Κονιορτοποιεί την πρόταση Τσίπρα για κυβέρνηση ειδικού σκοπού μετά την κάλπη της απλής αναλογικής μέσα από την αποκλειστική συνέντευξη του στο Liberal o υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Άκης Σκέρτσος.
Ο κ. Σκέρτσος την χαρακτηρίζει «κυβέρνηση ολικού εφιάλτη» και «πρόταση παραλυσίας» και στρέφει τους προβολείς στο γεγονός ότι η κυβέρνηση ειδικού σκοπού αναδεικνύει ότι μοναδικό σημείο προγραμματικής σύγκλισης για τους εμφανιζόμενους ως θιασώτες της απλής αναλογικής είναι «το μίσος τους προς την κυβέρνηση και προς τον πρωθυπουργό προσωπικά και στην άρνηση να παραδεχτούν ότι η Ελλάδα από το 2019 έως το 2023 έχει κάνει κάποια σημαντικά βήματα προς τα εμπρός».
Εκφράζει δε, την καχυποψία του για τη στάση του Πρόεδρου του ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας ότι ο Νίκος Ανδρουλάκης δεν απέρριψε κατηγορηματικά την πρόταση Τσίπρα για κυβέρνηση ειδικού σκοπού.
Συνέντευξη στον Γιώργο Παπακωνσταντίνου
Να σας ευχαριστήσω για την αποδοχή της πρόσκλησης αλλά και για τη φιλοξενία συναντιόμαστε μόλις λίγα εικοσιτετράωρα πριν ανοίξουν οι κάλπες της απλής αναλογικής σε αυτό το φόντο όμως έρχεται να προστεθεί ακόμα μία ιδιόμορφη πρόταση από πλευράς του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Έχει τεθεί σε αυτό το προεκλογικό διάλογο μια εκδοχή πρότασης διακυβέρνησης, αυτή η κυβέρνηση ειδικού σκοπού που ετέθη με έναν ειδικό τρόπο θα λέγαμε από πλευράς του κύριου Τσίπρα. Που αποσκοπεί αυτή η πρόταση;
Άκης Σκέρτσος: Είναι μία κυβέρνηση ειδικού σκοπού αλλά ολικού εφιάλτη θα έλεγα. Με την έννοια ότι δεν περιλαμβάνει καμιά θετική προγραμματική σύγκλιση. Αυτό το οποίο θα περίμενε κανείς από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία υποστηρίζουν κατά τα λοιπά και ρητορικά την απλή αναλογική, δηλαδή τις κυβερνήσεις συνεργασίας θα ήταν να φέρουν μια κοινή προγραμματική πρόταση κάποιων, κοινών βασικών, προγραμματικών επιδιώξεων. Αυτό δεν έχει έρθει. Έχει έρθει το αντίθετο. Έχουμε δηλαδή δει, όλα τα πεδία εκείνα στα οποία διαφωνούν καταγγέλλοντας το ένα το άλλο, ότι δεν πρόκειται το ένα να συνεργαστεί με το άλλο. Που βρίσκουν σημείο συνάντησης; Στο μίσος τους προς την κυβέρνηση και προς τον πρωθυπουργό προσωπικά και στην άρνηση να παραδεχτούν ότι η Ελλάδα από το 2019 έως το 2023 έχει κάνει κάποια σημαντικά βήματα προς τα εμπρός. Υιοθετούν μία πλήρως αρνητική, καταστροφική, γκρίζα μαύρη, πρόσληψη και ανάλυση της ελληνικής πραγματικότητας. Δεν λέμε ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα. Προς Θεού! Έχουμε να κάνουμε ακόμη πολλά βήματα και άλματα προς τα εμπρός για να έχουμε μια πιο εύρωστη οικονομία ένα καλύτερο κράτος ένα καλύτερο δημόσιο σύστημα υγείας ακόμα καλύτερη άμυνα και εξοπλισμούς στα σύνορα. Όμως για όλα αυτά δεν ακούμε τίποτα από την αντιπολίτευση. Το μόνο που ακούμε είναι πως θα στηθούν δικαστήρια. Πώς θα πάνε πολιτικοί τους αντίπαλοι στη φυλακή, δηλαδή πράγματα τα οποία νομίζω τρομάζουν τον κόσμο και απέχουν πάρα πολύ από τις πραγματικές ανάγκες και τις αγωνίες των πολιτών. Γι’ αυτό κι αυτή η πρόταση θα καταψηφιστεί γιατί ισοδυναμεί με μία κυβέρνηση παραλυσίας, καθήλωσης και επιστροφής στο παρελθόν. Εμείς θέλουμε να πάμε μπροστά και θα πάμε μπροστά με την μοναδική πολιτική δύναμη που έχει μια ξεκάθαρη πρόταση διακυβέρνησης και ένα ξεκάθαρο πρόγραμμα οραματικό, φιλόδοξο και ρεαλιστικό ταυτόχρονα για να πάμε μπροστά την οικονομία και να βελτιώσουμε τις ζωές των ανθρώπων.
Θεωρείτε Δηλαδή ότι είναι μία προέκταση του γνωστού δόγματος Πολάκη και γιατί προαναφέρατε τις φυλακές ο ίδιος ο κύριος Πολάκης, το ‘χει θέσει πολλές φορές αυτό στο δημόσιο διάλογο, ή είναι περισσότερο ένας τακτικισμός από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ να διαψεύδει, να κατηγορεί εσάς ως κυβέρνηση, ότι κάνετε κοπτοραπτική στις δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης;
Άκης Σκέρτσος: Δεν κάναμε εμείς αυτές τις δηλώσεις. Ο κύριος Τσίπρας έκανε αυτές τις δηλώσεις και κρίνεται για κάθε δήλωση που κάνει. Αποκαλύπτει είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα τις πραγματικές του προθέσεις. Δεν έχει κρύψει στο παρελθόν ότι είναι ο μάστερ της κωλοτούμπας. Δηλαδή λέει πολλά πράγματα ώστε να μπορεί κάθε φορά να υιοθετήσει αυτό που τον εξυπηρετεί. Εμείς αυτό το οποίο λέμε, αυτό εννοούμε και αυτό πράττουμε, κι αυτό είναι που μας διαφοροποιεί από την αντιπολίτευση. Νομίζω ότι αυτό το οποίο φαίνεται να πήγε λοιπόν από την συγκεκριμένη εκδοχή διακυβέρνησης γιατί έχουμε ακούσει πολλές και κυβέρνηση ανοχής και κυβέρνηση μειοψηφίας ή η κυβέρνηση ηττημένων πολλές εκδοχές οι οποίες είναι εξίσου επικίνδυνες όλες αυτό το οποίο εισπράττουν οι πολίτες είναι ότι θα πρέπει να πατήσουν pause στις ζωές τους. Να μην ασχοληθούμε δηλαδή ούτε με τις τουρκικές απειλές τα σύνορα οπότε και αν προκύπτουν αυτές, ούτε με την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος ούτε με την ανάρτηση της επενδυτικής βαθμίδας, ούτε με την πορεία της οικονομίας, ούτε με την περαιτέρω φορολογική ελάφρυνση, ούτε με την αγορά εργασίας και τα προβλήματα που έχει ούτε με τη μεταρρύθμιση στο κράτος, αλλά να ασχολούμαστε αποκλειστικά με το μοναδικό ζήτημα που μπορεί κάπως στοιχειωδώς να ενώσει τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Θεωρώ ότι είναι μια ανεύθυνη πρόταση για τα εθνικά συμφέροντα και για τα προβλήματα των πολιτών.
Σε ποιο βαθμό σας πείθει η απόρριψη από μέρους του κυρίου Ανδρουλάκη, αυτής της πρότασης; Έχει στοιχεία ειλικρίνειας ή ασπάζεστε αυτό που ορισμένοι θεωρούν ότι είναι ενδεικτική και αυτή των υπόγειων διεργασιών που υπάρχουν στην κεντροαριστερή πολυκατοικία;
Άκης Σκέρτσος: Δεν την απέρριψε κατηγορηματικά ο κύριος Ανδρουλάκης και αυτό ναι, με κάνει καχύποπτο προσωπικά. Θεωρώ ότι ο κύριος Ανδρουλάκης έχει στρίψει προς τον ΣΥΡΙΖΑ. Έχει κόψει κάθε γέφυρα με τη Νέα Δημοκρατία και με τον πρωθυπουργό τον κύριο Μητσοτάκη. Ο όρος που έχει θέσει ότι δεν μπορεί ο αρχηγός του πρώτου κόμματος να είναι και πρωθυπουργός εκ των πραγμάτων κόβει κάθε δυνατότητα συνεννόησης σε βασικές και προγραμματικές συγκλίσεις. Και σε κάθε περίπτωση υπάρχουν κι άλλα ζητήματα με τον κύριο Ανδρουλάκη πολύ ουσιαστικά. Η κοινωνία, οι πολίτες μας ζητούν να τρέξουμε ακόμα πιο γρήγορα τις μεταρρυθμίσεις και σε κρίσιμες μεταρρυθμίσεις που έχουν να κάνουν με την βελτίωση της λειτουργίας του κράτους το ΠΑΣΟΚ του κυρίου Ανδρουλάκη και ο κύριος Ανδρουλάκης έχουν καταψηφίσει, έχουν ψηφίσει αρνητικά την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, την μεταρρύθμιση και την αναδιάρθρωση του ΕΦΚΑ, για να δίνει ταχύτερα συντάξεις.
Την αναδιάρθρωση των ναυπηγείων Ελευσίνας μια φιλεργατική, νέα επένδυση που βγάζει από το μαρασμό και από την αδράνεια την ναυπηγοεπισκευαστική μας ζώνη. Επί δεκαετίες συνέβαινε αυτό. Βλέπουμε επομένως ότι εδώ υπάρχει μία απόκλιση σημαντική από την πλευρά του κυρίου Ανδρουλάκη σε σχέση με βασικά ζητούμενα που έχει η ελληνική κοινωνία, να πάμε μπροστά.
Άρα για να καταλήξω το να έχουμε κυβερνήσεις συνεργασίας που τελικά θα πατάνε φρένο αντί για γκάζι δεν υπηρετεί το βασικό αίτημα της κοινωνίας και των πολιτών: πρέπει να τρέξουμε πιο γρήγορα να συγκλίνουμε ταχύτερα με τα ευρωπαϊκά εισοδήματα να γίνουμε μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα ως προς τη λειτουργία του κράτους, του συστήματος υγείας της εκπαίδευσης. Και αυτά όλα θα γίνουν από μία κυβέρνηση που πιστεύει με ετοιμότητα ειλικρίνεια και έχει πραγματική βούληση να αλλάξουν όλα αυτά που μας πονάνε στην ελληνική καθημερινότητα. Όλα αυτά είναι πολλά δεν είναι λίγα.
Εμείς δε λέμε ότι λύσαμε τα προβλήματα σε καμία περίπτωση η Ελλάδα ξεκίνησε από πολύ χαμηλά. Έχει υποφέρει τα τελευταία 10 με 12 χρόνια, λόγω των μνημονίων, λόγω της ύφεσης, λόγω της θεσμικής καταρράκωσης που υπέστη η χώρα με την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όλα αυτά για να θεραπευτούν χρειάζονται χρόνο και χρειάζονται σταθερό χέρι στο τιμόνι. Αυτό το χέρι το έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και γι’ αυτό ζητούμε ανανέωση της εντολής στο πρόσωπο του.
