Τα γλυπτά, τα αντικείμενα, τα σύνολα και οι εγκαταστάσεις του Kai Richter έχουν κυριολεκτικά χτιστεί, ή μάλλον «κατασκευαστεί». Ο Γερμανός καλλιτέχνης κάνει χρήση υλικών που σχετίζονται με χώρους κατασκευής, όπως πασσάλους σκαλωσιών και συνδέσμους, πλακάτ από αφρολέξ, σκυρόδεμα, και τραχιά ξύλινα δοκάρια, για να δημιουργήσει υλικούς αστερισμούς που δείχνουν να εκρήγνυνται με ενέργεια και ταλαντεύονται μεταξύ δυναμικής και στατικής, σύμπτωσης και επιδίωξης , χάους και τάξης. Αυτή η επιλογή υλικών αναπόφευκτα οδηγεί τον θεατή να σκέφτεται με όρους του «πριν» και του «μετά», δηλαδή μιας χρονικά βασισμένης διαδικασίας που φαίνεται να έχει συλληφθεί και να είναι παγωμένη στο χρόνο. Και είναι πράγματι η διαδικασία της οικοδόμησης που ενδιαφέρει τον Kai Richter, όχι το κτίριο καθεαυτό. Και παρόλο που τα υλικά χρησιμοποιούνται γενικά και έτσι κουβαλούν μαζί τους μια ορισμένη αύρα, δεν πρέπει να γίνονται κατανοητά σε ένα συμβολικό επίπεδο, αλλά μάλλον ως απλά φορμαλιστικά στοιχεία, δηλαδή ως γραμμές και επίπεδες επιφάνειες έξυπνα συγκροτημένα από τον καλλιτέχνη ως ένα είδος δυναμικού σχεδίου στο χώρο.
Ομοίως, τα νέα κολάζ από τον γλύπτη με έδρα του το Ντίσελντορφ ταλαντεύονται μεταξύ δυσδιάστατου και τρισδιάστατου χώρου, μεταξύ κίνησης και αδράνειας. Με τη βοήθεια αποκομμάτων φωτογραφιών από δικές του εγκαταστάσεiς που κύριως προορίζονται να υπάρχουν σε ένα συγκεκριμένο σημείο, ο Richter δημιουργεί φανταστικές γλυπτικές καταστάσεις που ποτέ δεν θα μπορούσαν να υφίστανται στην πραγματική ζωή. Βασισμένα στο επίπεδο της ιστορίας της τέχνης σχετικά πάνω στα έργα των Ρώσων Κονστρουκτιβιστών γύρω από τον Kazimir Malevich, τα κολάζ αντιπροσωπεύουν υποθετικές αναλύσεις αντικειμένων στο χώρο, που έχουν ταυτόχρονα δομηθεί και αποδομηθεί. Όπως και τα γλυπτά του από τα τελευταία αρκετά χρόνια, τα έργα αυτά αντικρούουν τους νόμους της βαρύτητας και υπάρχουν σε ένα χώρο όλο δικό τους.
Ο Kai Richter γεννήθηκε στο Μόναχο το 1969. Σπούδασε γλυπτική στις ακαδημίες τέχνης του Muenster υπό τον καθηγητή Joachim Bandau και του Ντίσελντορφ υπό τον καθηγητή Hubert Kiecol. Μεταξύ των διακρίσεών του συγκαταλέγονται αυτή των Lichtenberg Studios στο Βερολίνο το 2016, όπως και το βραβείο γλυπτικής Kahnweiler το 2015. Στο ενεργητικό του περιλαμβάνεται ατομική του έκθεση που παρουσιάστηκε από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Σεούλ (Ν. Κορέα), όπως και πλήθος άλλων ατομικών εκθέσεων στην Γερμανία, την Αυστρία και τις ΗΠΑ.
Επιμέλεια: Gerard Goodrow
Διάρκεια: 04.11 - 04.12.2016
Πληροφορίες : www.donopoulos.gr