Η ισπανική LaLiga ελπίζει να αυξήσει τα έσοδά της από την πώληση των οπτικοακουστικών δικαιωμάτων της από την σεζόν 2022-23. Για τον τρέχοντα κύκλο από το 2019 ως το 2022 λαμβάνει περίπου 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Βέβαια και πριν την πανδημία η αγορά είχε πτωτική τάση όπως φάνηκε από το διαγωνισμό της Premier League ή της Bundesliga. Ωστόσο, η LaLiga πλέον δεν υποχρεώνεται από το νόμο να υπογράψει συμβόλαιο μόνο για τρία χρόνια κι αυτό θεωρεί πως θα την ευνοήσει. Μέχρι τον Ιούλιο αναμένεται να προχωρήσει η διαδικασία ώστε μέχρι το τέλος της περιόδου 2021-22 να ξέρουν πού βαδίζουν.
Ο συνεταιρισμός έχει δείξει ως τώρα τη διάθεση για άνοιγμα και σε νέους... πρωταγωνιστές της αγοράς, πέραν των παραδοσιακών συνεταίρων της όπως είναι οι εταιρίες Movistar και Mediapro. Η εκτίμηση στον οργανισμό είναι πως έτσι θα μπορέσει να πάρει το μάξιμουμ για το προϊόν που πουλάει. Οι 42 ομάδες της πρώτης και της δεύτερης κατηγορίας περιμένουν πως και πως να δουν πως θα εξελιχθούν οι διαπραγματεύσεις μια και τα τηλεοπτικά δικαιώματα αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων όλων των συλλόγων και σε κάποιες περιπτώσεις αντιστοιχούν ή και ξεπερνούν το 70% του συνολικού τζίρου τους.
Κάποιοι σύλλογοι, πάντως, δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία του προέδρου της λίγκας, Χαβιέρ Τέμπας. Αφενός γιατί το 2018 τα δικαιώματα της Premier League έπεσαν κατά 18% σε σύγκριση με τον προηγούμενο κύκλο τους παρόλο που «έπιασαν» πέντε δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Το ΒΤ Sport, ένα από τα δίκτυα που μεταδίδει αγώνες, προέβλεψε νέα μείωση στην επόμενη δημοπρασία. Στη Bundesliga, περίμεναν να πάρουν τουλάχιστον 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ για την 4ετία 2021-2025, αλλά τελικά μάζεψαν 4,4 δισεκατομμύρια. Στη Γαλλία, η αποχώρηση της Mediapro από την συμφωνία που είχαν για παραπάνω από ένα δισεκατομμύριο τον χρόνο, προκάλεσε χάος. Στην Ιταλία, ελπίζουν να συμφωνήσουν για την πώληση των δικαιωμάτων αυτή την εβδομάδα.
Πέραν της συνολικής εικόνας στα υπόλοιπα τέσσερα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, υπάρχει και αβεβαιότητα για την σημασία και την αξία που θα έχουν τα εθνικά πρωταθλήματα λόγω των αλλαγών στο Champions League από την σεζόν 2024-25. Επιπλέον, ορισμένα κλαμπ δεν πιστεύουν πώς θα ξεπεράσουν την παρούσα συμφωνία γιατί η Ρεάλ Μαδρίτης, η Μπαρτσελόνα και η Ατλέτικο Μαδρίτης δεν συγκαταλέγονται μεταξύ των φαβορί για την κατάκτηση του μεγάλου ευρωπαϊκού τροπαίου, ενώ αυτή την σεζόν μπορεί να φύγει κι ο Λιονέλ Μέσι από τους «μπλαουγκράνα». Ο Αργεντινός παραμένει η μεγαλύτερη ατραξιόν του ισπανικού πρωταθλήματος.
«Οι προσδοκίες μας είναι να ανεβούμε λίγο, αλλά δεν περιμένουμε κάποια ιστορική αύξηση», είπε ο Τέμπας πρόσφατα και συνέχισε: «οι πλατφόρμες Over The Top (OTT) είναι ένα νέο “παράθυρο” και ίσως έφτασε η στιγμή για να δώσουμε προσοχή σε νέες φόρμουλες που ίσως να “σπάνε” τα καθιερωμένα». Στο παρελθόν η Amazon και η Netflix παρουσιάζονταν να ενδιαφέρονται να μπουν στο χορό τουλάχιστον όσον αφορά στην εγχώρια αγορά μια και τα διεθνή δικαιώματα έχουν πουληθεί από το 2019 ως το 2024 από τη Mediapro για περίπου 4,5 δισεκατομμύρια συνολικά. Εδώ να σημειώσουμε πως ο συνιδρυτής της Mediapro, Τζάουμε Ρόουρες, εγγυήθηκε 30 εκατομμύρια ευρώ για τον Τζουάν Λαπόρτα ώστε εκείνος να μπορέσει να αναλάβει πρόεδρος της Μπαρτσελόνα.
Το τί θα γίνει με τα τηλεοπτικά δικαιώματα της λίγκας, δε, δεν ενδιαφέρει μονάχα τις ποδοσφαιρικές ομάδες, αλλά ολόκληρο τον αθλητισμό της χώρας. Από τα χρήματα που παίρνει το 2,5% πηγαίνει για πληρωμές - «αλεξίπτωτο» προς τις ομάδες που υποβιβάζονται από την πρώτη στη δεύτερη και από τη δεύτερη στην τρίτη κατηγορία, το 2% πηγαίνει στην Ισπανική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία ώστε να ζει και το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο, το 1% το κρατάει ο ίδιος ο συνεταιρισμός ώστε να προωθήσει τις διοργανώσεις του και 1,5% πηγαίνει στο Ανώτατο Συμβούλιο Αθλητισμού της Ισπανίας για να χρηματοδοτηθούν άλλα αθλήματα.