«Γίνεται μία πολύ συντονισμένη προσπάθεια ανάταξης και ανανέωσης του στόλου και σήμερα κυκλοφορούν καινούρια λεωφορεία, κάτι που είχε να γίνει πολλά χρόνια, σε ένα στόλο όπου ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων της ΟΣΥ ξεπερνά τα 18 χρόνια» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής συμπληρώνοντας πως η κίνηση για την εκμίσθωση λεωφορείων με leasing «χάλασε τη "σούπα" σε μερικά οργανωμένα και μικρά συμφέροντα».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως μπορεί να δεχθεί την κριτική του κόσμου και μερίδας της αντιπολίτευσης «που λέει ότι πρέπει να κάνουμε πιο γρήγορα βήματα», ενώ κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι είναι «εγκλωβισμένος στη λογική της χρονοκαπηλείας».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε την άψογη συνεργασία με τους εργαζόμενους που δουλεύουν φιλότιμα και τους συνδικαλιστικούς φορείς και την προσπάθεια σε απόλυτη συνεννόηση μαζί τους, να κυκλοφορήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα λεωφορεία και συρμοί. Σημείωσε όμως ότι υπάρχουν κάποιοι ελάχιστοι που δεν επιθυμούν τη σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα.
«Καταλαβαίνω ότι ορισμένοι στην αντιπολίτευση προσπαθούν να ξεφύγουν από τα πολιτικά τους αδιέξοδα και καταφεύγουν στο ψέμα, αλλά αυτό έχει ένα όριο» σημείωσε και πρόσθεσε πως «μέσα σε 16 μήνες έχουν έρθει 500 λεωφορεία, κάτι που δεν έχει γίνει σε καμία ευρωπαϊκή πόλη εν μέσω πανδημίας. Είχε να γίνει αγορά λεωφορείων πάνω από 10 χρόνια. Τα λεωφορεία όμως θέλουν οδηγούς. Κάναμε προσλήψεις που δεν έγιναν επί 10 χρόνια. Κάναμε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και έχουμε δώσει το 20% των περιφερειακών μετακινήσεων στα ΚΤΕΛ, και συνεχίζουμε (…). Μειώσαμε το εισιτήριο».
Εννοείται πως υπάρχουν προβλήματα, συνέχισε και πρόσθεσε πως γίνονται βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, έτσι ώστε ακόμα και στο Μετρό να μειωθούν οι χρονικές αποστάσεις. «Κάνουμε ανάταξη στους συρμούς, καθώς υπάρχουν ακινητοποιημένοι λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Γίνεται συντονισμένη προσπάθεια ώστε να εξυπηρετήσουμε το κοινό σε δύσκολες συνθήκες. Όλοι πρέπει να το σεβαστούμε και να σκύψουμε από πάνω για να βρεθούν λύσεις, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και συμπλήρωσε πως υπάρχει άψογη συνεργασία με τον συνδικαλιστικό τομέα στην πλειοψηφία της ΟΣΥ, αν και υπάρχουν κάποιοι που δεν θέλουν τη σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα.
Για την προτεραιοποίηση στον εμβολιασμό των εργαζομένων στα ΜΜΜ είπε πως «έχουν γίνει τα βήματα ώστε στο προσεχές διάστημα να εμβολιαστούν άμεσα οδηγοί, τεχνίτες και αυτοί που έρχονται σε επαφή με το κοινό».
Όσον αφορά στο ΒΟΑΚ, υπογράμμισε ότι πλέον έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια πάνω από 1 δισ. ευρώ για αυτό τον αυτοκινητόδρομο μήκους 300 χιλιομέτρων, που είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο υποδομής αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σημείωσε ότι πολύ σύντομα θα δημοπρατηθεί το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη και τόνισε ότι το σημαντικό είναι ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και έχει γίνει για πρώτη φορά η χάραξη του δρόμου.
Αναφέρθηκε επίσης στο Πάτρα – Πύργος, που είχε καταντήσει «γεφύρι της Άρτας» εξαιτίας του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι αναμένεται η τρίτη και τελική έγκριση από την Κομισιόν, αλλά ότι εν τω μεταξύ η Κυβέρνηση ήδη προχωρά σε παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο με στόχο να μειωθούν τα ατυχήματα.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι πλέον οι οδηγοί μπορούν να περνούν από όλα τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους με έναν πομποδέκτη, καθώς και ότι η χιλιομετρική χρέωση έχει ήδη ξεκινήσει στην Ολυμπία Οδό και ανέφερε ότι ετοιμάζεται ο διαγωνισμός ηλεκτρονικών διοδίων για να γίνει πραγματικότητα η χιλιομετρική χρέωση σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας.