Αυτήν την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου εγκαινιάζεται η έκθεση ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής και κοσμήματος, με τίτλο “Pieces of…”, στην γκαλερί Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή των Μανώλη Χάρου, Μιχάλη Καλλιμόπουλου και Μίνας Νομίδου.
Ο Μανώλης Χάρος παρουσιάζει μια σειρά έργων που ασχολούνται με το τοπίο όχι σαν αποτύπωση φυσικού τόπου αλλά προορισμού, πραγματικού ή ιδεατού. Ο καλλιτέχνης, που τα τελευταία χρόνια ζει στα Κύθηρα, έναν κατ εξοχήν ιδεατό προορισμό για την δυτική τέχνη, από την Αναγέννηση ως τις μέρες μας, επηρεάζεται από τον μύθο (Ταξίδι στα Κύθηρα), δημιουργώντας τοπία που θέλουν να μεταφέρουν την πρόσκληση του ταξιδιού. Ο εξωτισμός βρίσκεται στην προσδοκία, και τα έργα με την τοπιογραφία τους, περιγράφουν την αναχώρηση ή την θέαση από μακριά, ως προς τον προσδοκώμενο τόπο. Ο ορίζοντας, οι αναφορές στο κοντινό και το απομακρυσμένο, ο υπαινιγμός και η περιγραφή, υπηρετούν τον στόχο του καλλιτέχνη. Τα έργα που παρουσιάζονται, ανήκουν σε ένα μεγαλύτερο σύνολο, και παρουσιάζονται για πρώτη φορά.
Στο έργο του Μιχάλη Καλλιμόπουλου, μια σειρά από αγαλματάκια συνθέτουν ένα διαδραστικό αρχείο ανθρώπινων τύπων. Έχοντας τη μορφή ποδοσφαίρου Subbuteo, το έργο είναι κυριολεκτικά ένα επιτραπέζιο παιχνίδι πολιτισμικής ανθρωπολογίας. Το κοινό έχει τη δυνατότητα να το χειριστεί. Ο «Κόσμος» αποτελείται από 100+ πολύχρωμες μινιατούρες, μοναδικά αγαλματάκια που αυξάνονται καθώς ο καλλιτέχνης συνεχίζει να φιλοτεχνεί νέα. Τα αγαλματάκια είναι θραύσματα ιδεότυπων (κατά τον Max Weber).Φιλοδοξούν να αναπαραστήσουν την κοινωνία, χωρίς να ψάχνουν τον μέσο όρο, αλλά με το να τείνουν να συμπεριλάβουν στα σύνολά τους τον κάθε ανθρωπολογικό τύπο παρόντα στην Ελλάδα σήμερα. Τους χαρακτήρες που θα διατίθενται στην έκθεση μπορείτε να τους δείτε στη διεύθυνση: kallimopoulos.website.com/kosmos
Συνυφαίνοντας τις δύο έννοιες κέντημα και κόσμημα η Μίνα Νομίδου μας προτείνει, ανα-διατάσσοντας την παράδοση, μοναδικά δείγματα υψηλής αισθητικής κομψότητας. Συνταιριάσματα από πολύτιμες κλωστές, πολύτιμες και ημιπολύτιμες πέτρες, μαργαριτάρια και μέταλλα, παράγουν μοναδικά τεκμήρια θηλυκότητας. Τα κοσμήματά της, σαν “εσώρουχα” που γίνονται αυτονομημένα “εξώρουχα”, προσδίδουν στο pouvoir au feminin, στοιχεία αρχετυπικής αποτροπαΪκής προστασίας, όπως σχολιάζει η Θάλεια Στεφανίδου.