Γιατί η Κίνα επενδύει σε νέους δρόμους 461.000 χιλιομέτρων

Γιατί η Κίνα επενδύει σε νέους δρόμους 461.000 χιλιομέτρων

Η περίοδος μετά από την πανδημία του κορονοϊού ανέδειξε τις αδυναμίες του κινεζικού κράτους να επιτύχει μία ομαλή και ισορροπημένη ανάπτυξη. Η κρίση από την πρόσφατη νέα έξαρση της πανδημίας έδειξε χαρακτηριστικά τα όρια της ανάπτυξης της. Τη στιγμή που το μεγαλεπήβολο έργο κατασκευής ενός νέου Δρόμου του Μεταξιού που θα συνδέει την Κίνα με σχεδόν όλη την υπόλοιπη υδρόγειο φυλλορροεί, αντίστοιχα στο εσωτερικό, η λειτουργία κρίσιμων εγκαταστάσεων αντιμετωπίζει αρκετές δυσκολίες.

Για πολύ μεγάλο διάστημα, οι ιλιγγιώδεις ρυθμοί ανάπτυξης της Κίνας έρχονταν εμφανώς σε δυσαρμονία με την ανάπτυξη του κρατικού μηχανισμού της. Όποιος επισκεπτόταν την Κίνα δεν έβλεπε τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία, αλλά περισσότερο μία αναπτυσσόμενη χώρα με μεγάλες ελλείψεις σε βασικές υποδομές. Ο Σι Τζινπινγκ θέλει να αλλάξει αυτό επί της ηγεσίας του.

Η ανάπτυξη των εγκαταστάσεων αποτελεί βασικό στόχο του καθεστώτος, όπως αποδεικνύεται από τις επενδύσεις στους σιδηροδρόμους και στα λιμάνια. Πλέον, το καθεστώς θέτει ως στόχο να δημιουργήσει ένα σύγχρονο και εκτεταμένο εθνικό οδικό δίκτυο στη θέση των δρόμων με στοιχειώδεις ελλείψεις, ιδιαίτερα στην επαρχία.

Ακόμα κι αν έχει καθυστερήσει, το Πεκίνο θεωρεί πως μπορεί να αξιοποιήσει τις πράσινες τεχνολογίες που είναι πλέον διαθέσιμες, για να το καταστήσει λειτουργικό και ασφαλές. Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει εθνικές οδούς συνολικού μήκους περίπου 461.000 χιλιόμετρων, συμπεριλαμβανομένων λεωφόρων ταχείας κυκλοφορίας 162.000 χιλιόμετρων και αυτοκινητόδρομους 299.000 χιλιόμετρων για να συνδέσει την περιφέρεια με τα αστικά κέντρα.

Το φθινόπωρο ο Σι Τζινπινγκ αναμένεται να επανεκλεγεί από το συνέδριο του κομμουνιστικό κόμματος Κίνας για τρίτη συνεχόμενη φορά. Όσο κι αν το αυταρχικό σύστημα διακυβέρνησης αφήνουν μικρά περιθώρια αμφισβήτησης του, ο Κινέζος πρόεδρος θεωρεί πως μπορεί να αφήσει μία παρακαταθήκη έργων, που θα τον τοποθετήσει στο πάνθεον των Κινέζων ηγετών. Η ανάπτυξη του οδικού δικτύου της χώρας θα αποτελέσει ένα από τα επιχειρήματα-κλειδιά που θα κατατάξουν το πρόγραμμα του επόμενου διαστήματος ηγεσίας του, ως μία περίοδο μεγάλων αλλαγών.