Μεγάλος αριθμός τηλεπικοινωνιακών παρόχων, δεν σημαίνει απαραίτητα υψηλότερος ανταγωνισμός στην αγορά
Ο ανταγωνισμός στις τηλεπικοινωνίες αν και γενικά είναι επιθυμητός, δεν μπορεί να επιβληθεί με τη μορφή κανονιστικού μέτρου, καθώς, αντί να βελτιώσει την αγορά μπορεί να την επηρεάσει αρνητικά. Αντίθετα, ελεγχόμενες συγχωνεύσεις/συνεργασίες, μπορούν να ισχυροποιήσουν πιο αδύνατους παίκτες στο να ανταγωνισθούν μεγαλύτερους και μακροπρόθεσμα να λειτουργήσουν υπέρ του καταναλωτή.