Η Tate Modern ετοιμάζεται να παρουσιάσει στο κοινό από την επόμενη εβδομάδα την πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Fahrelnissa Zeid, μιας από τις μεγαλύτερες γυναίκες καλλιτέχνιδες του 20ού αιώνα –και υπόσχεται ότι θα μας παρασύρει στην εμμονή της Zeid με τη γραμμή και το εκτυφλωτικό χρώμα.
Η Fahrelnissa Zeid εκπαιδεύτηκε τόσο στο Παρίσι όσο και στην Κωνσταντινούπολη και ήταν σημαντική προσωπικότητα της τουρκικής αβάν γκαρντ ομάδας «d» στις αρχές της δεκαετίας του 1940 και στην Ecole de Paris (Σχολή του Παρισιού) τη δεκαετία του 1950. Οι παλλόμενοι αφηρημένοι πίνακές της αποτελούν μια σύνθεση ισλαμικών, βυζαντινών, αραβικών και περσικών επιρροών, συγχωνευμένων με τις ευρωπαϊκές προσεγγίσεις στην αφαίρεση. Πολλά από τα αφηρημένα έργα της είναι μνημειακά και απαιτούν προσοχή.
Η φήμη της Zeid ως καλλιτέχνιδας επικυρώθηκε τη δεκαετία του 1950, όταν ζούσε μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού και εξέθετε εκτενώς σε διεθνές επίπεδο. Η καλλιτέχνης άρχισε επίσης να πειραματίζεται με τη ζωγραφική σε οστά γαλοπούλας και κοτόπουλου, τα οποία αργότερα χύτεσε σε πάνελ πολυεστερικής ρητίνης που θυμίζουν βιτρό. Στα τελευταία χρόνια της ζωής της επέστρεψε απροσδόκητα στην αναπαραστατική ζωγραφική, δημιουργώντας στυλιζαρισμένα πορτρέτα των φίλων και της οικογένειάς της.
Fahrelnissa Zeid, Tate Modern, Λονδίνο, 13 Ιουνίου – 8 Σεπεμβρίου 2017