Το «τηλεοπτικό» comeback της Hitachi στην ελληνική αγορά

Το «τηλεοπτικό» comeback της Hitachi στην ελληνική αγορά

Του Γιάννη Γορανίτη

Έπειτα από πολυετή απουσία από την εγχώρια αγορά, οι τηλεοράσεις της Hitachi επανέρχονται και μάλιστα ιδιαίτερα δυναμικά. Η επάνοδος του ιαπωνικού κολοσσού ξεκίνησε ήδη μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας του με τη Westnet Distribution.

Το brand name της Hitachi ήταν αρκετά ισχυρό στη χώρα μας ήδη από τη δεκαετία του '80 –τα VHS ήταν επί σειρά ετών η υπ' αριθμόν ένα επιλογή για τα ελληνικά νοικοκυριά, ενώ τόσο οι τηλεοράσεις όσο και τα ηχοσυστήματά της διεκδικούσαν μεγάλα μερίδια της εκάστοτε κατηγορίας.

Ο συνδυασμός, όμως, της οικονομικής κρίσης με την αλματώδη άνοδο των Ιαπώνων ανταγωνιστών της (Samsung και LG) φρέναρε τη διείσδυση της εταιρείας στην ελληνική αγορά με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια οι τηλεοράσεις της να εμφανίζονται από σπάνια έως καθόλου στα ράφια των καταστημάτων.

Στρατηγική (και φιλόδοξη) συνεργασία

Παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, όμως, οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας και της θυγατρικής της στην Ελλάδα, Hitachi Europe AE αποφάσισαν να επιχειρήσουν την εκ νέου είσοδο. Όπως δήλωσε ο Απόστολος Καρύδας, Country Manager της Hitachi για την Ελλάδα, η πολιτική επισφάλεια (το λεγόμενο country risk) ήταν ο βασικότερος παράγοντας που εμπόδιζε το λανσάρισμα των τηλεοράσεων της εταιρείας στη χώρα.

Γι' αυτό το λόγο επιλέχθηκε ως στρατηγικός εταίρος η Westnet Distribution. Η εταιρεία, συμφερόντων του Πάνου Γερμανού, με δυναμική παρουσία στην αγορά –έχει ήδη κατακτήσει το 25% της συνολικής αγοράς τεχνολογικών προϊόντων– ανέλαβε την αποκλειστική διανομή των τηλεοράσεων της Hitachi στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Στα πλαίσια της επίσημης παρουσίασης της νέας συνεργασίας στους εκπροσώπους του Τύπου, ο Ρόμπυ Μπουρλάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Westnet εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία, αλλά και την αισιοδοξία ότι οι τηλεοράσεις της Hitachi θα διεκδικήσουν ένα αξιόλογο μερίδιο της πίτας. Συγκεκριμένα προσδιόρισε τον στόχο στο 5% των συνολικών πωλήσεων τηλεοράσεων στην ελληνική αγορά σε άξονα τριετίας.

Όπως τόνισε ο Γιώργος Δαβιώτης, Εμπορικός Διευθυντής της Westnet, οι τηλεοράσεις της Hitachi έρχονται να καλύψουν το κενό μεταξύ των κορυφαίων brands, όπως η Samsung, η Sony και η LG και των αποκαλούμενων και b-brands με φθηνότερα και λιγότερο ποιοτικά μοντέλα. Οι προτάσεις της εταιρείας θα τιμολογούνται 10-15% λιγότερο σε σχέση με τις προτάσεις των «μεγάλων» ανταγωνιστών της, αλλά όπως τόνισαν τα στελέχη της ποιοτικά κινούνται στα ίδια επίπεδα.

Η συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία, πάντως, παραμένει σταθερά πτωτική στα χρόνια της κρίσης –με ελάχιστους ανοδικούς μήνες π.χ. σε Μουντιάλ ή κατά τη διάρκεια της μετάβασης σε ψηφιακές εκπομπές– ενώ σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η αρνητική τάση δεν έχει αναστραφεί κατά τη διάρκεια του 2016.

Μοντέλα για όλες τις προτιμήσεις

Ήδη στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν τηλεοράσεις των σειρών B, Z και Ultra, ενώ το portfolio αναμένεται να εμπλουτιστεί με νέα μοντέλα, όπως και με αρκετά ακόμη προϊόντα ήχου και εικόνας.

Οι τηλεοράσεις της σειράς B Entry είναι οι πλέον προσιτές (22, 24 και 32 ίντσες), ενώ οι Series B Smart Option διαθέτουν και ορισμένες «έξυπνες» λειτουργίες και διατίθενται από 32 έως 55 ίντσες.

Hitachi-hbt4.jpeg

Η σειρά Z διαθέτει μοντέλα μεσαίων (42, 48 και 50''), αλλά και μεγάλων διαστάσεων (55 και 65 ιντσών) με πάνελ full HD ανάλυσης, ενώ τα κορυφαία μοντέλα της Series G καλύπτουν και τους πλέον απαιτητικούς καθώς προσφέρουν Ultra HD ανάλυση και διατίθενται σε διαγωνίους 43, 49 και 55 ιντσών.

Hitachi-hgw69.jpeg

Όσες από τις τηλεοράσεις διαθέτουν δικτυακές δυνατότητες αξιοποιούν την πλατφόρμα smaRTvue, η οποία προσφέρει πρόσβαση σε έξυπνες υπηρεσίες και εφαρμογές (όπως το Netflix), αλλά και το SmartRemote app το οποίο επιτρέπει τον χειρισμό της τηλεόρασης από το κινητό ή το tablet.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τηλεοράσεις κατασκευάζονται στο μεγάλο εργοστάσιο της Vestel στην Τουρκία, όπου τα τελευταία χρόνια απευθύνονται πολυάριθμοι κατασκευαστές τηλεοράσεων και όχι μόνο από ολόκληρο τον κόσμο.

Οι τιμές τους, πάντως, είναι πράγματι ανταγωνιστικές (π.χ. το Ultra HD μοντέλο των 55 ιντσών τιμάται €849, η 49'' €649, η 55άρα full-HD €599 και η 40 ιντσών μόλις €299). Μένει φυσικά να αποδειχθεί κατά πόσο το ελληνικό κοινό θα ανταποκριθεί.

Περισσότερες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των τηλεοράσεων θα βρείτε στο site της Westnet. http://www.mywestnet.com/public/catalog/category?cid=090400