Του Γιώργου Δασκαλόπουλου
Χρονιά διεύρυνσης, επέκτασης και μακρινών πτήσεων θα είναι το 2020 για την Αεροπορία Αιγαίου. Μια χρονιά στην οποία θα αρχίσει να δρέπει νέους καρπούς της επιτυχημένης συνταγής που εφαρμόζει ο επικεφαλής της Ευτύχης Βασιλάκης, με επίκεντρο την άριστη γνώση της αγοράς, την προσεκτική αλλά δυναμική ανάπτυξη, τις επενδύσεις, αλλά και το ίδιο το προϊόν.
Στο πλαίσιο αυτό η αεροπορική θα ξεκινήσει την παραλαβή των πρώτων έξι αεροσκαφών Airbus A-320/321neo της παραγγελίας μαμούθ των 5 δισ. ευρώ, σχηματίζοντας στόλο 65 αεροσκαφών που θα πραγματοποιούν πτήσεις σε 155 προορισμούς. Παράλληλα, θα προσθέσει 1.500.000 περισσότερες θέσεις στο πρόγραμμα της φτάνοντας συνολικά τις 19.200.000 για το σύνολο του έτους.
Όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη, η αναπτυξιακή στρατηγική της για το 2020, βασίζεται σε τρεις άξονες:
1. Τη διεύρυνση της δραστηριότητας και επέκταση της παρουσίας της στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη λειτουργία Βάσης από την Κέρκυρα, φτάνοντας πλέον τις 8 βάσεις.
2. Την σταθερή συνεχιζόμενη επένδυση και εστίαση στον κύριο κόμβο της Αθήνας.
3. Την σταθερή προσήλωση στην προσπάθεια επέκτασης της τουριστικής περιόδου.
Αναλυτικότερα, η εταιρεία προσθέτει 11 νέα δρομολόγια στο συνολικό της πρόγραμμα σε διεθνείς προορισμούς από τις βάσεις της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και την νέα βάση της Κέρκυρας. Ταυτόχρονα εντάσσει 3 νέους προορισμούς στο δίκτυό της από Μπέρμιγχαμ, Πάφο, Μπιλμπάο. Παράλληλα, σχεδιάζει αύξηση της χωρητικότητας σε επιπλέον 47 δρομολόγια εξωτερικού, προσθέτοντας συνολικά 1,1 εκ. θέσεις στην ετήσια δραστηριότητά της και φτάνοντας έτσι τις 11,4 εκ. θέσεις συνολικά.
Με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη η Αegean έχει σχεδιάσει ένα πλάνο έντονης εξωστρέφειας και αναπτυξιακής δυναμικής, με δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, Ρώμη, Μιλάνο, Ζυρίχη, Βερολίνο και αύξηση των διαθέσιμων θέσεων εξωτερικού κατά 25%. Η εταιρεία προσθέτει έτσι 8 νέους προορισμούς από την συμπρωτεύουσα (6 εξωτερικού και 2 εσωτερικού), ενώ επενδύει και σε νέο lounge 500 τετρ. μέτρων για την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επιβατών.
Παράλληλα, με στόχο τη διεύρυνση κάλυψης των μεγάλων τουριστικών αγορών η Αegean δημιουργεί βάση και στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Πρόκειται για την 8η βάση της σε Ελλάδα και Κύπρο. Για το 2020 ξεκινά από εκεί το πρώτο δρομολόγιο τακτικών πτήσεων Κέρκυρα-Παρίσι και 12 προορισμούς charter πτήσεων, προσφέροντας επιπλέον 95.000 θέσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και συμβάλλοντας στην εξυπηρέτηση των αναγκών του τουρισμού του νησιού.
Η Αθήνα παραμένει φυσικά ένας προορισμός - βαρόμετρο για τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού και της Aegean, αλλά και ο κύριος κόμβος για πρόσβαση στα μικρότερα νησιά της χώρας. Το 2020 η σημαντική αύξηση χωρητικότητας στο δίκτυο της Αθήνας θα προέλθει, για άλλη μια φορά, από την προσφορά μεγαλύτερης συχνότητας υπαρχόντων δρομολογίων, τη διεύρυνση του διαστήματος εξυπηρέτησης περισσότερων προορισμών και την προσθήκη τεσσάρων νέων προορισμών (Μπιλμπάο, Νυρεμβέργη, Πάφος, Μπέρμιγχαμ)
Μιλώντας για το πλάνο του 2020 ο CEO της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αegean, σημείωσε πως η χρονιά διαμορφώνει «αφετηρία για ακόμη περισσότερες επενδύσεις στο δίκτυο και τη συνολική δραστηριότητά μας από τις 8 πλέον βάσεις μας σε Ελλάδα και Κύπρο. Με 11 νέα δρομολόγια, 1,5 εκ. επιπλέον θέσεις 19,2 εκατ. διαθέσιμες θέσεις συνολικά, και φυσικά με την παραλαβή των πρώτων 6 αεροσκαφών της οικογένειας A320neo δημιουργούμε παράλληλα νέο μίγμα ανάπτυξης για την εταιρεία μας. Φέτος, παράλληλα με την ανάπτυξη της Αθήνας η ενίσχυση της Θεσσαλονίκης, αλλά και η νέα βάση στην Κέρκυρα βρίσκονται στο επίκεντρο του προγράμματός μας. Πιστεύουμε ότι μέσα από τον επιχειρησιακό σχεδιασμό μας, αλλά και τις συμπράξεις και συνεργασίες που υλοποιούμε με φορείς των πόλεων και των περιοχών της χώρας, σταδιακά διαμορφώνουμε το κατάλληλο προϊοντικό μείγμα για τη διάχυση του τουρισμού αλλά και την ενίσχυση των ποιοτικών του χαρακτηριστικών».
Η στρατηγική του 2020 έρχεται στον απόηχο των αποτελεσμάτων εννεαμήνου 2019 τα οποία εμφάνισαν +10% στο τζίρο (που ξεπέρασε το 1 δις. ευρώ), +12% στους επιβάτες εξωτερικού, σε μια τουριστικά δύσκολη χρονιά. Και παρά το «φρενάρισμα» του ελληνικού τουρισμού, ο όμιλος της Αεροπορίας Αιγαίου προσέφερε 8% περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις, πραγματοποιώντας 5% περισσότερες πτήσεις, κατορθώνοντας την ίδια στιγμή να βελτιώσει τη μέση πληρότητα πτήσεων σε 84,5%. Από 83,6% το 2018. Μεγέθη που βελτιώνουν σημαντικά την εικόνα αν συνεκτιμηθεί ότι το 2016 το load factor ήταν 77,4%. Και καταδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής να «γεμίζει» πτήσεις γνωρίζοντας που και πως (αλλά και γιατί) πετάει.