Πώς η Logitech κατακτά την κορυφή της τεχνολογίας προσφέροντας αξία και επιλογές αιχμής

Πώς η Logitech κατακτά την κορυφή της τεχνολογίας προσφέροντας αξία και επιλογές αιχμής

Ο Λευτέρης Ξένος / Logitech for Business Country Lead (GR, CY) εξηγεί στο Liberal.gr πως αφομοιώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες για να προσφέρει καθημερινές λύσεις στο ευρύ κοινό και αναλύει πως μέσα από τη στρατηγική της καθιερώνεται στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς. Αναλύει τα νέα προϊόντα της  και μιλά για την επέκταση στις επιχειρηματικές και επαγγελματικές λύσεις που προσφέρει, ενώ υπόσχεται νέες εκπλήξεις...

Τον τελευταίο καιρό γίνεται πολλή συζήτηση γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη και πώς αυτή αλλάζει τον με τον οποίο λειτουργούν οι εταιρείες και οι εργαζόμενοι. Πως αντιλαμβάνεται αλλά και πως αφομοιώνει η Logitech την τεχνολογία και την τάση αυτή ευρύτερα; Θα συναντήσουμε τεχνολογία AI σε κάποιο από τα προϊόντα και τις λύσεις που παρουσιάζει στην αγορά;

H τεχνητή νοημοσύνη έχει βρει τη θέση της σε συγκεκριμένα προϊόντα μας που προορίζονται για τηλεδιασκέψεις σε meeting rooms εδώ και περίπου δύο χρόνια, δηλαδή, πριν ξεκινήσουν οι πάντες να μιλούν για αυτήν με την σημερινή ένταση. Αναφέρομαι στις διάσημες πλέον  Rally Bar και Rally Bar Mini, τα ολοκληρωμένα προϊόντα κάμερας-ηχείου-μικροφώνων της μορφής μπάρας της Logitech, που προορίζονται για μικρούς και σχετικά μεγάλους χώρους συναντήσεων, τα οποία είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία AI που επιδρά στην εικόνα που παραδίδουν στους απομακρυσμένους συμμετέχοντες σε μία κλήση τηλεδιάσκεψης. Πιο συγκεκριμένα, αναγνωρίζονται πρόσωπα ή/και φιγούρες ανθρώπων εντός της αίθουσας ή η διεύθυνση της φωνής ενός ομιλητή που έχει πάρει τον λόγο, και ο αλγόριθμος -αναλόγως της ρύθμισης που έχουμε κάνει προηγουμένως – δημιουργεί πλάνα που να αναδεικνύουν τον ομιλητή (Speaker View), να περιέχονται οι πάντες στην μεταδιδόμενη εικόνα (Group View) ή ακόμα και να «παραθυρώνονται» αυτόματα οι δια ζώσης παρευρισκόμενοι (Grid View).

Πολύ πρόσφατα ανακοινώσαμε τον νέο Βενιαμίν της σειράς, την Rally Bar Huddle που προορίζεται να καλύψει πολύ μικρούς χώρους έως 5-6 ατόμων που επίσης είναι εξοπλισμένη με την AI τεχνολογία των μεγαλύτερων αδερφών της, ενώ εξαιρετική επιτυχία αναμένεται να γνωρίσει και η ομοίως ολοκαίνουργια κάμερα που ονομάσαμε Sight. H Sight είναι μια κυλινδρική κάμερα 310 μοιρών, που τοποθετείται στο κέντρο του τραπεζιού και συνυπάρχει με την Rally Bar ή την Rally Bar Mini. Παρακολουθεί τις κινήσεις των κεφαλιών των παρευρισκόμενων, και δημιουργεί συνεχώς ένα direct πλάνο του κάθε ενός. Όπως καταλαβαίνετε, η αποστολή της Logitech είναι να εξασφαλίζει την πολυπόθητη ισοτιμία στα meetings, δημιουργώντας την καλύτερη δυνατή αίσθηση συμμετοχής των απομακρυσμένων και, ασφαλώς, η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί το όχημα της Logitech προς την επίτευξη αυτού του στόχου. 

