Σε Ιστορία, Φυσική και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων.
Τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές είναι:
Για τα θέματα Ιστορίας ημερησίων ΓΕΛ πατήστε εδώ.
Για τα θέματα Ιστορίας εσπερινών ΓΕΛ πατήστε εδώ.
Για τα θέματα Φυσικής ημερησίων ΓΕΛ πατήστε εδώ.
Για τα θέματα Φυσικής εσπερινών ΓΕΛ πατήστε εδώ.
Για τα θέματα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ημερησίων ΓΕΛ πατήστε εδώ.
Για τα θέματα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον εσπερινών ΓΕΛ πατήστε εδώ.
Για καλά προετοιμασμένους μαθητές ήταν τα θέματα της Φυσικής και βατά τα θέματα Ιστορίας και Ανάπτυξης Εφαρμογών, σχολιάζουν εκπαιδευτικοί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:
Φυσική
«Τα θέματα Φυσικής Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές και απαιτούσαν την κατανόηση των εκφωνήσεων και ζητούμενων» σημειώνει η Νάνσυ Σαμαρά, φυσικός στο κοινωνικό φροντιστήριο.
Αναλυτικότερα για τα θέματα αναφέρει πως το Α'' ήταν για προσεκτικούς μαθητές, το Β'' για καλά διαβασμένους, το Γ'' ένα συνδυαστικό πρόβλημα που εξέταζε 2 κεφάλαια της ύλης (1ο και 5ο), χωρίς ασάφειες στην διατύπωση και το Δ'' για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές πάνω στο κεφάλαιο της μηχανικής του στερεού σώματος. «Η δυσκολία των υποερωτημάτων αυξανόταν και απαιτούσε συγκέντρωση και αρκετό χρόνο για την επίλυση των μεθοδολογιών» καταλήγει.
Ιστορία
Θέματα βατά που καλύπτουν βασικά κομμάτια της εξεταστέας ύλης κρίνονται εκείνα της Ιστορίας, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αγγελική Νικητοπούλου, φιλόλογος στο κοινωνικό φροντιστήριο. «Συνολικά τα ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα χωρίς περιθώρια για ασάφειες. Ωστόσο, οι υποψήφιοι έπρεπε να είναι αρκετά προσεκτικοί για να αποδώσουν σωστά και εμπεριστατωμένα όλες τους τις απαντήσεις» προσθέτει.
Ειδικότερα σημειώνει: «Οι ορισμοί που ζητήθηκαν στο Θεμα Α'' καθώς και η κλειστού τύπου ερώτηση Σωστού-Λάθους δεν παρουσίαζαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Στο Θέμα Β'', οι ερωτήσεις απαιτούσαν γνώσεις από το κεφάλαιο των κομμάτων και του Κρητικού ζητήματος. Το θέμα Γ'' μπορεί να χαρακτηριστεί πιο απαιτητικό καθώς ανάμεσα στα παραθέματα που έπρεπε να επεξεργαστούν οι υποψήφιοι, υπήρχε ένα απόσπασμα σε καθαρεύουσα και ένας πίνακας στοιχείων, προσαρμοσμένος για τις ανάγκες της εξέτασης. Το θέμα Δ'' δεν περιείχε κάτι που θα μπορούσε να τους δυσκολέψει».
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Βατά και μειωμένης δυσκολίας σε σχέση με τα τελευταία χρόνια αλλά και με κάποιες παγίδες κρίνει ο Παναγιώτης Βασιλάς τα θέματα στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. «Υπήρχαν "παγίδες", κυρίως στο κομμάτι της θεωρίας(Α''-Β'' θέματα) αλλά σίγουρα όχι παραπάνω από το συνηθισμένο.
Στα θέματα ανάπτυξης προγραμμάτων (Γ'' και Δ'') τα ερωτήματα ήταν αυξανόμενης δυσκολίας - κάτι που δίνει τη δυνατότητα σε όλους να πάρουν μονάδες και μόνο τα τελευταία ερωτήματα ήταν κάπως απαιτητικά. Συνολικά και με βάση τι έχουμε συνηθίσει την τελευταία 7ετία (όπου το μάθημα έχει "δυσκολέψει" αισθητά σε σχέση με τη δεκαετία του 2000-2010) τα θέματα κρίνονται βατά» προσθέτει.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Δευτέρα οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα Μαθηματικά και στα Αρχαία Ελληνικά, ενώ το υπόλοιπο πρόγραμμα για τις Πανελλήνιες 2018 των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων.
Το πρόγραμμα
- Παρασκευή 15-6-2018: Λατινικά
- Παρασκευή 15-6-2018: Χημεία
- Παρασκευή 15-6-2018: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
- Τρίτη 19-6-2018: Βιολογία
- Τρίτη 19-6-2018: Βιολογία
Επίσης, στα εξεταστικά κέντρα επιστρέφουν αύριο, Πέμπτη, οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων με μαθήματα ειδικότητας, ενώ οι εξετάσεις τους ολοκληρώνονται την επόμενη Πέμπτη, 21 Ιουνίου.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