Επαναλάβατε μία φράση που χρησιμοποίησε για τον κύριο Ανδρουλάκη και ο πρωθυπουργός στη διακαναλική συνέντευξη. «Φρένο -γκάζι». Δεν εκτιμάται ότι μπορεί μετά τις εκλογές αν αλλάξει κάτι από πλευράς του κυρίου Ανδρουλάκη που ενδεχομένως να σας φέρει πιο κοντά ή έχουν καεί οριστικά αυτές οι γέφυρες;
Άκης Σκέρτσος: Βασικό στοιχείο στην πολιτική είναι η αξιοπιστία. Εδώ και μήνες ο κύριος Ανδρουλάκης έχει επιμείνει σε μία πάρα πολύ καθαρή λάθος κατά τη γνώμη μου αλλά πολύ καθαρή θέση: Δεν θέλει να συνεργαστεί με τον κύριο Μητσοτάκη. Το να αλλάξει μέσα σε 24 ώρες αυτή τη θέση τον καθιστά παντελώς αναξιόπιστο, στα δικά μου μάτια και στα μάτια νομίζω όλων των πολιτών. Αυτομάτως τον καθιστά και αφερέγγυο σε σχέση με την βιωσιμότητα μιας κυβέρνησης συνεργασίας. Δηλαδή το να έχεις ένα κυβερνητικό εταίρο που θα αλλάζει γνώμη ανά εικοσιτετράωρο, ανάλογα με το πως θα πηγαίνουν τα πράγματα δεν δημιουργεί συνθήκες για μία κυβέρνηση μακράς πνοής.
Είπαμε ότι εμείς έχουμε καταφέρει να μείνουμε πιστοί και συνεπείς στη δέσμευση μας ότι θα εξαντλήσω με την τετραετία. Βλέπουμε τι αποτελέσματα έχει φέρει αυτή θεσμικά υπεύθυνη στάση. Μετά από τέσσερα χρόνια η ελληνική οικονομία πάει πολύ καλύτερα από την υπόλοιπη ευρωπαϊκή οικονομία καταφέραμε να μειώσουμε τους φόρους, να αυξήσουμε τους μισθούς να αυξήσαμε τις συντάξεις να ψηφιοποιήσουμε το κράτος.
Δεν λέμε επαναλαμβάνω ότι τα λύσαμε όλα τα προβλήματα. Όμως η Ελλάδα βρίσκεται σε καλύτερο σημείο σήμερα από το 2019. Και για να συνεχίσει να πηγαίνει καλά η χώρα άρα και οι δικές μας ζωές, οι ζωές των πολιτών πρέπει να έχει για άλλα τέσσερα χρόνια μια σταθερή, υπεύθυνη, αποτελεσματική με τόλμη κυβέρνηση.
Νομίζω ότι αυτά τα χαρακτηριστικά τα έχει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αυτοδύναμη μονοκομματική με πνεύμα όμως ευρύτερων συνεργασιών και συναινέσεων. Ευρύτερο προσκλητήριο και σε προσωπικότητες του κέντρου και από άλλους χώρους αλλά και σε ιδέες που ενσωματώνονται στο πρόγραμμα μας και νομίζω ότι καλύπτουν τα ενδιαφέροντα και τις ανησυχίες πολλών πολιτών και εκτός των στενών κομματικών ορίων της Νέας Δημοκρατίας. Αυτό θέλουμε μια κυβέρνηση που θα δουλεύει για όλους τους πολίτες για όλους τους Eλληνες αλλά χωρίς τα στενά αυτά στερεοτυπικά θέματα με τα οποία διαχειρίζεται την αντιπολίτευση, και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ.
