Οδηγώντας το ολοκαίνουριο Toyota Yaris Cross, το πρώτο compact SUV της Toyota ,δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς ότι οι Ιάπωνες κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ακόμα μοντέλο που έχει όλα εκείνα τα συστατικά τα οποία έχουν μετατρέψει σε διαχρονικό best seller το αδελφό σουπερμίνι που στην πρώτη του γενιά σχεδίασε ένας Έλληνας και ακούει στο όνομα Yaris
Ο καιρός που μπορούσε κανείς να κατηγορήσει τα ιαπωνικά αυτοκίνητα ως υπολειπόμενα στον τομέα του design έχει προ πολλού περάσει. Αυτό αφορά και την Toyota, όπως επίσης αφορά – σε ποσοστό 100% - και το καινούργιο της μικρό SUV, το Yaris Cross. Οι εικόνες ενδεχομένως μιλούν και μόνες τους, πρόκειται για ένα SUV της κατηγορίας B με όλα εκείνα τα ωραία πράγματα που περιμένει από ένα αυτοκίνητο το οποίο θέλει να δείχνει ότι είναι SUV. Το νέο Toyota Yaris Cross έχει και ωραία εξογκωμένους θόλους στους τροχούς, και προστατευτικά καλύμματα, και όλα εκείνα τα σχεδιαστικά στοιχεία που του δίνουν έναν «χωμάτινο» αέρα, και αυξημένο ύψος. Έτσι, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, όπως άλλωστε και κάθε SUV, δεν Έχει φτιαχτεί για σκληρή off-road χρήση, σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς χωρίς πρόβλημα εκτός ασφάλτου.
Η έκδοση που οδηγήσαμε πρόσφατα εμείς είναι η «βασική», δηλαδή η 1.5 TNGA 125hp 6 M/T 2WD – με τα αλφαριθμητικά να μεταφράζονται σε προσθιοκίνητο Yaris Cross, με τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1490 κ.εκ. 125 ίππων, συνδυασμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό λοιπόν το αυτοκίνητο έχει επαρκή ισχύει για να κινήσει το αυτοκίνητο αρκετά γρήγορα, όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα τον τεχνικών χαρακτηριστικών. Βεβαίως απαιτείται μία σχετική προσαρμογή στα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, γιατί καθώς όλοι μας λίγο-πολύ έχουμε συνηθίσει να οδηγούμε αυτοκίνητα με τούρμπο κινητήρες, στην περίπτωση του Yaris Cross τα πράγματα όταν πατάς το γκάζι εξελίσσονται με διαφορετικό ρυθμό.
Βλέπετε και η ισχύς των 125 ίππων, αλλά και η ροπή εμφανίζονται σε υψηλότερες στροφές (153 Nm/4800-5000 rpm) ενώ και η κλιμάκωση των σχέσεων μετάδοσης (πιο «κοντές») είναι διαφορετική. Έτσι, χρειάζεται να ανεβάσεις πιο ψηλά τις τροφές για να νιώσεις τη δύναμη αυτού του κινητήρα, καταφεύγοντας συχνότερα σε κατεβάσματα, αν θέλεις να κινηθείς πιο γρήγορα. Ωστόσο σε ήρεμους ρυθμούς μπορείς να κινείσαι με λίγο γκάζι χωρίς πρόβλημα. Έτσι ο ωφελημένος από την τεχνογνωσία της Toyota στον τομέα του μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT-iW) κινητήρας, αποδεικνύεται από τους πλέον οικονομικούς αυτής της κατηγορίας με την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 7,0 και τα 7,5 λίτρων ανά 100 km – με την μεγαλύτερη τιμή να αφορά οδήγηση υπό πίεση.
