Για καιρό ακούγονταν φήμες και ψίθυροι για τον τελικό οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού στη Formula 1. Το γεγονός πως σε πολλές ομάδες μπήκαν νέοι επενδυτές έδειχνε από τη μία πόσο ανάγκη είχαν από χρήματα, αλλά και από την άλλη τη δυναμική του αθλήματος που παραμένει ελκυστικό στους επενδυτές. Πλέον, όμως, ήρθε και η επιβεβαίωση από τους επίσημους λογαριασμούς της Liberty Media που διαχειρίζεται το σπορ. Παρουσιάζουν σημαντικές απώλειες για το 2020.
Η ματαίωση σημαντικών αγώνων και η απουσία οπαδών από τις εξέδρες έριξαν κατά πολύ τα έσοδα: από τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 στα 1,145 πέρυσι. Η πτώση έφτασε στο 43%. Σχεδόν τα μισά. Επιπλέον, οι ομάδες που ήταν συνηθισμένες να μοιράζονται μια «γεμάτη» πίτα, πήραν πολύ χαμηλότερα χρηματικά έπαθλα. Από 1,012 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 στα 711 το 2020, δηλαδή 30% κάτω.
Οι μικρότερες ομάδες που έχουν τεράστια ανάγκη αυτά τα χρήματα, τουλάχιστον έμειναν ικανοποιημένες με την εφαρμογή του budget cap που θα μειώσει τα έξοδα και έχει στόχο να κάνει πιο ανταγωνιστικό το άθλημα. Το «ταβάνι» θ' αρχίσει από τα 150 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο και σταδιακά θα μειώνεται κατά πέντε εκατομμύρια μέχρι να φτάσει στα 130. Σύντομα αναμένεται να παρουσιαστεί και salary cap για τους πιλότους και ίσως για τους διευθυντές των ομάδων.
Αυτή την σεζόν υπάρχουν ακόμη πολλές αμφιβολίες. Ναι μεν η Formula 1 θα ξεκινήσει από το Μπαχρέιν στις 28 Μαρτίου μα η διαχείριση του κορονοϊού σε άλλες χώρες ίσως την αναγκάσουν να αλλάξει το πρόγραμμά της που αρχικά προβλέπει 23 αγώνες – τους περισσότερους από κάθε άλλη χρονιά. Η ελπίδα είναι σε κάποιους από αυτούς να υπάρχει και κόσμος. Αν μη τι άλλο με χαρά είδε το άθλημα τα περισσότερα εργοστάσια που βρίσκονται στην Αγγλία και σε άλλες χώρες να μην επηρεάζονται από τα lockdown του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου.
Η Formula 1 βλέπει φως στο τούνελ. Ο νέος πρόεδρός της Στέφανο Ντομενικάλι εξασφάλισε τη συγκατάθεση της Ferrari, της Mercedes και της Renault, των εταιριών που κατασκευάζουν κινητήρες, για «πάγωμα» των κινητήρων από το 2022 ως το 2024 που θα ευνοήσουν τη Red Bull, ώστε να συνεχίσει εκείνη την εξέλιξη των κινητήρων της Honda, μετά την αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρίας στο τέλος της σεζόν. Από το 2025, δε, οι νέοι κινητήρες αναμένεται να είναι κι αυτοί υβριδικοί και με 100% οικολογικό καύσιμο. Θα κοστίζουν λιγότερο.
Κι αυτό οδηγεί στο ανανεωμένο ενδιαφέρον της Porsche και της Audi να κατασκευάσουν στο μέλλον κινητήρες για τη Formula 1, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Gazzetta dello Sport. Η Porsche είναι συνδεδεμένη με τις επιτυχίες της δεκαετίας του '80 με τα μονοθέσια του Νίκι Λάουντα και του Αλέν Προστ. Η Audi είχε κάνει σκέψεις να μπει στη Formula 1 μετά τα καλά αποτελέσματά της στο Le Mans και σε άλλους αγώνες Endurance, αλλά αποφάσισε να μην κάνει το άλμα. Τώρα, το ξανασκέφτεται.