κυρίως ξένα funds σε κάποιο από τα οποία, όπως εκτιμά, θα καταλήξει ο διαγωνισμός. Υπήρξε προσέγγισε από δύο σχήματα για να συνεργαστούμε σε επόμενη φάση, αλλά θα φανεί στην πορεία αν προκύψει κάτι, σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ωστόσο ότι η Intrakat θα είναι παρών στη διεκδίκηση του κατασκευαστικού αντικείμενου των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.
Παράλληλα η διοίκηση της Intrakat, δήλωσε ότι είναι ανοιχτή σε συζητήσεις με ξένους επενδυτές για την ενδεχόμενη συμμετοχή τους στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ, υπενθυμίζοντας ότι στον αρχικό σχεδιασμό της έχει καταστεί σαφές ότι προτίθεται να διατηρήσει χαρτοφυλάκιο έργων ισχύος 250MW από τα οποία θα αποφέρουν σε επαναλαμβανόμενη βάση κέρδη της τάξης των 30 με 35 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και να προωθήσει την ανάπτυξη του υπόλοιπου χαρτοφυλακίου που περιλαμβάνει 1 GW αιολικά, 600 MW φωτοβολταϊκά και 600 MW storage με ξένο επενδυτή.
Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία είναι προσανατολισμένη προς αυτή την κατεύθυνση και θεωρείται απαραίτητη η παρουσία ξένου συνεταίρου, ωστόσο, η Intrakat δεν έχει καταλήξει κάπου αν και φαίνεται ότι δεν έχουν λείψει επαφές και ζυμώσεις, όπως ανέφερε ο Π. Σουρέτης, τονίζοντας ότι τα πως όσα κυκλοφορούν εσχάτως ως σενάρια για αγορά των ΑΠΕ ή μετοχικού μεριδίου της εταιρείας είναι φήμες. «Υπάρχει ενδιαφέρον από ξένους για την ενέργεια, το ακούμε, όταν προκύψει κάτι θα ενημερώσουμε», σχολίασε.
Παραμένοντας στο κομμάτι της Ενέργειας κατά την παρουσίαση τονίστηκε ότι στόχος είναι περίπου 100MW να έχουν τεθεί σε λειτουργία το 2022 ή αρχές 2023, κάνοντας αναφορά στα 15MW στο Φραγκάκι, το project στο Καστρί και τα υπόλοιπα 2 μικρότερα έργα που θα φέρνουν σημαντικά έσοδα- EBITDA, ενώ συνολικά 250MW θα είναι σε λειτουργία μέχρι τα τέλη του 2023.
Στόχος της Intrakat είναι η φετινή χρονιά να είναι κερδοφόρα και να επιτρέψει τη διανομή μερίσματος το ύψος του οποίου όπως διευκρινίστηκε ανάλογα με την κερδοφορία και της ανάγκες ρευστότητα θα κυμαίνεται από 20% έως 35% περίπου. Αναφερόμενη η διοίκηση στην εικόνα του πρώτου τριμήνου, σημείωσε ότι είναι σε θετική πορεία και για το σύνολο της χρήσης στόχευση είναι τα περιθώρια ebitda να κυμανθούν μεταξύ 4-5% για το 2022, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους να φθάσει από 9% έως 11%.
Σχολιάζοντας τις φήμες που κυκλοφορούν, λόγω της αύξησης της τιμής της μετοχής, η διοίκηση απέρριψε κάθε τέτοιο σενάριο συναλλαγών σε μετοχές, ή πιθανής εξαγοράς.
Όσον αφορά το θέμα της αύξησης του κατασκευαστικού κόστους λόγω της αύξησης των πρώτων υλών και κατασκευαστικών υλικών, ο Πέτρος Σουρέτης επισήμανε πως πρόκειται για ένα πρόβλημα με σημαντικές επιπτώσεις στην κερδοφορία του Ομίλου και το οποίο επηρεάζει όλη την κατασκευαστική αλυσίδα. Ανέφερε, δε, πως το Υπουργείο Υποδομών έχει στη λήψη μέτρων, αλλά χρειάζονται και άλλες λύσεις, όπως για παράδειγμα οι αναθεωρήσεις σε επιπλέον υλικά. Δε δίστασε δε να αναφέρει ότι δεν αποκλείεται η πιθανότητα να «παγώσουν» έργα, εμφανίστηκε όμως αισιόδοξος ότι θα δοθεί άμεσα λύση και μάλιστα σε αυτό θα συμβάλει και η ΕΕ με οριζόντια λύση.
Στο real estate ο όμιλος Intrakat ολοκλήρωσε και έθεσε σε λειτουργία το πρώτο 5άστερο ξενοδοχείο Xenodocheio Milos στην Αθήνα εντός του οποίου λειτουργεί και εστιατόριο Milos. Αναφορά έγινε στην ανακατασκευή κτιρίου ΄9 ορόφων στην οδό Ιπποκράτους, το οποίο με την ολοκλήρωση της ανακατασκευής του θα λάβει πράσινη πιστοποίηση LEED. Όπως αναφέρθηκε έχει μισθωθεί από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το 80% των χώρων, ενώ έπονται συμφωνίες και για τους υπόλοιπους. Το κτίριο ανήκει στο συνεγγυητικό ταμείο και έχει μισθωθεί από την Intrakat για 20 έτη με δυνατότητα επέκτασης άλλα 20. Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 4,5 εκατ. ευρώ.
Επίσης, σε real estate – τουρισμό εστιάζει σε υψηλών προδιαγραφών projects σε περιοχές όπως η Μύκονος και η Αθήνα.
Αναφερόμενη τέλος η διοίκηση στα αποτελέσματα του 2021 τόνισε ότι η πανδημική κρίση, το αυξημένο ενεργειακό κόστος και η κατακόρυφη αύξηση των κατασκευαστικών υλικών λειτούργησαν αρνητικά όσον αφορά τις επιδόσεις του Ομίλου. Εικόνα η οποία εκτιμάται ότι θα αναστραφεί καθώς ο Όμιλος έχει ήδη ανεκτέλεστο έως σήμερα 1,3 δισ. ευρώ, ενώ το Υπουργείο Υποδομών έχει καταρτίσει ένα συνεκτικό πλάνο για έργα αξίας 13 δισ. ευρώ. Την ίδια ώρα το ύψος των κοινοτικών πόρων για έργα (ΕΣΠΑ 2021-2027 και Ταμείο Ανάκαμψης) θα συνεισφέρουν στη χώρα μας χρηματοδοτήσεις 43,4 δισ. ευρώ.
Στα νέα σημαντικά έργα περιλαμβάνονται o ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος προϋπολογισμού 240εκ. ευρώ, έργα ΔΕΔΔΗΕ Π/Υ: 154,7εκ., η Ηλεκτροκίνηση Λάρισα – Βόλος Π/Υ: 42,4εκ. , o Fraport EASA Π/Υ: 91εκ. και ειδική αναφορά έγινε στο Marina Tower του Ελληνικού με συμμετοχή 60% Bouygues και 40% Intrakat.