Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται λόγος για την Electric Assisted Vehicles (EAV) την εταιρία που εδρεύει στο Oxfordshire της Μεγάλης Βρετανίας, κατασκευάζει οχήματα μικρο-κινητικότητας και έρχεται να καταθέσει μια νέα πρόταση για ένα ελαφρύ όχημα που θα μπορούσε διευκολύνουν την κυκλοφορία σε ένα αστικό κέντρο και να μειώσει τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και τις υποδομές.
Βλέπετε, το «EAV Taxi» είναι μια εξέλιξη του οχήματος eCargo «EAV2cubed» που κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες. Έχοντας δημιουργήσει μια ξεχωριστή εμπρός καμπίνα για τον οδηγό με πολλαπλές λύσεις για τη μεταφορά κιβωτίων στο πίσω μέρος (κοινώς «καρότσα»), η EAV μπόρεσε τώρα να δημιουργήσει μια λύση για μεταφορά επιβατών στο καθιερωμένο και κατοχυρωμένο πατενταρισμένο πλαίσιό της με την ονομασία Cloudframe.
«Ο κύριος στόχος της EAV είναι να συνεχίσει να αποδεικνύει ότι το βάρος είναι ο εχθρός της αποδοτικότητας και επομένως της εξοικονόμησης ενέργειας» δήλωσε χαρακτηριστικά ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της EAV, Adam Barmby. Ο ίδιος θεωρεί – και εν μέρει έχει δίκιο – ότι: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα ταξί είναι πραγματικά πολύ αναποτελεσματικά στη χρήση ενέργειας. Είναι μεγάλα και βαριά και πολλή ενέργεια σπαταλάται απλά για να μετακινήσουν το δικό τους βάρος. Εξετάσαμε προσεκτικά τόσο τα ταξί, όσο και τα car sharing οχήματα (PHV -Private Hiring Vehicles) σε αστικά περιβάλλοντα και αμέσως είδαμε ότι θα μπορούσαμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί, καθαρότεροι, πιο υγιείς και εξίσου άνετοι με πολύ χαμηλότερο κόστος. Το γεγονός ότι είμαστε εξίσου ασφαλείς και πολύ καλύτεροι για το περιβάλλον και τις υποδομές της πόλης είναι καθαρά προστιθέμενα οφέλη.»
Υπάρχουν πάνω από 375.000 ταξί και PHV σήμερα στο Ηνωμένο Βασίλειο με περίπου 200.000 μεμονωμένες μετακινήσεις με ταξί κάθε μέρα, μόνο στο Λονδίνο. Το 65% όλων των διαδρομών με ταξί και PHV είναι μόνο για ένα άτομο και το μήκος τους συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 1,0 και 5,0 μιλίων (1,6 έως 8,0 χιλιομέτρων). Η EAV πιστεύει ότι πολλοί πόροι και ενέργεια σπαταλούνται απλά μετακινώντας ένα ή δύο άτομα σε μικρή απόσταση.
«Η πείρα μας από τη διεξαγωγή δοκιμών και τώρα την παροχή οχημάτων της EAV σε εταιρίες logistics διεθνώς, μας έδειξε ότι, λόγω των επιπέδων συμφόρησης στις πόλεις, μπορούμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί από τα φορτηγά και τα αυτοκίνητα». συνέχισε ο Adam Barmby. «Η αξία της παγκόσμιας αγοράς μεταφορών με ταξί και PHV προβλέπεται να φτάσει τα 150 δισεκατομμύρια λίρες μέχρι το 2025 – κάτι που μεταφράζεται σε πολλές μετακινήσεις, πολλές εκπομπές ρύπων, βάρος και συμφόρηση στις πόλεις, παγκοσμίως. Το EAV Taxi θα βοηθήσει στη σημαντική μείωση αυτών των προβλημάτων, ενώ παράλληλα θα μεταφέρει αποτελεσματικά και άνετα τον πελάτη στην επιθυμητή τοποθεσία.»
Το EAV Taxi, που ονομάζεται προσωρινά το «EAVGo!», Έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει έως και δύο επιβάτες σε ένα νέο πίσω «σαλόνι» με πλήρη ανάρτηση και ελαφριές πλευρικές πόρτες. Μέσα στο EAV Taxi τα καθίσματα είναι άνετα, εξοπλισμένα με βάση με αφρό μνήμης και μαξιλάρια πλάτης. Υπάρχει δε μία οθόνη για πληροφορίες σχετικά με τη διαδρομή ή την τοποθεσία, αλλά και σύστημα θέρμανσης ή ψύξης της καμπίνας για τη δημιουργία μιας άνετης θερμοκρασίας περιβάλλοντος – στοιχεία που αποτελούν μέρος της εμπειρίας μετακίνησης με ένα EAV Taxi. Υπάρχει επίσης χώρος αποσκευών κάτω από τα καθίσματα με πρόσβαση είτε από το πίσω είτε από το πλάι ο οποίος μπορεί άνετα να δεχτεί μια «ευμεγέθη» βαλίτσα.
«Είμαστε 90% ελαφρύτεροι από οποιοδήποτε υβριδικό ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο και, αν αντικαταστήσουμε ένα υβριδικό Uber με ένα ταξί EAV, θα εξοικονοήσουμε περίπου 9,2 μετρικούς τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ένα μόνο χρόνο.» επισημαίνει ο Nigel Gordon-Stewart, Εκτελεστικός Πρόεδρος της EAV. «Η δική μας κατανάλωση ενέργειας είναι μόνον ένα κλάσμα της κατανάλωσης του ηλεκτρικού ταξί και δεν χρειαζόμαστε υποδομή για τη φόρτιση των μπαταριών μας, απλώς μια κανονική πρίζα. Το πιο σημαντικό, είναι το ότι το EAV Taxi μπορεί να μεταφέρει έναν επιβάτη στον προορισμό του, σε οποιαδήποτε πόλη εξίσου γρήγορα, με ασφάλεια και άνεση όπως οποιοδήποτε άλλο ταξί ή PHV. Με πολλά από τα υπάρχοντα ταξί και PHV να μην μπορούν να κυκλοφορούν σε περιοχές ULEZ (πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων) χωρίς να πληρώνουν υψηλές χρεώσεις, το EAV Taxi είναι η τέλεια λύση».
Η EAV σχεδιάζει να παράγει το πρώτο πρωτότυπο EAV Taxi τον Νοέμβριο του 2020 με την έναρξη των παραδόσεων των πρώτων EAV Taxis να υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2021.