Ακούμε συχνά τον πρωθυπουργό να συνδέει Το αποτέλεσμα των εκλογών με έναν από τους εθνικούς στόχους την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας. Έβαλε βεβαίως πήχη μέσα στις πρώτες 100 ημέρες από την εξασφάλιση της Της ανανέωσης της εμπιστοσύνης του λαού προς τη Νέας Δημοκρατία και προς το πρόσωπό του, την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας. Είναι εφικτός αυτός ο στόχος μέσα στις πρώτες αυτές 100 ημέρες;
Είναι εφικτός και το λένε όλοι οι ξένοι οίκοι αξιολόγησης. Το είπε η Standard and Poors πριν από λίγες ημέρες. Ουσιαστικά τι μας είπε; ‘Οτι αν δεν είχατε την πολιτική εκκρεμότητα των εκλογών και τη νάρκη της απλής αναλογικής την επενδυτική βαθμίδα θα την είχατε πάρει. Άρα περιμένουν να λυθεί η πολιτική εκκρεμότητα να αποκτήσει χώρα μας ξανά μία σταθερή αυτοδύναμη κυβέρνηση που θα συνεχίσει πάνω στο ίδιο μονοπάτι οικονομικής πολιτικής με δημοσιονομική υπευθυνότητα,με πρωτογενή πλεονάσματα όπως ήδη έχουν έρθει από το 2022. Με δυναμική ανάκαμψη της οικονομίας, με μείωση του δημόσιου χρέους.
Σημειώσαμε ρεκόρ μείωσης δημόσιου χρέους παγκοσμίως όχι μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα τελευταία δύο χρόνια, χάρη στη δυναμική ανάπτυξη. Νομίζω ότι όλα αυτά επιβεβαιώνονται από τέτοιους που βλέπουμε τις τελευταίες ημέρες να μιλάνε για το θαύμα της ελληνικής οικονομίας.
Επαναλαμβάνω ότι η Ελλάδα πηγαίνει μακροοικονομικά καλά έχουμε πετύχει πάρα πολλά πράγματα τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Μπορεί να μη γίνονται αντιληπτά ακόμα από το σύνολο των πολιτών γιατί ο πληθωρισμός και η ακρίβεια ροκανίζει τα εισοδήματα και πιέζει τα νοικοκυριά καθημερινά. Όμως ο μόνος δρόμος για να αντιμετωπίσουμε την ακρίβεια είναι να συνεχίσουμε να έχουμε μια οικονομικά υπεύθυνη πολιτική που θα προσελκύει περισσότερες επενδύσεις ξένες και ελληνικές θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις να έχουμε ένα καλύτερο ποιο φιλοεπενδυτικό περιβάλλον.
Αυτό συνολικά προάγει την προοπτική της χώρας μας για να κατακτήσουμε συνολικά και συλλογικά στην ευημερία. Έχουμε χαμηλά εισοδήματα το γνωρίζουμε αυτά θα βελτιωθούν μόνο με την ανάκαμψη της οικονομίας. Όχι με ένα νόμο όχι με ένα άρθρο όχι με πολιτικές που διώχνουν τις επένδυσης και λειτουργούν και δημιουργούν τις προϋποθέσεις ενός εχθρικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Εκτιμάτε ότι έχει γίνει πλήρως αντιληπτή στον κόσμο η σημασία της ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας;
Άκης Σκέρτσος: Νομίζω πως όχι τόσο. Πρέπει να το εξηγήσουμε στον κόσμο τι σημαίνει ανάκτηση επενδυτικής βαθμίδας. Σημαίνει ότι υπάρχουν σήμερα πολλοί επενδυτές που λόγω της έλλειψης της δεν επενδύουν στην χώρα μας. Άρα είναι ένα τυπικό αλλά αλλά πολύ ουσιαστικό προαπαιτούμενο για να μπει ξανά στο διεθνή επενδυτικό χαρτί η Ελλάδα.
Είδαμε ότι προσεγγίσαμε σοβαρές ξένες επενδύσεις τα τελευταία τέσσερα χρόνια αυτό μπορεί να γίνει και από θεσμικά ακόμα κι από κρατικά χαρτοφυλάκια ανακτήσουμε την επενδυτική βαθμίδα άρα ακόμα πιο δυναμική ανάπτυξη. Ακόμα περισσότερες άμεσες ξένες επενδύσεις. Ακόμα καλύτερες δουλειές και εισοδήματα. Άρα προοπτική για τους νέους που είτε ζουν εδώ και θέλουν να βρούν μια καλή δουλειά είτε θέλουν να επιστρέψουν στην Ελλάδα Και να έχουν καλές προοπτικές και επιλογές Για τις επαγγελματικές τους φιλοδοξίες.
