Μία «κούπα» είναι πάντα ένα τρόπαιο. Μία ευκαιρία για χώρο στην τροπαιοθήκη, για «φανταχτερές» πόζες και για χαμόγελα. Τα τελευταία χρόνια του άκρατου επαγγελματισμού, του «τεχνοκρατισμού» στο ποδόσφαιρο και των υπολογισμών της επιτυχίας όχι μόνο με νίκες και τίτλους, αλλά και με ισολογισμούς, οι κορυφαίοι σύλλογοι της Ευρώπης αναζητούν διάφορα «κύπελλα». Κάτι τέτοιο σκέφτονται και οι παράγοντες της Ντόρτμουντ, λίγες ώρες μετά την κατάκτηση του Κυπέλλου Γερμανίας...
Η Μπορούσια διέλυσε το βράδυ της Πέμπτης (13/5) με 4-1 τη Λειψία του από το καλοκαίρι νέου προπονητή της Μπάγερν Μονάχου, Γιούλιαν Νάγκελζμαν και σήκωσε το πέμπτο Κύπελλο της ιστορίας της. Το φινάλε της σεζόν, όμως, έχει κι άλλες προκλήσεις. Οι «κίτρινοι» ξεπέρασαν μόλις πρόσφατα την Αϊντραχτ Φρανκφούρτης στην 4η θέση της Bundesliga και δύο αγωνιστικές πριν από το τέλος είναι στους 58β., με την 3η Βόλφσμπουργκ να έχει 60 και την 5η Αϊντραχτ να είναι στους 57.
Μεγάλος στόχος της Ντόρτμουντ – μάλλον ακόμη πιο μεγάλος και από το Κύπελλο – είναι η παρουσία στην τελική τετράδα, ώστε να εξασφαλίσει θέση για το Champions League της επόμενης περιόδου. Και όχι μόνο για το γόητρο. Η Μπορούσια συνέχισε να εμφανίζει απώλειες μέσα στην αγωνιστική χρονιά, καθώς ανακοίνωσε χασούρα 45 εκατ. ευρώ για το τελευταίο τρίμηνο της σεζόν. Προ μηνών είχε παρουσιάσει απώλειες 26,3 εκατ. για το πρώτο μισό του 2020 – 2021...
Ο κύκλος εργασιών του συλλόγου στο διάστημα Ιουλίου 2020 – Μαρτίου 2021 ανήλθε στα 276,1 εκατ., μειωμένος κατά 36% από τα περσινά 431,8 εκατομμύρια. Την ίδια περίοδο πέρσι, λίγο πριν από τις πρώτες επιπτώσεις της πανδημίας, η Ντόρτμουντ είχε εμφανίσει κέρδη 4,1 εκατ. ευρώ. Το τρίτο τρίμηνο του 2020 – 2021 είχε εύλογα μηδενικά έσοδα ανά αγώνα, σε σύγκριση με τα έσοδα 9,9 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου – Μαρτίου 2020, όταν επικρατούσε κανονικότητα.
Οι δαπάνες προσωπικού της γερμανικής ομάδας περιορίστηκαν κατά 3% και έφτασαν στα 156,6 εκατ., ενώ τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν στα 64,4 εκατ. ευρώ (μείωση ύψους 32,7%). Οι συνθήκες δεν ευνόησαν ούτε τις πωλήσεις εμπορευμάτων, οι οποίες μειώθηκαν κατά 18,6%, στα 4,8 εκατομμύρια. Ωστόσο, η καλή πορεία στο Champions League – ως τα προημιτελικά και τον αποκλεισμό από τη φιναλίστ, Μάντσεστερ Σίτι – πρόσφερε άνοδο στα έσοδα από τηλεοπτικές και διαφημιστικές συμφωνίες, με ποσό που έφτασε τα 49,4 εκατ. ευρώ.