Σε συνεργασία με μεγάλους φορείς αστικών συγκοινωνιών στη Γερμανία προσβλέπει η Hyundai Motor Company που σε πρώτη φάση θα συνεργαστεί μαζί τους για την πραγματοποίηση δοκιμών του δικού της υδρογονοκίνητου λεωφορείου Elec City Fuel Cell.
Πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicle – FCEV), που όπως τα αντίστοιχα οχήματα του τύπου αυτού παράγει ηλεκτρική ενέργεια επί του οχήματος με τη βοήθεια ειδικών συσκευών – των κυψελών υδρογόνου.
Ήδη, η Hyundai παρέδωσε το λεωφορείο δοκιμής στις εταιρίες Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH (Ettenhuber) και Geldhauser Linien und Reiseverkehr GmbH & Co. KG (Geldhauser) στο σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου της OMV στο Wendling, Irschenberg – σε απόσταση περίπου 45 χιλιομέτρων από το κέντρο του Μονάχου.
Οι δύο φορείς εκμετάλλευσης λεωφορείων θα εκτελούν εκ περιτροπής δρομολόγια με το λεωφορείο Elec City Fuel Cell σε υφιστάμενες γραμμές στο Μόναχο, μεταφέροντας κανονικά επιβάτες.
Η Hyundai σκοπεύει επίσης να πραγματοποιήσει αντίστοιχου τύπου δοκιμές και με άλλους τέσσερις φορείς εκμετάλλευσης λεωφορείων φέτος, συλλέγοντας τα σχόλια τόσο επιβατών, όσο και των οδηγών.
Μέσω των δοκιμαστικών δρομολογίων, η κορεατική εταιρεία που την τελευταία δεκαετία έχει αναπτύξει ιδιαίτερα έντονη δραστηριότητα στον τομέα των FVEVs αναμένει να αποδείξει στην πράξη ότι τα υδρογονοκίνητα λεωφορεία αποτελούν μια βιώσιμη, αποτελεσματική λύση για μεταφορές επιβατών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Elec City Fuel Cell είναι διαθέσιμο στην αγορά της Κορέας από το 2019, με συνολικά 108 τέτοια οχήματα πραγματοποιούν σήμερα κανονικά δρομολόγια.
Τα υδρογονοκίνητα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται σε διάφορες γραμμές δημοσίων συγκοινωνιών στη χώρα έχουν προσφέρει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 7.700 τόνους μέχρι σήμερα, σε σύγκριση με τα λεωφορεία που κινούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σε ετήσια βάση, τα λεωφορεία Elec City Fuel Cell που κυκλοφορούν σήμερα στην Κορέα αναμένεται να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα κατά την ποσότητα CO2 που απορροφά (σε ένα έτος) ένα δάσος 1.500 εκταρίων (15.000 στρέμματα).
Από τεχνική σκοπιά, το λεωφορείο Elec City της Hyundai είναι εξοπλισμένο με σύστημα κυψελών υδρογόνου υψηλής απόδοσης 180 kW, το οποίο αποτελείται από δύο κυψέλες των 90 kW, εξοπλισμένες με ανθεκτικό στρώμα διάχυσης υδρογόνου και μεμβράνη ηλεκτρολυτών. Η μέγιστη ισχύς των 180 kW παρέχει άφθονη κινητήρια δύναμη, που είναι υπερεπαρκής ακόμη και για κίνηση σε περιοχές με συχνές και μεγάλες ανωφέρειες.
Πέντε δεξαμενές υδρογόνου τοποθετημένες στην οροφή του λεωφορείου, μπορούν να χωρέσουν συνολικά 34 κιλά υδρογόνου – ποσότητα που επαρκεί για την κίνηση του οχήματος για πάνω από 500 χιλιόμετρα.
«Με την κορυφαία τεχνολογία κυψελών καυσίμου, η Hyundai Motor δείχνει πώς τα λεωφορεία κυψελών καυσίμου Elec City που παράγονται μαζικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των εκπομπών CO2, παρέχοντας παράλληλα καθαρή κινητικότητα», δήλωσε ο Martin Zeilinger, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής της Εξέλιξης της Τεχνολογίας Επαγγελματικών Οχημάτων της Hyundai Motor.
«Η πραγματοποίηση αυτών των δοκιμών σε πραγματικές υπηρεσιακές συνθήκες θα μας βοηθήσει να εξελίξουμε περαιτέρω τα οχήματά μας για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των ευρωπαίων πελατών».
Σημειώστε ότι στο χώρο των επαγγελματικών -και δη των βαρέων- οχημάτων φαίνεται ότι τα πράγματα είναι πιο ευνοϊκά για το υδρογόνο, σε σχέση με τα επιβατικά οχήματα όπου φαίνεται να επικρατεί η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες. Και ήδη η Hyundai δεν είναι η μόνη που το έχει αντιληφθεί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πολωνική Solaris, που έχει διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά κάποιες δεκάδες FCEV λεωφορείων “Solaris Urbino 12 Hydrogen”, τα οποία είναι εφοδιασμένα με συστοιχία κυψελών καυσίμου ισχύος 70 kW που τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες ZF AVE130 (2x110 kW) του λεωφορείου, ενώ οι 5 δεξαμενές υδρογόνου με συνολικό όγκο 1560 λίτρων προσφέρουν αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων.
Επανερχόμενοι, λοιπόν, στη Hyundai θυμίζουμε ότι η εταιρία αυτή ξεκίνησε το 2019 μια εκτεταμένη συνεργασία με την ελβετική εταιρεία υδρογόνου H2 Energy (H2E), ιδρύοντας την κοινοπραξία “Hyundai Hydrogen Mobility” στην οποία θα προμηθεύσει 1.600 βαρέα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου έως το 2025, για να μισθωθούν σε κοινοπραξία στην εντάσσονται φορείς εκμετάλλευσης πρατηρίων υδρογόνου και μεγάλες μεταφορικές εταιρίες.
Στο πλαίσιο του όλου project προβλέπεται και η ανάπτυξη 100 σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, σε επίκαιρα σημεία του ελβετικού οδικού δικτύου.
Η κορεατική εταιρία σκοπεύει επίσης να έχει στους δρόμους των ΗΠΑ 12.000 φορτηγά με fuel cells μέχρι το 2030, ενώ ακόμα πιο μεγαλόπνοα είναι τα σχέδιά της για την Κίνα καθώς έχει τεθεί ο στόχος των 27.000 οχημάτων υδρογόνου – πάντα μέχρι το 2030.