Το δεύτερο πράγμα που σημαίνει επενδυτική βαθμίδα είναι φθηνότερο κόστος δανεισμού τόσο για το κράτος όσο και για τις επιχειρήσεις και για τα νοικοκυριά. Σήμερα λόγω της έλλειψης επενδυτικής βαθμίδας η Ελλάδα πληρώνει υψηλότερο επιτόκια. Αυτό μεταφέρεται στον οικογενειακό προϋπολογισμό στον επιχειρηματικό προϋπολογισμός τον κρατικό προϋπολογισμό. Άρα συνολικά θα ωφεληθούμε όλοι τις επόμενες 100 ημέρες μετά την ανάληψη από μία σταθερή αυτοδύναμη κυβέρνηση μέσα από την ανάρτηση της επενδυτικής βαθμίδας.
Δεν θα σας ζητήσω να μου κάνετε μία πρόβλεψη για το εκλογικό αποτέλεσμα θέλω όμως να μου πείτε με ειλικρίνεια, εάν θεωρείτε ότι η καμπάνια μέρος της οποίας τρέχετε κι εσείς Αυτό το διάστημα έχει την απήχηση την οποία επιδίωκαν την εξαρχής σε αυτή την έναρξη της μακράς προεκλογικής περιόδου.
Αυτό θα το δούμε στην κάλπη της Κυριακής αυτό αυτό που έχω να πω είναι ότι εμείς εξαρχής επιδιώξαμε την σύγκριση και όχι την σύγκρουση. Μας ενδιαφέρει οι πολίτες πηγαίνοντας στην κάλπη να συγκρίνουν την ζωή τους και την κατάσταση της οικονομίας του κράτους, συνολικά του περιβάλλοντος στο οποίο ζητήσαμε το 2015-2019 σε σχέση με το 2019-2023.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι πολίτες ταλαιπωρήθηκαν αυτά τα τέσσερα χρόνια γιατί περάσαμε μια πρωτοφανή, μοναδική στα 100 χρόνια πανδημία. Κλειστήκαμε μέσα στα σπίτια μας όμως αυτό έγινε για να μπορέσουμε να προασπίσουμε το αγαθό της δημόσιας υγείας και ταυτόχρονα κρατήσαμε ζωντανή την οικονομία μέσα από ένα γενναίο πακέτο ενισχύσεων. Γνωρίζουμε επίσης ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία έφερε ακριβές τιμές, έφερε πληθωρισμό. Έφερε ακρίβεια στις τιμές της ενέργειας, στους λογαριασμούς ενέργειας. Και αυτό το διαχειριστήκαμε.
Άρα εδώ νομίζω ότι οι πολίτες πρέπει να αξιολογήσουν ότι είχαν μία κυβέρνηση που δημιουργούσε τις δικές τις κρίσεις εσωτερικά οι οποίες μετακυλίονταν στην οικονομία στην κοινωνία στο πολιτικό περιβάλλον δημιουργούν ένα κλίμα μεγάλης τοξικότητας και ύφεσης. Και σε αντιδιαστολή έχουμε μία κυβέρνηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια που διαχειρίστηκε κρίσης που ήρθαν απ’έξω. Τις απέκρουσε και κατάφερε να πάει τη χώρα και κάποια βήματα μπροστά. Αυτό είναι το βασικό πεδίο σύγκρισης δε μας εάν ενδιαφέρει να συγκρινόμαστε με τα χαμηλά του ΣΥΡΙΖΑ.
