Του Γιάννη Γορανίτη
Για το Internet of Things τα έχουμε πει και σίγουρα θα συνεχίσουμε να τα λέμε στο μέλλον, καθώς όλα δείχνουν ότι αποτελεί την πιο hot τεχνολογική τάση. Υπολογίζεται ότι οι συνδεδεμένες συσκευές και αντικείμενα φτάνουν τα 5 δισεκατομμύρια αυτήν τη στιγμή, ενώ αναμένεται να ξεπεράσουν τα 30 δισ. έως το 2020.
Κι όταν λέμε «αντικείμενα», το εννοούμε: από έξυπνα ρολόγια και δικτυωμένα αθλητικά παπούτσια, μέχρι δέματα με δέκτη GPS και έξυπνα παρμπρίζ.
Μέχρι, ας πούμε, ένα μπουκάλι κρασιού με δυνατότητα σύνδεσης στο Internet. Μήπως το τερματίσαμε;
Η πανέξυπνη φιάλη
Το Kuvee Bottle είναι μια νέα ανατρεπτική πρόταση που θέλει να μεταμορφώσει έναν κλάδο, τον οποίο ελάχιστα έχει αγγίξει η τεχνολογία. Πρόκειται για μια έξυπνη θήκη για φιάλες κρασιού, η οποία εξοπλίζεται με Wi-Fi συνδεσιμότητα και LED οθόνη αφής.
Αν η πρώτη ερώτηση που σας έρχεται στο μυαλό είναι: «γιατί;», δεν σας αδικούμε. Και προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τι είχαν κατά νου οι δημιουργοί του. Η θήκη είναι σχεδιασμένη ώστε να «δέχεται» συμβατές φιάλες ειδικού σχήματος –προς το παρόν είναι συμβατή με επιλεγμένες ετικέτες από τον καλιφορνέζικο αμπελώνα.
Μόλις τοποθετηθεί η ειδική φιάλη στην οθόνη, εμφανίζονται πληροφορίες για το κρασί. Πέρα από όσα θα διαβάζατε ούτως ή άλλως στην ετικέτα, προβάλλονται κείμενα και φωτογραφίες για την ποικιλία και τον παραγωγό, γευστικές συμβουλές και προτάσεις για συνδυασμούς με φαγητά. Επίσης σας επιτρέπει να δείτε πόσα άλλα μπουκάλια έχετε ανοίξει, αλλά και πόσο κρασί απομένει στο καθένα.
(Φωτ.: Στην οθόνη αφής της έξυπνης θήκης προβάλλονται πληροφορίες για το κρασί.)
Μέσω της οθόνης αφής μπορείτε ακόμη να παραγγείλετε απευθείας από το e-shop της εταιρείας κι άλλες φιάλες από το κρασί που απολαύσατε, αλλά και να αναζητήσετε πληροφορίες για τα υπόλοιπα κρασιά της συλλογής.
Το μεγάλο ατού
Στον πρώτο γύρο χρηματοδότησης, οι δημιουργοί του Kuvee συγκέντρωσαν έξι εκατομμύρια δολάρια και όλα τα διαθέσιμα για προπαραγγελίες μπουκάλια εξαντλήθηκαν μέσα σε τρεις ώρες. Το κόστος του κάθε σετ (έξυπνη φιάλη και τέσσερα κρασιά) για τις προπαραγγελίες έφτανε τα $179, ενώ η λιανική τιμή του όταν κυκλοφορήσει τον ερχόμενο Οκτώβριο θα ανέρχεται στα $349.
Αρκεί όμως η Wi-Fi συνδεσιμότητα και η οθόνη αφής για επιτυχία τέτοιου μεγέθους; Προφανώς όχι. Το μεγάλο αβαντάζ του Kuvee είναι ότι σφραγίζει τη φιάλη αμέσως μόλις ανοιχτεί, εμποδίζοντας το καταστρεπτικό οξυγόνο να εισχωρήσει και να αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά του κρασιού. Η καινοτόμος φιάλη επιτρέπει τη διατήρηση του κρασιού για τουλάχιστον τριάντα ημέρες, καθιστώντας δυνατό το άνοιγμα ακριβών και συλλεκτικών κρασιών ακόμη και για απλή δοκιμή.
(Φωτ.: Η θήκη και οι συμβατές φιάλες.)
Το χαρακτηριστικό αυτό της φιάλης έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των οινοποιών αλλά και των συλλεκτών, καθώς τα αντίστοιχα επαγγελματικά συστήματα διατήρησης του οίνου είναι κατά πολύ ακριβότερα –και κατ' επέκταση απλησίαστα για τον μέσο καταναλωτή.
Περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site της εταιρείας.
Υπάρχει και έξυπνο ουίσκι
Η Kuvee δεν είναι η πρώτη εταιρεία του κλάδου που δοκιμάζει τα βήματά της στον μαγικό πλανήτη του Internet of Things. Η Diageo, κορυφαία εταιρεία στον χώρο των αλκοολούχων, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το κλασικό μπουκάλι του Johnnie Walker Blue Label θα αποκτήσει έξυπνα χαρακτηριστικά.
Το πρωτότυπο μπουκάλι που παρουσιάστηκε ενσωματώνει έναν αισθητήρα τεχνολογίας OpenSense, που αναπτύσσεται αποκλειστικά από την εταιρεία Thinfilm. Μέσω NFC συνδεσιμότητας θα συνδέεται με το smartphone του καταναλωτή προκειμένου να του στέλνει προσωποποιημένα μηνύματα. Όσο βρίσκεται στο ράφι θα προβάλλει πληροφορίες για το ουίσκι, την τιμή και άλλα στοιχεία σχετικά με την αγορά του. Το tag θα ανιχνεύει αν το μπουκάλι έχει ανοιχτεί, προκειμένου στο εξής να προβάλλει πληροφορίες για τους τρόπους απόλαυσης και άλλα χρήσιμα (ή μη) στοιχεία.