Του Κυριάκου Αθανασιάδη
Και ξαφνικά, το μεσημέρι χθες, εκεί που στα διαλείμματα από την όποια δουλειά κάνει ο καθένας μας (αν είναι τυχερός), μαθαίναμε από δω κι από κει για τις εξελίξεις με τα επεισόδια στην ΑΣΟΕΕ και για τις επαφές του Κινέζου Προέδρου Σι Τζινπίνγκ —του επικεφαλής αυτής της λαμπρής Δημοκρατίας…— στην τόσο όμορφη χώρα μας, κι ενώ το κεφάλι μας είναι γεμάτο από λογαριασμούς, από προσθέσεις και αφαιρέσεις (κυρίως αφαιρέσεις) σαν «καθολικό» μπακάλη της δεκαετίας τού '50 για να δούμε πώς θα τη βγάλουμε κι αυτή την εβδομάδα, κι ενώ όλη η παντέρμη γη έχει κάτσει σε μια γωνιά σαν τον Σκεπτόμενο του Ροντέν με έναν αναστεναγμό πλήθους κι ένα αγκομαχητό, και μ' ένα βάρος να της πλακώνει το στήθος, νά σου που σήκωσε το κεφάλι της και μας έκλεισε το μάτι κι αυτή η είδηση:
Επαναφέρεται η κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκευμάτων (άρ. 198 ΠΚ). Προβλέπεται φυλάκιση έως 2 έτη για όποιον κακόβουλα καθυβρίζει τον Θεό και για όποιον δημόσια και κακόβουλα καθυβρίζει την Ορθόδοξη Εκκλησία ή άλλη θρησκεία ανεκτή στην Ελλάδα.
Αυτή ήταν, μαθαίνουμε, μία από τις σημαντικές αλλαγές που επέρχονται στον Ποινικό Κώδικα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε στη Βουλή ο αξιότιμος και αξιολογότατος υπουργός Δικαιοσύνης. Και, τέλος πάντων, καλά οι άλλες αλλαγές. Όσο μπορούμε με τις μηδαμινές γνώσεις μας να καταλάβουμε, είναι πράγματι σημαντικές και εύγε σε όσους συνέβαλαν για να γίνουν νόμοι του κράτους. (Αναφέρομαι ειδικά στα του βιασμού και της αυστηροποίησης των προβλεπομένων ποινών).
Αλλά πώς είναι δυνατόν, στ' αλήθεια πώς είναι δυνατόν να παρεισφρέει ανάμεσα στις υπόλοιπες μια διάταξη για τη βλασφημία των Θείων; Μά τον Θεό, δεν το χωράει το μυαλό μας. Δηλαδή, και μόνο το γεγονός πως οι υπόλοιπες σοφές αλλαγές του Ποινικού Κώδικα δεν θα γίνουν γνωστές, δεν θα συζητηθούν όσο πρέπει και δεν θα εκτιμηθούν από το κοινό, δεν πέρασε από το μυαλό κάποιου; Γιατί φυσικά, και απολύτως δικαιολογημένα, αυτή είναι η μόνη που θα συζητηθεί. Τα δύο χρόνια φυλακή για όποιον βρίζει τα Θεία… Που ίσως γίνουν βουρδουλιές, όπως λένε πολλοί, με καμιά τροποποίηση: «Παρά μία τεσσαράκοντα».
Και ας το αφήσουμε και αυτό. Αλλά σε μια εποχή που όλοι, αντίπαλοι και ψηφίσαντες, κοιτάνε με το μικροσκόπιο (και πολύ καλά κάνουν) κάθε πράξη, κάθε κίνηση, κάθε λόγο της κυβέρνησης, οι μεν προσπαθώντας (όταν χρειάζεται προσπάθεια) να βρουν λόγους για να την καταγγείλουν σαν Δεξιά και σαν συνώνυμη του απήγανου, και οι δε ψήγματα ορθολογισμού (για να τα 'χουν καλά με τη συνείδησή τους, αν μη τι άλλο), έπρεπε ντε και καλά να βγει ΚΑΙ αυτό; Τα υπόλοιπα, δηλαδή, δεν μας έφταναν;…
Για όνομα του καλού Θεού, από το πιο ερασιτεχνικό φιλμάκι μέχρι το Star Wars, όλοι έχουν ένα παιδί να βλέπει αν όλα πάνε καλά, αν έχει γίνει καμιά γκάφα, αν υπάρχει περίπτωση να προβληθεί με το καλό η ταινία και να τύχει να παρατηρήσουν οι θεατές κάτι παλαβό στην προβολή της, όπως ότι ο τάδε ηθοποιός φορά άλλα ρούχα στην ίδια σκηνή — αυτή η καλή κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να έχει κάτι παρόμοιο; Ας μου επιτραπεί: δεν το λέω καν για την ουσία τής εν λόγω αλλαγής στον Ποινικό Κώδικα — μιλώ μόνο «επικοινωνιακά».
Ας είναι. Γυρνώ στο «καθολικό» μου, το κατάστιχο με τους λογαριασμούς. Τις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις.
ΥΓ. Μας περνά από το μυαλό πως όλο αυτό έγινε, όχι (μόνο) για την Ορθόδοξη Εκκλησία, όχι για τον Θεό των χριστιανών, όχι για την επικρατούσα θρησκεία, αλλά (κυρίως) για τον Θεό και τη θρησκεία των μουσουλμάνων μεταναστών και προσφύγων που ψάχνουν έλεος και λυτρωμό στη χώρα μας. Δεν είναι λίγοι εκείνοι, ανάμεσά μας, που καθυβρίζουν ανά πάσα ώρα και στιγμή, όχι μόνο τους ίδιους τους πρόσφυγες και τους μετανάστες —τους ικέτες μας: πρόσωπα αυτόχρημα ιερά—, αλλά και τη θρησκεία τους, εξισώνοντάς τη με το ριζοσπαστικό Ισλάμ, με τρομοκράτες-ισλαμοφασίστες κ.ο.κ., λες και όλοι οι μουσουλμάνοι (και όλοι οι χριστιανοί, και όλοι οι αγνωστικιστές) είναι ένα και το αυτό, δυνάμει βιαστές και σφαγείς φέρ' ειπείν. Στην περίπτωση αυτή, και πάλι έχουμε την εντύπωση πως όλο αυτό είναι λάθος, κι ας έγινε για το καλό. Γιατί γίνεται από την πίσω πόρτα, βιαστικά και μυστικά: λάθρα.