Πρωταγωνίστριες του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι οι ελληνικές τράπεζες σύμφωνα με τη JP Morgan η οποία αναθεώρησε ανοδικά τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) και διατήρησε για όλες τη σύσταση για αυξημένες θέσεις (OW) και τις τιμές στόχους οι οποίες υπολογίζουν δυνατότητα μελλοντικής ανόδου από 37%-104%.
Με βάση τα στοιχεία αυτά, η JP Morgan εκτιμά, ότι οι μετοχές των τριών από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες έχουν σημαντικά μεγαλύτερο περιθώριο ανόδου, από το μέσο όρο 45% για τις τράπεζες στις οποίες ο οίκος δίνει σύσταση overweight για αυξημένες τοποθετήσεις.
Επιπλέον ο οίκος σημειώνει ότι οι ελληνικές τράπεζες είναι φθηνές καθώς έχουν εκτιμώμενο μέσο πολλαπλασιαστή κερδών 4,8 για το 2023 και 4,2 για το 2024, ενώ οι τιμές τους σε σχέση με τη λογιστική αξία τους είναι μεταξύ 0,2 και 0,5 με μέση τιμή το 0,4. Οι φθηνότερες στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Οι τιμές στόχοι που δίνει η JP Morgan είναι:
- Τα 1,4 ευρώ για την Alpha Bank με δυνατότητα ανόδου 62%, P/E 4,8 και 4,3 για το 2024 και τιμή προς λογιστική αξία στο 0,3.
- Τα 1,5 ευρώ για τη Eurobank με δυνατότητα ανόδου 70%, P/E 5,3 και 4,6 το 2024 και P/TBV στο 0,5.*Τα 4,5 ευρώ για την Εθνική Τράπεζα με δυνατότητα ανόδου 37%, P/E στο 6,2 και 5,5 το 2024 και P/TBV στο 0,5.
- Τα 2,2 ευρώ για την Τράπεζα Πειραιώς με δυνατότητα ανόδου 104%, P/E στο 2,7 και 2,6 το 2024 και P/TBV στο 0,2.
Ισχυρό mobile banking για τις ελληνικές τράπεζες
Εξετάζοντας τη μετάβαση των τραπεζών στην ψηφιακή εποχή η JP Morgan διαπιστώνει ότι οι ελληνικές τράπεζες στην περιοχή CEEMEA μαζί με αυτές στη Σαουδική Αραβία, σημειώνουν τη μεγαλύτερη άνοδο στη χρήση του mobile banking, λόγω των επενδύσεων των τραπεζών και πιθανόν λόγω και χαμηλής βάσης εκκίνησης, σε σχέση με τις ευρωπαϊκές τράπεζες.
Σύμφωνα με τη JP Morgan, η διείσδυση της διαδικτυακής τραπεζικής στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια με χώρες όπως η Τσεχία να ξεχωρίζουν με 73% το 2021 έναντι 23% το 2010 και την Ελλάδα στο 42% έναντι 19% μόλις πριν από 5 χρόνια (σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat).
Η κοινωνική αποστασιοποίηση λόγω της πανδημίας της Covid-19 έχει επιταχύνει περαιτέρω αυτή την τάση και δημιούργησε μια μοναδική ευκαιρία για τις τράπεζες να αποκτήσουν πελάτες που στο παρελθόν είχαν μείνει πίσω όσον αφορά την υιοθέτηση της τεχνολογίας. Οι ελληνικές τράπεζες, λέει ο οίκος, έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στις πλατφόρμες τους και επιχειρούν να διατηρήσουν την ψηφιακή πελατειακή βάση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει ο οίκος, οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες έχουν υπερδιπλασιαστεί σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, το επίπεδο δέσμευσης (DAU/MAU) είναι στο 40%, ενώ οι μέσες αξιολογήσεις των εφαρμογών έχουν αυξηθεί στο 4,6 από 3,7 τον Ιούνιο του 2020. Η έκθεση αναφέρει ότι με 3,5 λεπτά ανά περίοδο σύνδεσης έναντι 2,8 αλλού, οι Έλληνες πελάτες περνούν επίσης τον μεγαλύτερο χρόνο στις εφαρμογές τους.