Η ανάρτηση έχει μεγάλες διαδρομές και συμπεριφέρεται πολύ καλά εκτός δρόμου ενώ στην άσφαλτο το αυτοκίνητο δείχνει να «πατάει» επίσης πολύ καλά. Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και μπορείς να κινηθείς γρήγορα στις στροφές (το δικό μας αυτοκίνητο -έκδοση “Elegant” - φορούσε 18άρες ζάντες και ελαστικά Goodyear 215/30 R18 92V) έχοντας αρκετά μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Με λίγα λόγια το Toyota Yaris Cross δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ανταγωνιστές του στην κατηγορία στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς («κερδίζει» μάλιστα κάποιους απ’ αυτούς) και σου εμπνέει εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα και σε έναν ορεινό δρόμο, και στον αυτοκινητόδρομο με μεγάλη ταχύτητα. Εκεί βέβαια εμφανίζεται μία σχετική αδυναμία του αυτοκινήτου - και αυτή είναι ο κάπως αυξημένος θόρυβος.
Κατά τα άλλα, η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό είναι πάρα πολύ καλή και είναι αρκετά τα πράγματα που θυμίζουν το «κανονικό» Yaris, δηλαδή το hatchback σουπερμίνι. Και μέσα σε αυτά τα πράγματα που θυμίζουν το Yaris είναι και όλες αυτές οι θήκες που έχεις στη διάθεσή σου και στις πόρτες, και στην κονσόλα, και μεταξύ οδηγού-συνοδηγού. Και καθώς κανείς δεν είναι τέλειος, σε αυτό το πολύ ποιοτικό εσωτερικό υπάρχουν και κάποιες εργονομικές ατέλειες, με χαρακτηριστικότερη τους αεραγωγούς κάτω από την ωραία κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό που πρέπει να «χώσεις» το χέρι σου (κάτω από την οθόνη) για να τις ρυθμίσεις.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι γενικώς ικανοποιητικοί, χωρίς όμως να μπορούμε να πούμε ότι είναι και από τους καλύτερους που μπορεί να βρει στην κατηγορία, ενώ συγκριτικά πιο μεγάλο είναι το πορτμπαγκάζ, που έχει μάλιστα και διπλό πάτο.
Ενώ στον εξοπλισμό συναντάμε στα στάνταρ από τη βασική έκδοση ένα πλήρες «πακέτο» συστημάτων ασφαλείας με στοιχεία όπως το Intelligent Adaptive Cruise Control (iACC),ο έλεγχος ευστάθειας με υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης (S-VSC) που παρέχει έλεγχο των λειτουργιών ABS, VSC και TRC του αυτοκινήτου, το σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LΚA), το Active Cornering Assist (ACA), το Secondary Collision Brake (SCB) και το Brake Hold (BH) κλπ. Στάνταρ είναι επίσης οι 8 αερόασακοι (περιλαμβάνονται και κεντρικοί αερόσακοι).
Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι το νέο Toyota Yaris Cross 1.5 είναι ένας τυπικός εκπρόσωπος της νέας Ιαπωνικής Σχολής που συνδυάζει την απτή ποιότητα κατασκευής με την αναμενόμενη αξιοπιστία και την ποιότητα των υπηρεσιών που υπόσχεται το όνομα Toyota. Έχουμε, λοιπόν, να κάνουμε με ένα εύχρηστο, ευέλικτο και ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά στο οποίο το μόνο του στοιχείο που μπορεί κανείς να θεωρήσει ότι δεν είναι τόσο ανταγωνιστικό είναι οι χώροι για τους επιβάτες – και, για να μην παρεξηγηθούμε, επαναλαμβάνουμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με επαρκείς χώρους. Με βάση τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη τον τιμοκατάλογο (από 18.270 ευρώ), μπορούμε να πούμε ότι το Toyota Yaris Cross 1.5 είναι ένα πλήρως ανταγωνιστικό αυτοκίνητο της κατηγορίας B-SUV το οποίο εύκολα θα προσελκύσει όχι μόνο τους «γιαπωνεζόφιλους», αλλά και υποψήφιους αγοραστές που ήταν προσανατολισμένοι σε ευρωπαϊκές μάρκες.