Ο γνωστός κατασκευαστής μεταφορικών μέσων μηδενικών εκπομπών ρύπων, με έδρα την Οξφόρδη, που μας έχει ήδη απασχολήσει με τα μικρά βαν/ηλεκτρικά ποδήλατα που έχει λανσάρει στην αγορά, προχωρά τώρα στο επόμενο βήμα με το LINCS, ένα αρθρωτό ελαφρύ όχημα πολλαπλών χρήσεων για μεταφορές φορτίου, αλλά και επιβατών.
Και μόνο η αποκωδικοποίηση του πλήρους ονόματος του νέου οχήματος που παρουσιάζει τώρα η EAV λέει πολλά σχετικά με το τι έχουμε να κάνουμε. Το LINCS λοιπόν αντιστοιχεί στο “Lightweight Inner-City Solution” που σε ελεύθερη μετάφραση θα το αποδίδαμε ως μια «ελαφρά πρόταση για μεταφορές εντός των αστικών κέντρων». Πρόκειται ένα πολύ ιδιαίτερο όχημα με πολύ χαμηλό απόβαρο – κάτι που πρέπει να το θεωρεί κανείς αναμενόμενο για μια εταιρία όπως η EAV (Electrically Assisted Vehicles) που έχει ήδη δώσει το στίγμα της με μικρά και εξαιρετικά ευέλικτα «φορτηγά» μηδενικών ρύπων, τα οποία απαιτούν και τη συνεισφορά της μυϊκής δύναμης του οδηγού τους για να λειτουργήσουν.
Το LINCS σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον Όμιλο Saietta, του οποίου οι νέοι, ενσωματωμένοι στις πλήμνες των τροχών ηλεκτροκινητήρες θα αναλάβουν να κινήσουν την χαμηλού βάρους πλατφόρμα τύπου skateboard που αναπτύχθηκε από την EAV. Η πλατφόρμα LINCS θα ενσωματώνει μπαταρίες ιόντων λιθίου και θα αποτελέσει τη βάση του νέου αρθρωτού οχήματος. Είναι μάλιστα κατασκευασμένη από πλήρως ανακυκλώσιμα σύνθετα υλικά, που η εταιρία έχει χρησιμοποιήσει στα υπάρχοντα μοντέλα της.
Το LIKCS έχει σχεδιαστεί για να παίξει το ρόλο του ελαφρού «αστικού» φορτηγού και διαθέτει τη δυνατότητα συνεργασίας με τα υπάρχοντα οχήματα e-Cargo 2Cubed και RoRo της EAV. «Οι επιχειρησιακές απαιτήσεις για το LINCS είναι πολύπλοκες αλλά απαιτούν μια απλή λύση.» δηλώνει ο Adam Barmby, CEO και Ιδρυτής της EAV.
«Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα ελαφρύ εμπορικό όχημα πολλαπλών χρήσεων ως πλατφόρμα logistics, για να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρουμε ανθρώπους και αγαθά στο αστικό μας περιβάλλον. Το LINCS, στο ρόλο που του αναλογεί στην εφοδιαστική αλυσίδα, λειτουργεί ως ένα πλήρως δυναμικό όχημα - κινητή αποθήκη-, παραδίδοντας κιβώτια EAVRoRo σε στόλους EAV eCargo σε διάφορες δυναμικά βελτιστοποιημένες τοποθεσίες, όπως προαύλια ή χώρους στάθμευσης.
Αυτό μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις μέχρι τη ζώνη παράδοσης και αυξάνει τη λειτουργική απόδοση κατά την τελική προσέγγιση του σημείου παράδοσης. Το LINCS θα είναι επίσης σε θέση να λειτουργεί ως απλό «κλειστό» αστικό φορτηγό (βαν) ή ανοιχτό (pick-up) ή ακόμα και ως ανατρεπόμενο. Η μοναδικότητα της σχεδίασής του και των μηχανολογικών του επιλογών έγκειται στην ευελιξία, το μικρό βάρος, την αντοχή και την κατανόηση των τρεχουσών και μελλοντικών δραστηριοτήτων αστικών μεταφορών τις οποίες έχουμε ήδη εξελίξει με επιτυχία με τα τρέχοντα EAV μοντέλα μας.»
Το LINCS είναι χτισμένο σε πλατφόρμα αλουμινίου τύπου σκέιτμπορντ με δύο συνδεδεμένους κινητήρες της Saietta Group. Το ίδιο το πλαίσιο ενσωματώνει την τυπική αφαιρούμενη εναλλάξιμη μπαταρία ιόντων λιθίου της EAV, η οποία παρέχει εμβέλεια έως και 160 χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον. Η καμπίνα του οδηγού θα βρίσκεται στην αριστερή ή στη δεξιά πλευρά του LINCS, ανάλογα με την αγορά, και θα είναι εξοπλισμένη με τα χειριστήρια και τα συστήματα καμπίνας «EAVAdvanced».
Το LINCS έχει επίσης σχεδιαστεί με πρόβλεψη και για πλήρως αυτόνομες λειτουργίες που θα αναπτυχθούν σε συνεργασία με τους τεχνολογικούς εταίρους της EAV. Επίσης το LINCS διαθέτει τη δυνατότητα σχηματισμού «Αυτοκινητοσυρμού» (δηλ. κάτι σαν «τρενάκι» του δρόμου), καθώς πολλαπλά LINCS μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους δημιουργώνας ένα ανεξάρτητο όχημα.
«Η EAV είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια εταιρεία ποδηλάτων eCargo. Είμαστε μια επιχείρηση λύσεων τεχνολογίας μεταφορών.» σχολιάζει από την πλευρά του ο Nigel Gordon-Stewart, Εκτελεστικός Πρόεδρος της EAV. «Αναπτύξαμε και ξεκινήσαμε το EAV2Cubed και τον προκάτοχό του, το EAVan ως το θεμέλιο ενός ολοκληρωμένου οράματος για τις αστικές μελλοντικές μεταφορές, από ένα κενό φύλλο χαρτιού. Σε έναν νέο κόσμο που εστιάζει στη διατήρηση του περιβάλλοντος και των πόρων, τα μηχανοκίνητα οχήματα παλαιού τύπου απλά δεν λειτουργούν.
Έχουν μεγάλο βάρος, είναι πολύ μεγάλα και, από άποψη πόρων και περιβάλλοντος, είναι απλώς σπάταλα. Το LINCS είναι το επόμενο βήμα στο πρόγραμμά μας, το οποίο προβλέπει την πλήρη αντικατάσταση των παλαιών αστικών οδικών μεταφορών με νέες, βιώσιμες, μηδενικών εκπομπών, φιλικές προς το περιβάλλον, ασφαλείς - αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικές - λύσεις για μεταφορά φορτίων και επιβατών.»
Αντιλαμβάνεστε ότι τα παραπάνω δεν αντανακλούν μόνο το «μανιφέστο» και τις φιλοδοξίες μιας εταιρίας, αλλά και την πολλαπλότητα της αυριανής μας κινητικότητας που θα περιλαμβάνει από ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα μέχρι ηλεκτρικά «αεροταξί».