Μια άλλη γενική τάση αφορά την κλιματική αλλαγή και η βιωσιμότητα. Πως διαχειρίζεται η Logitech το ευρύτερο περιβάλλον στο ESG. Αποτελεί για εσάς μία  προτεραιότητα, και έχετε συγκεκριμένες πολιτικές για αυτά τα θέματα;

Μην σας κάνει εντύπωση πως και σε αυτό το πεδίο η Logitech έχει πάρει θέση ήδη από το 2007, όταν τα ζητήματα βιωσιμότητας και υπευθυνότητας απέναντι στο κλίμα και τον πλανήτη ήταν πολύ χαμηλά στην λίστα των προτεραιοτήτων κρατών και οργανισμών. Η Logitech αναγνώρισε το επερχόμενο πρόβλημα και φρόντισε να ενταχθεί στην συμμαχία RBA (Responsible Business Alliance), όπου μαζί με συνεργάτες και ανταγωνιστές του κλάδου μας δουλεύει καθημερινά προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι περιβαλλοντολογικές προκλήσεις και να εφαρμοστούν πρακτικές που να οδηγήσουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Η Logitech δεσμεύεται από τον κώδικα δεοντολογίας της RBA και, επί αυτής της βάσης, λαμβάνονται επιχειρηματικές αποφάσεις, καταστρώνονται στρατηγικές, ενώ βεβαίως, η εσωτερικές λειτουργίες μας δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν από αυτό το πλαίσιο. Και για να μιλήσουμε σε εντελώς πρακτική βάση, η νεότατη Rally Bar Huddle στην οποία αναφέρθηκα στο προηγούμενο ερώτημά σας, είναι κατασκευασμένη από 42% ανακυκλωμένα πλαστικά, το χαρτί που χρησιμοποιείται για την συσκευασία της προέρχεται από δάση πιστοποιημένα από την FSC, ενώ το αποτύπωμα άνθρακα για την παραγωγή της είναι μηδενικό και φέρει την σχετική πιστοποίηση. Ανάλογες πρακτικές εφαρμόζονται και για την κατασκευή και άλλων, πιο μαζικών προϊόντων μας, όπως web cameras.  Εν κατακλείδι, στόχος της Logitech είναι, μέχρι το 2030 να απορροφά περισσότερο άνθρακα από όσο παράγει και να εξαρτάται στο 100% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.  

Ας έρθουμε και στο core. Η Logitech ήδη θεωρείται μια κορυφαία εταιρεία στην τεχνολογία και τις λύσεις πληροφορικής. Θεωρείτε ότι βρίσκεστε στην κορυφή και ποιές είναι οι προϋποθέσεις αυτής της επιτυχίας; 

Σε αυτό το ερώτημα θα σας απαντήσω με τα πιο πρόσφατα MaSH στοιχεία που έχω στην διάθεσή μου (22 Ιουνίου 2023) προερχόμενα από την Synergy Research Group. Στην κατηγορία των παραδοσιακών video conference προϊόντων για meeting rooms (βλ. προϊόντα όπως η Rally Bar, η Meetup κ.α.), η Logitech οδηγεί την παγκόσμια αγορά με μερίδιο 30% σε τζίρο και 34% σε τεμάχια.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στην περιοχή του ΕΜΕΑ όπου τα νούμερα διαμορφώνονται στο 33% και 35% αντιστοίχως. Επομένως, ναι, η Logitech έχει σαφώς κατακτήσει το meeting room, όπως επίσης και τον προσωπικό χώρο εργασίας (βλ. ποντίκια, πληκτρολόγια και web camera) όπου τα αντίστοιχα ποσοστά μεριδίων είναι… συντριπτικά, σχεδόν μονοπωλιακά. Ενδεικτικά το παγκόσμιο μερίδιό μας στις web cameras έχει αγγίξει το 80% και στα σετ ποντικιού/πληκτρολογίου το 56%! Οι λόγοι για αυτήν την επιτυχία εντοπίζονται στην υψηλή ποιότητα και μακροζωία των προϊόντων μας, στις καινοτομίες που φέρνουν αλλά και στο μοναδικό design, ενώ βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον εξαιρετικό λόγο τιμής προς απόδοση που προσφέρουν.

