Η Bentley Motors ανακοίνωσε πρόσφατα ότι επενδύει 3 εκατομμύρια λίρες στην περαιτέρω ανάπτυξη της Προσθετικής Κατασκευής (Additive Manufacturing) στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας, στο Crewe της Αγγλίας, όπου κατασκευάζονται όλα τα μοντέλα Bentley. Η παραπάνω είδηση θα μπορούσε να ήταν από αυτές που μένουν στα «ψιλά». Όμως όταν στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μία πολύ ιδιαίτερη εταιρεία που κατασκευάζει πολυτελή, υψηλής τεχνολογίας και πανάκριβα αυτοκίνητα – με ένα πολύ «βαρύ» σήμα – που απευθύνονται σε ένα επίσης ιδιαίτερο κοινό.
Είναι λοιπόν η Bentley, μία κορυφαία βρετανική μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων που φιλοξενεί όλες τις δραστηριότητές της, συμπεριλαμβανομένης της σχεδίασης, του R&D, της μηχανολογίας και της παραγωγής των τεσσάρων μοντέλων της (Continental, Flying Spur, Bentayga και Mulsanne) στην έδρα της, στο Crewe της Αγγλίας, όπου απασχολεί περίπου 4.000 άτομα. Είναι η εταιρεία που παινεύεται για την εξαιρετική ποιότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της, η οποία πηγάζει από τον συνδυασμό της εξαιρετικής δεξιοτεχνίας, που προκύπτει από δεξιότητες που έχουν παραδοθεί από γενιά σε γενιά, με την τεχνογνωσία και την τεχνολογία αιχμής. Και είναι αυτή η εταιρία που προβαίνει τώρα σε μία κίνηση η οποία επιβεβαιώνει τη διάθεσή της να παραμείνει στην εμπροσθοφυλακή της τεχνολογικής εξέλιξης.
Η Προσθετική Κατασκευή, τώρα, ή απλά τρισδιάστατη εκτύπωση όπως έχει επικρατήσει να αποκαλείται, εφαρμόζεται ήδη στην Bentley. Μόνο την περασμένη χρονιά, περισσότερα από 15.000 εξαρτήματα κατασκευάστηκαν στο Crewe με αυτή τη μέθοδο. Η συγκεκριμένη επένδυση θα επιτρέψει στην εταιρεία να χρησιμοποιήσει προηγμένη τεχνολογία για τη δημιουργία ακόμα πιο εξεζητημένων εξαρτημάτων και να αναπτύξει περαιτέρω τις δυνατότητες εξατομίκευσης στα αυτοκίνητα πελατών.
Η επένδυση των 3 εκατομμυρίων λιρών αυξάνει τις δυνατότητες της εταιρείας στην Προσθετική Κατασκευή (Additive Manufacturing) ή τρισδιάστατη εκτύπωση, όπως είναι ευρέως γνωστή. Η επένδυση αυτού του είδους σε μια τόσο καινοτόμο διαδικασία είναι ένα ακόμη παράδειγμα του οράματος της Bentley να δημιουργήσει ένα μακροπρόθεσμο, βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο. Ο υπερσύγχρονος εξοπλισμός που έχει εγκατασταθεί επιτρέπει 50% εξοικονόμηση κόστους και, λειτουργώντας όλο το εικοσιτετράωρο, η εγκατάσταση είναι σε θέση να παράγει χιλιάδες εξαρτήματα σε περισσότερες από 25 διαφορετικές επιλογές υλικών.
Τα συστήματα Προσθετικής Κατασκευής μετατρέπουν τρισδιάστατα μοντέλα CAD σε τελικά εξαρτήματα ή προϊόντα και αναγνωρίζονται ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τεχνολογίες στον κόσμο. Η καινοτόμος ομάδα έρευνας και ανάπτυξης της Bentley έχει ήδη εντοπίσει μια μεγάλη ποικιλία αντικειμένων προς «εκτύπωση», συμπεριλαμβανομένων προηγμένων εργαλείων που χρησιμοποιούνται σε διάφορους κατασκευαστικούς τομείς, όπως ελαφριές πλάκες λείανσης στο εμβληματικό ξυλουργείο της Bentley.
Επιπλέον, η τρισδιάστατη εκτύπωση έδωσε τη δυνατότητα για κατασκευή εξειδικευμένου εξοπλισμού ακριβείας για την κατασκευή εξαρτημάτων για το μοντέλο Bentley Blower Continuation.
Άλλες εφαρμογές της διαδικασίας έχουν οδηγήσει στη δημιουργία φυσικών εξαρτημάτων για πολλά πρωτότυπα Bentley, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων κινητήρων πλήρους κλίμακας και μοντέλων αεροδυναμικής σήραγγας. Οι προηγμένες τεχνικές έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ανταλλακτικών για τα μοντέλα Bentley που έσπασαν ρεκόρ στο απαιτητικό Pikes Peak Challenge, στο Κολοράντο των Η.Π.Α. Μελλοντικές εφαρμογές θα περιλαμβάνουν εξεζητημένα εξαρτήματα περιορισμένης παραγωγής και εκτεταμένη εξατομίκευση αυτοκινήτων
Η επένδυση των 3 εκατομμυρίων λιρών και η περαιτέρω ανάπτυξη των δυνατοτήτων τρισδιάστατης εκτύπωσης στη Bentley, αποτελεί μέρος της στρατηγικής Beyond100 της εταιρείας, με στόχο την ηγεσία στην αειφορία ανάμεσα στις μάρκες πολυτελείας και τη βιώσιμη κινητικότητα του μέλλοντος.
Θυμίζουμε ότι η Bentley σκοπεύει να διαθέτει έως το 2030 απολύτως ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα η, να λειτουργεί οικολογικά και όλα τα μοντέλα της να είναι 100% ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEV). Ενώ αρκετά νωρίτερα, το 2026, ολόκληρη η γκάμα της θα έχει εξηλεκτριστεί και θα αποτελείται από plug in υβριδικά οχήματα (PHEV) ή BEV. Με αυτόν τον τρόπο η Bentley σκοπεύει να εξελιχθεί, μέσα σε μια δεκαετία, από μεγαλύτερος παραγωγός 12κύλινδρων βενζινοκινητήρων στον κόσμο σε κατασκευαστή οχημάτων χωρίς καθόλου κινητήρες εσωτερικής καύσης.