Παρά τις ομολογουμένως σημαντικές δυσκολίες που συνάντησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη στην πρώτη τετραετία της διακυβέρνησης της χώρας, η πατρίδα μας έκανε πολλά βήματα μπροστά σε όλους τους τομείς. Απόδειξη, η ενισχυμένη διεθνής θέση της και τα έργα και οι επενδύσεις που γίνονται ή πρόκειται να γίνουν. Έργα εμβληματικά που θα επηρεάσουν θετικά όλους τους δείκτες της εθνικής οικονομίας.
Όλα αυτά γίνονται γιατί υπάρχει πολιτική βούληση. Γιατί υπάρχει μια κυβέρνηση η οποία όχι μόνο δε βάζει εμπόδια στην επιχειρηματικότητα, αλλά την συνδράμει όπου και όταν αυτό απαιτείται, λύνοντας προβλήματα που χρόνιζαν.
Στην τετραετία 2023-2027 θα υπάρξει η πλήρης ανάπτυξη του έργου του Ελληνικού. Ενός κολοσσιαίου έργου για τα ελληνικά δεδομένα στο οποίο θα συμπράξουν και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες του εξωτερικού. Όπως συμβαίνει σε έργα που ξεφεύγουν από τις δυνατότητες της εγχώριας επιχειρηματικής τάξης, δίπλα στους κατασκευαστικούς κολοσσούς του εξωτερικού θα μαθητεύσουν χιλιάδες Έλληνες που ασχολούνται στον κατασκευαστικό κλάδο σε όλες τις ειδικότητες. Θα αποκτήσουμε τεχνογνωσία για τέτοιου μεγέθους έργα. Κάτι ανάλογο έγινε με το μετρό.
Το Ελληνικό θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας και στο τομέα της οικονομικής επίβλεψης του έργου, που θα είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Στα μέσα του 2026 ή αρχές του 2027, όταν θα έχει ολοκληρωθεί το έργο θα έχει δημιουργηθεί μια άλλη πόλη μέσα στο λεκανοπέδιο και οι Έλληνες πολίτες θα συγκρίνουν έναν σκουπιδότοπο, που ήταν για μια εικοσαετία το Ελληνικό με αυτό που θα βλέπουν.
Επενδύσεις χωρίς ισχυρό τραπεζικό σύστημα δεν νοούνται. Πολύ σύντομα το ΤΑΙΠΕΔ θα πουλήσει τη συμμετοχή του στην Εθνική Τράπεζα (60%) και στην Τράπεζα Πειραιώς (27%). Λέγεται πως στην Εθνική θα αγοράσουν το πακέτο Σαουδάραβες και στην Πειραιώς, Ιταλοί. Αυτό σημαίνει πως δύο από τις συστημικές τράπεζες θα ενισχυθούν σημαντικά κεφαλαιακά για να μπορέσουν να αναπτυχθούν, να προσελκύσουν καταθέσεις και να χρηματοδοτήσουν σημαντικές επενδύσεις.
Και στη Θεσσαλονίκη τρέχουν επενδύσεις τόσο στο real estate όσο και στην υψηλή τεχνολογία. Στα τέλη του 2027 η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη πόλη με τα έργα που θα ολοκληρωθούν τόσο στη δυτική όσο και στην ανατολική είσοδο της. Και βέβαια, στα τέλη του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί το πολύπαθο μετρό.
Για να γίνουν όλα αυτά -και πολλά άλλα- που θα μεταμορφώσουν την Ελλάδα απαιτείται πολιτική σταθερότητα και μια κυβέρνηση που να πιστεύει στην επιχειρηματικότητα. Μια κυβέρνηση που δε θα είναι βαποράκι συγκεκριμένων ολιγαρχών. Μια κυβέρνηση που θα λύνει προβλήματα και δε θα δημιουργεί. Κλασσικό παράδειγμα η πορεία της επένδυσης στο Ελληνικό. Μέχρι αρχαιολογικούς χώρους και δάση ανακάλυψαν αυτοί, που με τις ευλογίες της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, δεν ήθελαν να γίνει αυτή η επένδυση.
Συνεπώς, ένα από τα βασικά διλήμματα των επικείμενων εκλογών θα είναι αν θα θέλουμε να συνεχιστεί αυτή η επενδυτική προσπάθεια που ξεκίνησε αμέσως μετά τις εκλογές του 2019 ή αν θα επανέλθουμε στο επιχειρηματικό καθεστώς της περιόδου 2015-2019. Αν θα επιλέξουμε μια ανοικτή, ανταγωνιστική οικονομία ή μια κλειστή οικονομία, χωρίς ανταγωνισμό, που θα συνεχίσουν να τη λυμαίνονται συγκεκριμένοι ολιγάρχες.