Γ. Κεφαλογιάννης: Σε εξέλιξη η μεγαλύτερη αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου στη χώρα

Γ. Κεφαλογιάννης: Σε εξέλιξη η μεγαλύτερη αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου στη χώρα

Τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκε και η μίσθωση μεταχειρισμένων αλλά και η αγορά καινούργιων λεωφορείων παρέθεσε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη.

«Επιλέξαμε και τη μίσθωση μεταχειρισμένων αλλά και την αγορά καινούργιων λεωφορείων, γιατί ακόμα και ένα λεωφορείο να είναι υπεράριθμο, εν μέσω πανδημίας, αισθανόμαστε την ανάγκη να κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα», ανέφερε ο  Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Ο υφυπουργός ανέφερε ότι η μίσθωση των οχημάτων προκρίθηκε, «όχι απλώς ως η πλέον οικονομικά συμφέρουσα διαδικασία, αλλά κυρίως και ως η πιο σύντομη». Πρόσθεσε δε, πως «τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που προμηθευτήκαμε είναι όλα τεχνολογίας EURO5», είναι «πολύ πιο καινούργιας τεχνολογίας», για τα οποία μπορούσε να «τρέξει» γρηγορότερα η διαδικασία συμβασιοποίησης.

«Μόλις την περασμένη Παρασκευή επισκεφθήκαμε με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό, τον κ. Καραμανλή, το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, έτσι ώστε να επιθεωρήσουμε τα 40 πρώτα λεωφορεία από τα 300 που θα βγουν στους δρόμους. Εγώ σας καλώ, κύριε συνάδελφε, να μπείτε σε ένα τέτοιο λεωφορείο, να κάνετε ένα δρομολόγιο, και να δείτε μετά κατά πόσο αναβαθμίζεται υπό τις παρούσες συνθήκες με αυτή τη διαδικασία ή όχι, το μεταφορικό έργο του λεκανοπεδίου», είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, απευθυνόμενος στον κ. Αρσένη.

«Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε, βρίσκεται σε διαδικασία η μεγαλύτερη αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου που έχει γίνει στη χώρα μας, τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες, και μάλιστα με τα επίσημα στοιχεία τα οποία διαθέτουμε εν μέσω πανδημίας έχει γίνει η μεγαλύτερη αναβάθμιση τον τελευταίο χρόνο σε σύγκριση με όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες», επέμεινε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και επισήμανε ότι:

  • Προχώρησε πρόσληψη προσωπικού στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ύστερα από δώδεκα χρόνια και 610 άτομα έχουν ενταχθεί στο προσωπικό τόσο της ΟΣΥ όσο και της ΣΤΑΣΥ.
  • Ενισχύθηκε ο στόλος της Θεσσαλονίκης από τα διακόσια είκοσι περίπου λεωφορεία που κυκλοφορούσαν τον Ιούλιο του 2019 σε περίπου διπλάσια, δηλαδή τετρακόσια σαράντα, που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της συμπρωτεύουσας.
  • Στην Αθήνα παρελήφθησαν οκτακόσια πενήντα λεωφορεία και τρόλεϊ να κυκλοφορούν στο λεκανοπέδιο τον Ιούλιο του 2019. Σήμερα κυκλοφορούν πάνω από χίλια διακόσια πενήντα και, με την ένταξη των τριακοσίων λεωφορείων leasing, θα φτάσουμε σε έναν αριθμό, ο οποίος θα προσεγγίζει τα χίλια πεντακόσια λεωφορεία.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στον ανοιχτό διαγωνισμό ύψους 372 εκατομμυρίων ευρώ. Ο διαγωνισμός, όπως τόνισε, «θα είναι σύντομος, αφορά καθαρά φιλοπεριβαλλοντικά λεωφορεία, είναι οκτακόσια λεωφορεία, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη». Είπε ειδικότερα, ότι θα είναι 200 απλά αστικά λεωφορεία, δωδεκάμετρα, υβριδικής τεχνολογίας "Euro 6", άλλα 200 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου, δηλαδή CNG, επίσης δωδεκάμετρα, εκατό λεωφορεία αρθρωτά, δεκαοκτάμετρα, που θα είναι ηλεκτρικά. Τα εκατό είναι τα αρθρωτά και αφορούν το CNG. Συνολικά θα είναι οκτακόσια λεωφορεία, δηλαδή τριακόσια ηλεκτρικά, διακόσια CNG και διακόσια "full hybrid", υβριδικής τεχνολογίας». Το δεύτερο σκέλος, όπως εξάλλου ανέφερε, θα αφορά περίπου 500 ακόμα λεωφορεία, «άρα σύνολο αριθμού 1.300 λεωφορείων».

Σχετικά με τη συντήρηση των λεωφορείων, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι «η ΟΣΥ έχει όλο το προσωπικό, όλα τα μέσα και τους τρόπους, για να μπορεί να επιληφθεί για θέματα που μπορεί να ανακύψουν όσον αφορά τη συντήρηση» και ότι «η διαδικασία που ακολουθήθηκε, είναι με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων της ΟΣΥ». «Κανένα θέμα υπερκοστολόγησης δεν υφίσταται, για εργασίες συντήρησης. Η ΟΣΥ εκτελεί τη συντήρηση των οχημάτων στις εγκαταστάσεις της με το ήδη καταρτισμένο τεχνικό προσωπικό της. Και βεβαίως, όλα θα γίνονται με έξοδα των αναδόχων», είπε ο Γιάννης Κεφαλογιάννης.