Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών παρουσιάζεται η επιτελεστική εγκατάσταση της Γεωργίας Κυριακίδου με τίτλο «Αργά ή γρήγορα η πείρα δολοφονεί τη θεωρία», κεντρικό θέμα της οποίας είναι ο αποσπασματικός λόγος και οι εννοιολογικές κατασκευές που μπορεί να πυροδοτήσει.
Αντλώντας υλικό από τη φυσική και τη μηχανολογία η εικαστικός σκηνοθετεί μια οπτικοποίηση της φράσης αυτής που δημοσιεύθηκε ως απόφθεγμα του Albert Einstein (στο βιβλίο του Allan Percy Άλμπερτ Αϊνστάιν: 85 μαθήματα ατομικής σοφίας για σχετικά δύσκολα προβλήματα). H εγκατάσταση in situ καταδεικνύει τις συνέπειες που προκύπτουν όταν μια φράση (φορτισμένη με τις συνδηλώσεις της έννοιας «θεωρία») χρησιμοποιείται εκτός του πλαισίου για το οποίο προορίζεται, παραπέμποντας εννοιολογικά σε διάφορα κινήματα τέχνης, όπως το Dada – που αναπτύχθηκε ως αντίδραση στη βιαιότητα του πολέμου.
Ως performance artist που προσαρμόζει τα έργα της στο περιβάλλον, η Κυριακίδου στοχεύει στην ανάδειξη της πνευματικής διάστασης και της ιστορικότητας του χώρου της γκαλερί. Άξονας δόμησης της εγκατάστασης αποτελεί η κολόνα του χώρου (ως αναφορά στο μαρμάρινο κολονάκι – ή κολωνάκι, σύμφωνα με την παλαιότερη γραφή – που έδωσε το όνομα του στην περιοχή), ενώ το επιβλητικό πάτωμα της γκαλερί (σχεδιασμένο από τον Πάρι Πρέκα) προσεγγίζεται ως σύμβολο της πλούσιας ιστορίας της.
Από την ίδρυση της η Αίθουσα Τέχνης Αθηνών στοχεύει στην παρουσίαση ενός διεθνούς και πρωτοποριακού προγράμματος μια από τις κορυφαίες στιγμές του οποίου ήταν κατά την περίοδο της δικτατορίας (δίνοντας χώρο στην εγκατάσταση της Μαρία Καραβέλα και στους πίνακες του Ηλία Δεκουλάκου) με το σκεπτικό ότι «η τέχνη είναι μαρτυρία της εποχής». Αποτελώντας μαρτυρία της επισφαλούς εποχής μας η επίκαιρη εγκατάσταση της Κυριακίδου αναδεικνύει την ταύτιση τέχνης και ζωής καθώς εμπνέεται από την τοποθεσία της Αίθουσας Τέχνης Αθηνών, η οποία είναι συνδεδεμένη με διαχρονικές τελετουργίες (όπως η τελετή των Θεοφανείων στη Δεξαμενή) που εκλύουν ενέργεια στο περιβάλλον των σύγχρονων επιτελεστικών δράσεων.
Η έκθεση συνοδεύεται από κείμενο της Δρ. Θεωρίας και Κριτικής της Λογοτεχνίας Μαρίας Βάρα.
Διάρκεια έκθεσης: έως 20 Ιουνίου 2017