Από τις τηλεοράσεις, τα ηχοσυστήματα, τις φωτογραφικές μηχανές και τις βιντεοκάμερες, στα αυτοκίνητα. Η Sony επαναφέρει στο προσκήνιο το ηλεκτρικό πρωτότυπο Vision-S, που είχε παρουσιάσει πέρυσι στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών του Λας Βέγκας.
Ένα χρόνο μετά την παρουσίασή του στο Consumer Electronics Summit CES 2020, την περίφημη έκθεση καταναλωτικών ηλεκτρονικών του Λας Βέγκας, το ηλεκτρικό πρωτότυπο Sony Vision-S δοκιμάζεται πλέον σε δημόσιους δρόμους. Την είδηση τη μάθαμε χάρη σε ένα σύντομο βίντεο που κυκλοφόρησε στο πλαίσιο της παρουσίας της στη φετινή έκθεση, την CES 2021, η Sony, στο οποίο εμφανίζεται το ίδιο πρωτότυπο, ελαφρώς καμουφλαρισμένο, να κυκλοφορεί σε όμορφες διαδρομές στην χιονισμένη Αυστρία.
Ιδιαίτερες λεπτομέρειες σε σχέση με την πορεία του εν λόγω οχήματος η Sony δεν παρείχε. Ωστόσο, το γεγονός ότι βλέπουμε το αυτοκίνητο να κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο, σημαίνει ότι η ιαπωνική εταιρία δεν σκοπεύει να μείνει μόνο στο πρωτότυπο. Με κάποιον τρόπο φαίνεται ότι η Sony μάλλον θα προλάβει και την Apple και την Google, που έχουν βλέψεις για το χώρο του αυτοκινήτου.
Το αυτοκίνητο δεν φαίνεται να έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με αυτό που είδαμε πέρυσι στο Λας Βέγκας πέρυσι, καθώς διατηρεί την πανοραμική ηλιοροφή (παρόμοια με του Tesla Model 3) αλλά και μια ενιαία ευρεία οθόνη που εκτείνεται σε ολόκληρο το ταμπλό, όπως αυτή του crossover Byton M-Byte. Πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλων διαστάσεων (ΜxΠxΥ: 4895x1900x1450 mm) τετράθυρο σεντάν, με αεροδυναμικό σχήμα που παραπέμπει σε Tesla και όχι μικρό βάρος - φτάνει τα 2.350 κιλά. Ενώ το αυξημένο μεταξόνιο (3.030 mm) εξασφαλίζει ένα ευρύχωρο σαλόνι.
Το πρωτότυπο της Sony διαθέτει αερανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπρος-πίσω και δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες 200 kW ο καθένας, που τοποθετημένοι ένας σε κάθε άξονα εξασφαλίζουν από τη μια την τετρακίνηση και από την άλλη εντυπωσιακές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 4,8?? και τελική ταχύτητα 240 km/h.
Το Sony Vision-S χρησιμοποιεί 35 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων 12 καμερών, τριών αισθητήρων lidar, και μιας σειράς από σχεδόν 20 ραντάρ και αισθητήρες υπερήχων προκειμένου να λειτουργήσουν τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας με τα οποία το αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένο. Κατ? αυτόν τον τρόπο το πρωτότυπο Sony προσφέρει ήδη αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 (διαθέτει, εκτός των άλλων, και ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) – το οποίο, όμως, μπορεί να αναβαθμιστεί εύκολα μέχρι το επίπεδο 4, μέσω ενημερώσεων λογισμικού.
Το Sony Vision S διαθέτει κάμερες, οι οποίες αντικαθιστούν τους συμβατικούς πλευρικούς καθρέφτες, συμβάλλοντας στη βελτίωση της αεροδυναμικής, αλλά και στη μείωση του θορύβου. Πρόκειται για τεχνολογία που είναι ήδη διαθέσιμη σε κάποια ηλεκτρικά ΙΧ, αλλά και σε βαρέα οχήματα όπως το Mercedes-Benz Actros.
Σημειώνουμε ότι η εταιρεία διέθετε ήδη μια σειρά από δικές της τεχνολογίες που βρήκαν πεδίο εφαρμογής στο αυτοκίνητο, ωστόσο η ίδια δεν είχε κατασκευάσει ποτέ ένα δικό της μοντέλο. Έτσι, η ομάδα εξέλιξης του Vision στράφηκε στον γνωστό προμηθευτή υποσυστημάτων αυτοκινήτων Magna, που παρείχε μέσω των μηχανικών του, τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που ήταν απαραίτητες για την εξέλιξη του πλαισίου.
Στο μεταξύ η Magna παρουσίασε τη δική της πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία θα χρησιμεύσει ως βάση για το crossover Fisker Ocean (σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η Magna θα αναλάβει και την παραγωγή του οχήματος αυτού). Πάντως η Magna δήλωσε ότι δεν εξέλιξε πλήρως την πλατφόρμα για Sony Vision S, οπότε, κατά πάσαν πιθανότητα, το Ocean χρησιμοποιεί διαφορετικά μηχανικά μέρη.