- Τα χρηματιστήρια βρίσκονται σε κατάσταση πλήρους αβεβαιότητας που εκδηλώνεται με αλλεπάλληλες ακραίες διακυμάνσεις, ενώ και οι business τελούν σε μια κατάσταση σύγχυσης -όπου πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- ότι συνεχίζεται δεν έχει τιμή κι ότι συμφωνία έχει κλείσει παρουσιάζει πρόβλημα χρηματοδότησης. Και είναι φυσικό να αναζητούνται διαφορετικές δομές χρηματοδότησης γιατί ο κόσμος μας άλλαξε. Στο μεταξύ όλοι κρατούν την αναπνοή τους περιμένοντας να φανεί η τροπή των εξελίξεων.
- Μετά την παραπάνω περιγραφή, δεν νομίζω να έχετε προσδοκίες πως η διαδικασία πώλησης των δανείων της MIG έκανε τη διαφορά, κινούμενη αντίθετα στο γενικό ρεύμα. Όπως λένε και από την Τράπεζα Πειραιώς "Ουδέν σχόλιο".
- Κατήφεια και προβληματισμός επικρατεί στον κλάδο διαχείρισης κόκκινων δανείων. Όσοι έχουν αγοράσει πακέτα NPEs βλέπουν να ενσαρκώνεται το χειρότερο σενάριο που εκτροχιάζει πλήρως τα business plan και προκαλεί σημαντικές ζημιές.
- Κατά τα λοιπά στο μπλοκ των χρηματιστηρίων που επιβλήθηκε απαγόρευση ανοικτών πωλήσεων, δηλαδή Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Βέλγιο, από χθες προστέθηκε και η Αυστρία.
- Η Aegean Αirlines ανακοίνωσε ότι διακόπτει καθολικά από τις 26 Μαρτίου και μέχρι τις 30 Απριλίου τις πτήσεις εξωτερικού, πλην ορισμένων πτήσεων που θα γίνονται σε εβδομαδιαία βάση προς τις Βρυξέλλες. Η κρίση είναι γνωστό ότι δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στους αερομεταφορείς και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όταν φανεί η επόμενη μέρα, η Aegean θα πρέπει να στηριχθεί καθώς πρόκειται για τον αερομεταφορέα που φέρνει το 70% των τουριστών στην Ελλάδα.
- Ευτυχώς στην περίπτωση Aegean υπάρχει επαρκές ταμείο, το οποίο επιτρέπει στην εταιρία να αντέξει τους επόμενους μήνες αυτής της δύσκολης συγκυρίας. Ωστόσο γενικώς οι αερομεταφορείς το ένα τρίτο του κόστους τους προέρχεται από τα καύσιμα. Για να δουλέψουν με μεγαλύτερη ασφάλεια ενόψει κάθε τουριστικής σεζόν, κατά πάγια τακτική οι αεροπορικές εταιρίες κάνουν hedging στο κόστος των καυσίμων, ώστε να δουλεύουν όσο μπορούν με σταθερές τιμές. Με τη πρωτοφανή βουτιά που έκανε η τιμή του πετρελαίου, όποιος είχε κάνει hedging τη θέση του πιθανότατα είναι τώρα αντιμέτωπος με τα margin call. Αυτό είναι ένα πρόσθετο οικονομικό χτύπημα στις αεροπορικές εταιρείες, είναι από τους λόγους που πιέζονται ιδιαίτερα και καταφεύγουν στην κρατική βοήθεια.
- Οι διαχειριστές κεφαλαίων έχουν στρέψει τα βλέμματα στην Παρασκευή 3 Απριλίου, όπου αναμένεται να ανακοινωθούν τα στοιχεία ανεργίας στις ΗΠΑ για τον Μάρτιο. Δεδομένης της ευελιξίας που έχει η αμερικανική αγορά εργασίας, πιθανόν τα συγκεκριμένα στοιχεία αποτελέσουν μια πρώτη ένδειξη της ύφεσης και των επιπτώσεων της.
- Οι προβλέψεις της Eurobank Equities για τη μετοχή του ΟΠΑΠ: Το πλήγμα στα EBITDA του 2020 εξαιτίας του κορονοϊού θα είναι της τάξης του 27%. Σύμφωνα με το σενάριο της χρηματιστηριακής (κλειστά καταστήματα μέχρι το τέλος Απριλίου) θεωρεί ότι η μετοχή αξίζει να κινείται πάνω των 10 ευρώ. Ωστόσο, σημειώνει πως λόγω της μεγάλης αβεβαιότητας για τη διάρκεια των μέτρων περιορισμού, η στρέβλωση στις αποτιμήσεις βραχυπρόθεσμα θα επιμείνει.