Οι σχολάρχες της Ουγκάντα

Την περασμένη εβδομάδα ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδος έλαβε ένα email έκπληξη. Η Εθνική Ένωση ιδιωτικών σχολείων της Ουγκάντα, αιτήθηκε επισήμως τεχνογνωσίας από τους Έλληνες συναδέλφους της. Ζήτησε επιπλέον να επισκεφτεί την χώρα μας προκειμένου να δει από κοντά πως λειτουργεί η ιδιωτική εκπαίδευση σε μια χώρα του αναπτυγμένου κόσμου.

Ωστόσο, η εικόνα που εμφανίζει τους τελευταίους μήνες το ιδιωτικό σχολείο στην Ελλάδα κάθε άλλο παρά «εξαγώγιμη» είναι.

Στα "ημικρατικά" ελληνικά ιδιωτικά σχολεία «βασιλεύει» ο – υπό κατάργηση πιθανότατα με την β' αξιολόγηση - νόμος Φίλη. 'Η πιο σωστά ο φόβος. Το τελευταίο διάστημα είναι της μόδας οι ανώνυμες καταγγελίες. Μόνο το τελευταίο εξάμηνο έχουν περάσει τις 1.500. Δεκάδες επιτροπές με εκπαιδευτικούς του δημοσίου σπαταλούν χιλιάδες εργατοώρες, προκειμένου να «ερευνήσουν» τα «εγκλήματα» κατά του εκπαιδευτικού συστήματος που διαπράττονται σε αυτά.

Τα «λαγωνικά» του υπουργείου καλούνται να διαπιστώσουν εάν δασκάλες βγάζουν κανένα εξτραδάκι μετά το τέλος του ωραρίου τους ως συνοδοί στα σχολικά των εκπαιδευτηρίων.

Μια άλλη καταγγελία που φτάνει στα όρια του «κακουργήματος» κάνει λόγο για παράνομη διδασκαλία αγγλικών τα απογεύματα σε κάποια από τα ιδιωτικά σχολεία. Καταγγελία «ιδιαίτερα σοβαρή» εάν σκεφτεί κανείς ότι τα απογεύματα στην «αναπτυγμένη» Ελλάδα είναι αφιερωμένα στα φροντιστήρια, όπου σε πολλές περιπτώσεις βγάζουν το έξτρα ψωμί τους οι καθηγητές των δημοσίων σχολείων.

Άλλες καταγγελίες εξίσου σοβαρές, οι οποίες ωστόσο δεν επιβεβαιώθηκαν κάνουν λόγο ότι σε ορισμένα σχολεία (είπαμε ιδιωτικά) τα απογεύματα τα παιδιά παίζουν σκάκι!

Όλα αυτά θα τα έβλεπαν οι συμπαθείς σχολάρχες από την Ουγκάντα και θα αναρωτιόντουσαν γιατί βγάζουμε μόνοι τα μάτια μας. Τι ενοχλεί δηλαδή την κυβέρνηση η απόφαση πολλών οικογενειών από τα μεσαία στρώματα να στερηθούν προκειμένου να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, προκειμένου να μάθουν γράμματα σε ένα καλύτερο μαθησιακό περιβάλλον.

Η ισοπέδωση προς τα κάτω του επιπέδου διδασκαλίας που έφερε ο «σκοταδιστικός» νόμος Φίλη σε όλη την εκπαίδευση στέρησε από χιλιάδες μαθητές, αυτό το κάτι παραπάνω που πρόσφεραν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και απειλεί να καθηλώσει και τους εκπαιδευτικούς τους στην ίδια έλλειψη κινήτρου, διάκρισης και εξέλιξης με αυτή του δημοσίου σχολείου. Η κυβέρνηση θα σεβόταν τις αρχές της αν φρόντιζε να βελτιώσει τις συνθήκες στη δημόσια εκπαίδευση, αντί να προσπαθεί να εξαφανίσει την ιδιωτική.