Μας ενδιαφέρει να συγκρινόμαστε με το μέλλον και τις προκλήσεις του και με τις ανάγκες των πολιτών και να δίνουμε απαντήσεις στα προβλήματα τους και γι’ αυτό λέμε ότι έχουμε τρεις βασικούς στόχους: Ο πρώτος είναι καλύτερα εισοδήματα. Θα επιτευχθούν με την δυναμική ανάπτυξη που ήδη αποδείξαμε ότι μπορούμε να φέρουμε. 25% αύξηση σε μισθούς, κατώτατο και μέσο. Καλύτερο σύστημα υγείας. Άντεξε τη διάρκεια της πανδημίας όμως πρέπει να γίνουν σοβαρές επενδύσεις σε νοσοκομεία σε κέντρα υγείας.
Έχουμε εντάξει 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ πόρους στο ταμείο ανάκαμψης που στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό αυτών των δομών. 80 νοσοκομεία 156 κέντρα υγείας, πρόσληψη 10.000 πρόσθετων υγειονομικών κυρίως νοσηλευτών αλλά και γιατρών για να καλυφθούν όλα τα κενά. Και ένα γενναίο πρόγραμμα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων για τουλάχιστον 20 μακροχρόνιες παθήσεις που αφορούν στο σύνολο του πληθυσμού μαζί με τον δωρεάν προσωπικό γιατρό.
Όλα αυτά αναμορφώνουν και την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια υγεία στη χώρα μας και μειώνουν το σημαντικότερο το κόστος του νοικοκυριού για δαπάνες υγείας. Ξέρουμε ότι αιμορραγούν τα ελληνικά νοικοκυριά και ότι ταλαιπωρούνται από την κακή εικόνα που έχουν πολλά νοσοκομεία μας όχι όλα, στα επείγοντα, στις αίθουσες αναμονής, στις λίστες για τα χειρουργεία. Είναι γνωστά αυτά τα προβλήματα και έχουμε το σχέδιο για να τα λύσουμε το τρίτο και σημαντικό είναι η μεταρρύθμιση του κράτους.
Δείξαμε ότι μπορούμε να ψηφιοποιήσουμε το κράτος. Πρέπει να ολοκληρώσουμε αυτή την ψηφιοποίηση στο 100% πλέον, κάθε πολίτης να μπορεί να ολοκληρώνει τις βασικές τους συναλλαγές με το Δημόσιο μέσα από το κινητό του μέσα από τον υπολογιστή του να μην ταλαιπωρείται να μην χάνει χρήμα να μην χάνει χρόνο να είναι πιο παραγωγικός να έχει περισσότερο ελεύθερο χρόνο για τη δουλειά του για την οικογένειά του για ότι τον ευχαριστεί και από κει και πέρα να φέρουμε σε όλο το Δημόσιο την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Τη στοχοθεσία. Τη λογοδοσία. Την ανάληψη ευθύνης όταν κάτι δεν πηγαίνει καλά αλλά και την επιβράβευση όταν κάτι πηγαίνει καλά. Και αυτό το είδαμε νομίζω, κατεξοχήν στον τρόπο με τον οποίο έγινε η μεταρρύθμιση στον ΕΦΚΑ. Έναν οργανισμό που ήταν ο πιο προβληματικό στο ελληνικό Δημόσιο οι συντάξεις η ασφάλιση με πολύ μεγάλη ταλαιπωρία των ηλικιωμένων συμπολιτών μας το συνταξιούχων με αναμονές έως και δύο χρόνια πλέον χάρη σε αυτή τη μεταρρύθμιση δίνουμε συντάξεις τους δύο μήνες.
Αυτό είναι μία τεράστια κατακτήσει μια επανάσταση του αυτονόητου κι αυτό λέμε ότι μπορεί να γίνει σε όλη την γκάμα των υπηρεσιών που λαμβάνουν οι πολίτες. Ώστε να λαμβάνουν ουσιαστικά αξιοπρέπεια από το κράτος και να βλέπουν ότι οι φόροι που πληρώνουμε πιάνουν τόπο.