Σοκαρισμένη παρακολουθεί η ιταλική κοινή γνώμη τις έρευνες στα χαλάσματα της οδογέφυρας Μοράντι έξω από τη Γένοβα η οποία κατέρρευσε χτες την ώρα που την διέσχιζαν αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με στοιχεία της νομαρχίας της περιοχής, τουλάχιστον 39 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από την κατάρρευση, εκ των οποίων τρία παιδιά, 8, 12 και 13 ετών. Οι τραυματίες είναι 16, με τους περισσότερους να βρίσκονται σε πολύ σοβαρή κατάσταση.
Νωρίτερα, ο ιταλός υπουργός εσωτερικών, Ματτέο Σαλβίνι, επιβεβαίωσε με ανάρτησή του στο Twitter, ότι οι άνθρωποι που έχασαν την ζωή τους από την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι, είναι τριάντα πέντε. Ο αρχηγός της Λέγκα ευχαρίστησε όλους τους διασώστες και τους εθελοντές του έσπευσαν να βοηθήσουν.
Επί ώρες, οι πυροσβέστες, οι δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας και οι αστυνομικοί αναζητούν στα συντρίμμια επιζώντες.
Οι σοροί των νεκρών μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο του Σαν Μαρτίνο για αναγνώριση: οι τραυματίες διανεμήθηκαν μεταξύ San Martino, Galliera και Villa Scassi. Τέσσερα άτομα ανασύρθηκαν ζωντανά.
Η γέφυρα Morandi ή αλλιώς η γέφυρα του Μπρούκλιν, όπως την αποκαλούν οι Ιταλοί, είχε κατασκευαστεί το 1965 και έχει μήκος 1.185 μέτρα. Εργασίες ανακαίνισης της γέφυρας είχαν πραγματοποιηθεί το 2016.
Την Τρίτη το βράδυ πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στη Γένοβα, μετά το πέρας της οποίας ο πρωθυπουργός Τζιουζέπε Κόντε δήλωσε ότι πρόκειται για μια μεγάλη πληγή για τη Γένοβα, τη Λιγουρία και την Ιταλία, ενώ πρόσθεσε πως μίλησε με ευρωπαίους ηγέτες και πως αποτελεί «ανακούφιση να έχουμε την υποστήριξή τους». «Ευχαριστώ τους διασώστες, που εργάζονται όλη τη νύχτα», συμπλήρωσε.
Ο Κόντε ανακοίνωσε επίσης «ένα σχέδιο για την παρακολούθηση όλων των υποδομών, ιδίως των παλαιότερων. Οι έλεγχοι θα είναι πολύ αυστηροί επειδή δεν μπορούμε να αντέξουμε άλλες τραγωδίες όπως αυτή».
Ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης, Λουίτζι Ντι Μάιο θεωρεί ότι η συντήρηση που έπρεπε να γίνει από την εταιρία αυτοκινητοδρόμων, ήταν ελλιπής, και ότι οι υπεύθυνοί τους θα πρέπει να παραιτηθούν.
Υπενθύμισε, δε, ότι βάσει νόμου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο μέχρι και 150 εκατομμύρια ευρώ. Από την μεριά της, όμως, η εταιρία αυτοκινητοδρόμων δεν παραδέχεται, μέχρι στιγμής, καμία σχετική ευθύνη.
Σε ό,τι αφορά την απόδοση ευθυνών, η εταιρία Atlantia, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων, απαντά στην ιταλική κυβέρνηση ότι «δεν προκύπτει η γέφυρα αυτή να ήταν επικίνδυνη, και ούτε ότι θα έπρεπε να έχει απαγορευθεί η διέλευση των αυτοκινήτων».
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Τζοβάνι Καστελούτσι, τονίζει ότι «η Atlantis συνεχίζει να κάνει τις πρέπουσες επενδύσεις», με αναφορά στην ασφάλεια του οδικού δικτύου.
Η μετοχή της Αtlantia, όμως, χθες έχασε στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, μέχρι και το 10% της συνολικής της αξίας.
Ο Ιταλός υφυπουργός υποδομών, Εντοάρνο Ρίτσι, επανέλαβε ότι πρέπει να βρεθούν άμεσα οι υπεύθυνοι της τραγωδίας. Σ'' αυτό το πλαίσιο, η Εισαγγελία της Γένοβας ξεκίνησε έρευνα για αμέλεια και ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά αγνώστων για να εξακριβώσει τις αιτίες της κατάρρευσης, τις οποίες ο εισαγγελέας Φραντσέσκο Κότσι αποκάλεσε «μια τεράστια και παράλογη τραγωδία».
Επίσης, η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε ότι η γέφυρα της Γένοβα θα κατεδαφιστεί.
Τέλος, αποφασίστηκε για προληπτικούς λόγους η απομάκρυνση τετρακοσίων ανθρώπων από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται δίπλα και κάτω από την γέφυρα.
#Genova #A10 #pontemorandi pic.twitter.com/fTCeTBfUWd
— Raffaele La Ciura (@LaCiuraRaffaele) 14 Αυγούστου 2018