Η Αίθουσα Τέχνης «αγκάθι - κartάλος» παρουσιάζει από αύριο στις 12 μμ. την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Χρίστου Σιψή, με τίτλο «Αργώ – Αποδρομές και μεταισθήσεις»
Η θεματική ενότητα «Αργώ – Αποδρομές και μεταισθήσεις» αποτελεί καρπό πολυετούς δουλειάς του καλλιτέχνη και περιλαμβάνει 30 έργα μεγάλων, μεσαίων και μικρών διαστάσεων, διαφόρων τεχνικών (λάδια, ακρυλικά, μολύβια, μικτή τεχνική) σε καμβάδες, MDF και χαρτί, εγκαταστάσεις, κατασκευές και μικρογλυπτά από γύψο.
Για τα «(Α-)τοπία του», καθώς και για τις μορφές του που κινούνται στο μεταίχμιο μεταξύ ρεαλισμού και αφαίρεσης ο Σιψής αντλεί έμπνευση από το έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου «Aργώ ή πλους αερόστατου».
Η Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν, Δρ Ιστορικός της Τέχνης-τεχνοκριτικός, Officier des Arts et Lettres γράφει μεταξύ άλλων για το έργο του καλλιτέχνη:
Με μια μεγάλη ευαισθησία στο ίχνος και στην υφή των χρωμάτων, ο Σιψής υλοποιεί, εδώ, έναν μικρόκοσμο κατ' εικόνα και ομοίωση του μακρόκοσμου. Μορφές, μέλη μορφών και ο κεντρικός ήρωας – το αερόστατο – αποτελούν ένα ευεργετικό πρόσχημα για να εκφράσει ο σημαντικός ζωγράφος το απόσταγμα του ψυχικού του κόσμου.
Διεργασία που σηματοδοτεί μιαν ευεργετική συνομιλία με εμάς.
Ανεπιφύλακτα θα λέγαμε, ότι κύριος πρωταγωνιστής στα έργα του Σιψή είναι: η ιδιωματική ατμοσφαιρικότητα που ακτινοβολούν, ολόγυρα χάρη στο δημιουργικό διφορούμενο ανάμεσα στην ενορχήστρωση των πλούσιων σε υφή χρωματικών τόνων και των όποιων μορφών ή και αντικειμένων υποβάλλονται με εναλλασσόμενη σαφήνεια μες από τον χρωστήρα […].
Ο Σιψής άρχισε να συλλέγει χρώματα, εικόνες, τραύματα και διλήμματα αρκετά χρόνια πριν, όταν έμαθε να αποθησαυρίζει στη μνήμη του και το θεατό και το μη θεατό και να ιχνεύει τις διαδρομές του ωραίου και του υψηλού, της αλήθειας και του ψεύδους.
Προσπάθησε να οργανώσει τη σκέψη του και να κατανοήσει τι είναι το ον και τι η κοινωνία, μελετώντας μεγάλους στοχαστές κάπου στην ορεινή ανατολική Γαλλία. Έπειτα, ξανά πίσω, στη δική του Ιθάκη. Όλα αυτά τα χρόνια κατέγραφε τις εμπειρίες του – πιο συχνά με μορφή στίχων, σπανιότερα με άλλα κείμενα ή σχέδια- μελετούσε την ιστορία της τέχνης και «μαθήτευε» κοντά στους πιο μεγάλους ζωγράφους από την Αναγέννηση μέχρι τις μέρες μας.
Όταν ένιωσε έτοιμος, άρχισε να αποτυπώνει συστηματικά τη δική του αντίληψη για τον (εξωλεκτικό) ορατό κόσμο σε χαρτιά, καμβάδες και ξύλα.
Έχει παρουσιάσει αυτές τις προσπάθειές του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στον τόπο του (Πήλιο και Βόλο), στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα, και στην Ιταλία.
Διάρκεια έκθεσης: 22 Απριλίου - 9 Μαΐου 2017