Ωστόσο αυτά τα στοιχεία μπορεί να μοιάζουν λίγο πολύ προφανή για έναν market leader. Αυτό που συνήθως παραβλέπεται όταν συζητάμε αυτό το θέμα είναι οι άνθρωποι και οι ομάδες πίσω από τα νούμερα. Όλοι εμείς, οι 4.500 εργαζόμενοι στην Logitech σε όλον τον κόσμο είμαστε εξαιρετικά τυχεροί και υπερήφανοι που ανήκουμε σε έναν οργανισμό με ανοιχτή κουλτούρα, με αίσθηση «ιδιοκτησίας» του έργου μας, όπου οι ιδέες μας ακούγονται και εφαρμόζονται. Κατά την άποψή μου, ένα καλό προϊόν δεν σημαίνει τίποτα χωρίς την θετική εταιρική κουλτούρα που συνέβαλε στη δημιουργία του αλλά και ακολούθως στην τοποθέτησή του στην αγορά (και το αντίθετο φυσικά).  

Αν δεν κάνω λάθος, το τελευταίο διάστημα Logitech περνά στο περιβάλλον ευρύτερων επαγγελματικών και εταιρικών λύσεων. Γιατί οι εταιρείες να επιλέξουν τη Logitech;

Η Logitech ανέκαθεν εξυπηρετούσε τις ανάγκες των εταιρειών, ακόμη και μέσω των retail καναλιών της. Αυτό που άλλαξε, ουσιαστικά από τον περασμένο Σεπτέμβριο, είναι η εσωτερική οργάνωσή μας, όπου πλέον, ως «One Logitech», μιλάμε στον εταιρικό πελάτη με έναν  περισσότερο ολιστικό τρόπο.

Έτσι, όταν για παράδειγμα ένας Account Manager, δουλεύει με έναν εταιρικό πελάτη γύρω από λύσεις για τον εξοπλισμό των meeting room του, ο ίδιος Account Manager του μιλάει και για τα περιφερειακά που ασφαλώς έχει ανάγκη. Έτσι, η μία κατηγορία προϊόντος δουλεύει ως «Δούρειος Ίππος» για την άλλη, κάτι που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία και με άμεσα αποτελέσματα. Σε γενικές γραμμές πάντως, η Logitech έχει αποκτήσει ένα περισσότερο «Β2Β» προσανατολισμό, ευθυγραμμίζοντας εαυτόν με την παγκόσμια τάση αποδυνάμωσης του παραδοσιακού retail λόγω των ευρύτερων μακροοικονομικών συνθηκών.

Όσο για τους λόγους που οι εταιρείες επιλέγουν την Logitech, νομίζω ότι αυτοί αναλύθηκαν στο προηγούμενο ερώτημά σας, ωστόσο αξίζει νομίζω να προστεθεί η στόχευση στις ιδιαίτερες ανάγκες των εταιρειών και η σχεδίαση λύσεων γύρω από αυτές. Κλασικό παράδειγμα αποτελεί η τεχνολογία Logi Bolt. Σε έναν κόσμο όπου το cyber security αποτελεί προτεραιότητα των οργανισμών, δημιουργήσαμε ένα ασύρματο πρωτόκολλο σύνδεσης των περιφερειακών μας (ποντίκια, πληκτρολόγια) μακράν πιο ασφαλές από το Bluetooth.

Επίσης, τα καινοτόμα προϊόντα της εργονομικής σειράς «Ergo» αντιμετωπίζουν τα προβλήματα υγείας που παρουσιάζουν οι σημερινοί εργαζόμενοι λόγω της πολύωρης χρήσης συμβατικών ποντικιών και πληκτρολογίων, απαντώντας παράλληλα στην βασική ανάγκη των τμημάτων HR για προσφορά ενός ισορροπημένου και υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος για όλους. 

Θα μπορούσατε να μας προσδιορίσετε τους κλάδους που μπορούν να επωφεληθούν από τις νέες λύσεις της Logitech για το χώρο εργασίας; Αφορούν και άλλους τομείς της κοινωνίας εκτός από τις επιχειρήσεις όπως για παράδειγμα η εκπαίδευση ή η κυβέρνηση;

Πρακτικά, όπου υπάρχει υπολογιστής και meeting room η Logitech μπορεί να προσφέρει το σύνολο της γκάμας της αδιακρίτως. Επομένως, ο ευρύτερος ιδιωτικός και δημόσιος τομέας καλύπτονται εξίσου. Αν ωστόσο προσεγγίσουμε πιο «ευαίσθητους» κλάδους όπως π.χ κυβερνητικούς οργανισμούς ή και τράπεζες, και μιλήσουμε για λύσεις video conference όπου η ασφάλεια και η σταθερότητα είναι η νούμερο ένα απαίτηση, θα παρατηρήσουμε την σχεδόν απόλυτη κυριαρχία γνωστού Αμερικάνικου και ιδιαιτέρως ακριβού brand.

Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω πως έχουμε κατορθώσει να αναστρέψουμε αυτήν την μονοπωλιακή συνθήκη έχοντας ήδη συμφωνήσει ολοκληρωμένα συστήματα τηλεδιάσκεψης για τα meeting rooms δύο εκ των μεγαλύτερων συστημικών τραπεζών στην Ελλάδα και έπεται και συνέχεια. Το λογικό κόστος ιδιοκτησίας, η κατάργηση της ανάγκης ανανέωσης δαπανηρών ετήσιων licenses, η ασφάλεια και οι τεχνολογίες αιχμής των λύσεων μας, τις καθιστούν δελεαστικές για κλάδους που μέχρι πρότινος δεν ανήκαν στην Logitech. Φυσικά, υπάρχει και ο ιδιαίτερος κλάδος της εκπαίδευσης όπως αναφέρετε κι εσείς, όπου η Logitech προσεγγίζει καθετοποιημένα, με μία σειρά από ειδικά σχεδιασμένα προϊόντα που προορίζονται να βρεθούν στα χέρια μικρών παιδιών και των εκπαιδευτικών τους. 

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των προϊόντων και των λύσεων της Logitech για προσωπική και επαγγελματική εργασία; Μπορούν να συνδυαστούν ή να αλληλοσυμπληρωθούν;

Καθημερινά, τόσο τα retail όσο και τα αμιγώς B2B κανάλια μας, τροφοδοτούν την αγορά με προϊόντα και λύσεις που στέκονται με άνεση τόσο στον προσωπικό όσο και στον επαγγελματικό χώρο εργασίας. Εδώ όμως μου δίνετε την ευκαιρία να καταθέσω την τάση την οποία παρατηρούμε στην post Covid εποχή, κατά την οποία ο προσωπικός και ο αμιγώς επαγγελματικός χώρος εργασίας έχουν γίνει ένα. Ως γνωστόν, το υβριδικό μοντέλο εργασίας ήρθε για να μείνει.

Ως εκ τούτου οι εργαζόμενοι πλέον απαιτούν όχι μόνο ευελιξία, αλλά και να έχουν στην διάθεσή τους τα ίδια ακριβώς «εργαλεία» δουλειάς ανεξαρτήτως του σημείου από όπου εργάζονται (στο γραφείο, στο σπίτι, σε ένα café κλπ.). Άρα οι διαφορές είναι πλέον δυσδιάκριτες. Ακόμη και για τα αμιγώς επαγγελματικά προϊόντα μας, που δεν θα τα βρει κάποιος στα ράφια του retail, να είστε βέβαιος πως θα τα βρείτε πλέον τόσο σε home offices όσο και στα γραφεία των εταιρειών. 

Υπάρχει κάποιο νέο που αναμένουμε  από τη Logitech τους επόμενους μήνες;

Την δεδομένη στιγμή που απαντώ στις ερωτήσεις σας, έχει περάσει περίπου ένας μήνας από την μεγάλη ανακοίνωση των νέων προϊόντων μας τα οποία θα είναι διαθέσιμα εντός των επόμενων ενός-δύο μηνών. Ανακοινώσαμε την Rally Bar Huddle, που προορίζεται να καλύψει τις ανάγκες για τηλεδιάσκεψη σε μικρούς χώρους 5-6 ατόμων, το Logi Dock Flex που έρχεται να οργανώσει αποτελεσματικά τις εταιρείες που δουλεύουν με τη λογική του «hot desking», ενώ σε ότι αφορά τα αμιγώς B2B περιφερειακά, ανακοινώσαμε το σετ ποντικιού/πληκτρολογίου ΜΚ370 που φέρνει την ασφαλή τεχνολογία Logi Bolt σε ένα ιδιαίτερα οικονομικό προϊόν για μαζική ενσωμάτωση.

Σε γενικές γραμμές, η Logitech είναι μία αεικίνητη εταιρεία που εμπλουτίζει συχνά την γκάμα της σε όλες της κατηγορίες που δραστηριοποιείται, επομένως να είστε σίγουρος πως μέχρι το τέλος της χρονιάς θα σας απασχολήσουμε και πάλι με κάτι νέο και ενδιαφέρον…