Google flights: Φθηνότερες πτήσεις, λιγότερο άγχος

Google flights: Φθηνότερες πτήσεις, λιγότερο άγχος

Του Γιάννη Γορανίτη

Αφού η Google κατέκτησε τον πλανήτη, πλέον έχει βάλει στόχο να κατακτήσει και τους αιθέρες. Όχι, δεν εννοούμε τα γιγαντιαία μπαλόνια του Project Loon που θα προσφέρουν Internet και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη, αλλά στο Google Flights.

Η ανανεωμένη υπηρεσία προσφέρει πλέον σε όλους τους χρήστες τη δυνατότητα να αναζητήσουν εντελώς δωρεάν πτήσεις βάσει προορισμού, ημερομηνίας, ενδιαφερόντων. Όπως και σε αντίστοιχες μηχανές αναζήτησης έχετε τη δυνατότητα ταξινόμησης των αποτελεσμάτων (κατά διάρκεια, τιμή, αριθμό στάσεων), αλλά και να δείτε αρκετές πρόσθετες πληροφορίες για τις πτήσεις –π.χ. γεύματα, παροχές, διευκολύνσεις όπως Wi-Fi, φορτιστές κ.α., ακόμη και την απόσταση μεταξύ των καθισμάτων.

Στη συνέχεια, μπορείτε να κλείσετε το εισιτήριο της επιλογής σας, αλλά όχι μέσω της πλατφόρμας της Google. Το σχετικό link σας οδηγεί στο επίσημο site της εκάστοτε αεροπορικής εταιρείας. Φυσικά, η Google δεν προσφέρει τη συγκεκριμένη υπηρεσία με το αζημίωτο, καθώς στο στάδιο της κράτησης, εμφανίζεται η ένδειξη «Διαφημίσεις» και το επεξηγηματικό «η Google ενδέχεται να αποζημιωθεί από ορισμένους από αυτούς τους παρόχους.

Ειδοποιήσεις χαμηλότερης τιμής

Η βασικότερη όμως προσθήκη στην υπηρεσία είναι η δυνατότητα ειδοποιήσεων. Οι ειδοποιήσεις διαμορφώνονται αυτόματα, κατόπιν βέβαια επιλογής του χρήστη. Ουσιαστικά σας ειδοποιούν για τις αυξομειώσεις στην τιμή αεροπορικών εισιτηρίων αλλά και ξενοδοχείων και σας ενημερώνουν για τις πιθανές αλλαγές και τις προσφορές στα δρομολόγια της επιλογής σας.

Εφόσον δεν έχετε επιλέξει συγκεκριμένη ημερομηνία, παρά μόνο προορισμό, θα βλέπετε μια μπάρα ειδοποιήσεων με tips για το ταξίδι αλλά και οδηγίες επιλογής διαφορετικού αεροδρομίου, εναλλακτικής ώρας ή ημερομηνίας ώστε να εξασφαλίσετε την καλύτερη δυνατή τιμή. Η ανάλυση των παλαιότερων τιμών εντάσσεται στον αλγόριθμο, «προβλέποντας» ενδεχόμενη αύξηση της τιμής. Ο υποψήφιος ταξιδιώτης μπορεί να δει όχι μόνο την πιθανή τιμή του εισιτηρίου, αλλά και την προσδοκώμενη ημερομηνία και να πράξει αναλόγως. Αν δεν κλείσετε την ίδια στιγμή το εισιτήριο, μπορείτε να λαμβάνετε τις σχετικές ειδοποιήσεις μέσω email.

Με αυτό τον τρόπο οι αποφάσεις για τα ταξίδια γίνονται λιγότερο αγχωτικές και πολύ πιο συμφέρουσες. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της GoodThink, το 69% των ταξιδιωτών ανησυχούν ότι δεν βρίσκουν την καλύτερη δυνατή τιμή εισιτηρίου και κατ' επέκταση παίρνουν λανθασμένες αποφάσεις για το πότε και πού θα ταξιδέψουν. Όπως αναδεικνύεται από την ίδια έρευνα, η απόφαση για ένα αεροπορικό ταξίδι αγχώνει τους περισσότερους περισσότερο από μια οικονομική επένδυση, τις επισκευές στο σπίτι ή την αγορά ηλεκτρονικών ειδών.

Μπορείτε να δείτε και να δοκιμάστε την υπηρεσία εδώ

Και στα ξενοδοχεία

Το μοντέλο ειδοποιήσεων για τις πτήσεις εφαρμόζεται με λογικές διαφοροποιήσεις και στην αναζήτηση ξενοδοχείων. Αν για παράδειγμα αναζητήσετε «ξενοδοχεία στην Αθήνα» θα δείτε σχετικές ενδείξεις για την πορεία της τιμής και θα ενημερωθείτε για την καλύτερη δυνατή ημερομηνία κράτησης, αλλά και τις πλέον συμφέρουσες προσφορές.

Αντίστοιχη ενημέρωση θα έχουν οι συνδρομητές και οι «αφοσιωμένοι πελάτες» συγκεκριμένων ξενοδοχείων, αλυσίδων, αλλά και αεροπορικών, ώστε να προλαβαίνουν τις όποιες σχετικές προσφορές. Όλα αυτά μπορείτε να τα μοιραστείτε με τους συνταξιδιώτες σας ή να τα κοινοποιήσετε στους φίλους σας στα κοινωνικά δίκτυα, αρκεί να μην ανησυχείτε ότι θα εκμεταλλευτούν πρώτοι τις προσφορές.


Μονοπώλιο (;) και στους αιθέρες

Η Google αναλαμβάνει να σας απαλλάξει από αυτό το άγχος, γεμίζοντας βέβαια με αγωνία τους ανταγωνιστές της αλλά και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες που βλέπουν τη δουλειά τους όχι μόνο να απειλείται, αλλά να αντικαθίσταται πολύ πιο αποτελεσματικά από έναν αλγόριθμο.

Τα ερωτηματικά βέβαια που προκύπτουν είναι αρκετά, καθώς όπως είπαμε και όπως είναι απολύτως λογικό, η Google δεν κάνει τίποτα με το αζημίωτο. Οι πλέον κακόπιστοι κάνουν ήδη λόγο για μια μονοπωλιακή πρακτική που θα εξαφανίσει από τον χάρτη ανταγωνιστικές υπηρεσίες, αλλά και θα υποχρεώσει τις αεροπορικές εταιρείες να διοχετεύουν μεγάλο μέρος του διαφημιστικού τους budget στη Google.

Τις ανησυχίες αυτές εντείνουν και συμπληρωματικές υπηρεσίες όπως το Explore που δίνει ιδέες σε αναποφάσιστους ταξιδιώτες, οι οποίοι ψάχνουν έμπνευση και συμφέρουσες τιμές για το επόμενο ταξίδι τους. Πλέον η Google αναλαμβάνει και αυτό το καθήκον. Το ίδιο συμβαίνει και με την υπηρεσία Google Trips, αλλά η Google επιμένει να διακηρύσσει ότι όχι μόνο δεν προτίθεται να βλάψει τον ανταγωνισμό, αλλά να τον ενισχύσει, προσφέροντας παράλληλα καλύτερες και πιο συμφέρουσες υπηρεσίες στους καταναλωτές.