Isamu Noguchi, Noodle, (1943-1944), Μουσείο Noguchi © Michael Nagle / The New York Times
1. "Self-Interned, 1942: Noguchi In Poston War Relocation Center", Μουσείο Noguchi
Η εντολή να κρατηθούν περισσότεροι από 100.000 Ιαπωνο-Αμερικανοί κατά τη διάρκεια του Β'' Παγκοσμίου Πολέμου -ένα έγκλημα που κάθε κυβέρνηση των ΗΠΑ από την εποχή του Gerald Ford έχει καταδικάσει, εκτός φυσικά από τον Ντόναλντ Τραμπ-, είχε ως κύριο στόχο τους πολίτες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ. Οι Νεοϋορκέζοι εξαιρέθηκαν, αλλά ο γλύπτης Isamu Noguchi, ο οποίος ήταν τότε 37 ετών, πήγε εθελοντικά σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Η έκθεση αυτή ρίχνει φως σε αυτήν την αποκαρδιωτική περίοδο στη ζωή του μεγάλου καλλιτέχνη, παρουσιάζοντας αρχεία και μικρά έργα από πεταμένα ξύλα που δημιουργήθηκαν κατά τους επτά μήνες που πέρασε ο Noguchi σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης κοντά στα σύνορα μεταξύ Αριζόνας και Καλοφόρνιας, όπου προσπάθησε (και απέτυχε) να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης των συγκρατούμενών του Ιαπωνο-Αμερικανών. Πριν τον εθελοντικό εγκλεισμό του, η γλυπτική του Noguchi συχνά είχε μια ιδέα κοινωνικού ρεαλισμού: μετά την επιστροφή του, η τέχνη του έγινε πιο οργανική και ελεύθερη, αλλά επίσης, περιστασιακά παράλογη.
Έως 7 Ιανουαρίου 2018, www.noguchi.org
Μουρίγιο, Αυτοπροσωπογραφία, περ. 1650–55 © Michael Bodycomb & Frick Collection
2. "Murillo: The Self-Portraits", Συλογή Frick
Δύο αψεγάδιαστα εκτελεσμένες αυτοπροσωπογραφίες από έναν από τους κορυφαίους ζωγράφους της Εποχής της Επέκτασης της Ισπανίας ενώνονται για πρώτη φορά μετά από αιώνες σε αυτήν την αποκαλυπτική (αν και κάπως μελαγχολική) έκθεση για τη δεξιοτεχνία στη ζωγραφική και το πέρασμα των χρόνων. Γύρω στο 1650, ο τριαντακάτι Βαρθολομαίος Εστεμπάν Μουρίγιο ζωγράφισε τον εαυτό το ως φιλόδοξο νεαρό ζωγράφο με κλειστά χείλη και τοξωτά φρύδια, να κοιτά μέσα από ένα κομμάτι αρχαίου μαρμάρου. Ο νεαρός ζωγράφος φανταζόταν ήδη τον εαυτό του να μένει στην Ιστορία, αλλά η επιτυχία φαίνεται ότι είχε καταβάλει τον Μουρίγιο στην αντίστοιχη αυτοπροσωπογραφία από το 1670. Τα μαλλιά του είναι ψαρά, έχει κάνει διπλοσάγονο και τείνει το χέρι στους θεατές σα να είναι απελπισμένος να συνδεθεί μαζί τους.
Έως 4 Φεβρουαρίου 2018, www.frick.org
Louise Bourgeois, μέρος της εγκατάστασης A l'Infini, 2008 © 2017 The Easton Foundation/VAGA, NY
3. Louise Bourgeois, "An Unfolding Portrait", Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (MoMA)
Τα τυπώματα που έκανε η Louise Bourgeois, τα οποία συχνά δούλευε η ίδια με το χέρι, είναι αυτό που δίνει μια πολύ καλή ιδέα του έργου της σε αυτήν τη μικρή αλλά μεστή έκθεση. Τα έργα της καλλιτέχνιδας έχουν οργανωθεί θεματικά σε μια παρουσίαση που εκτείνεται σε έξι δελαετίες δημιουργίας με κυκλικούς ρυθμούς, επανερχόμενη στα θέματα της οικογένειας και της προδοσίας που απασχολούσαν πρωταρχικά την Bourgeois, ενσωματώνοντας περιστασιακά πίνακες και αρκετά γλυπτά. Οι ύστερες προσπάθειες της καλλιτέχνιδας μοιάζουν με περιβαλλοντική ζωγραφική, βουτηγμένη στην αγάπη και το αίμα.
Έως 28 Ιανουαρίου 2018, www.moma.org
© Public Art Fund
*Στο πλαίσιο της έκθεσης με τίτλο "Good Fences Make Good Neighbors", ο Ai Weiwei έχει τοποθετήσει έργα στο πάρκο της Πλατείας Washington, στο Doris C. Freedman Plaza και σε διάφορα μέρη στην πόλη. Οι παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο της πόλης από τον πιο σημαντικό σύγχρονο καλλιτέχνη της Κίνας περιλαμβάνουν μεγάλα ατσάλινα κλουβιά σε διάφορα μέρη της πόλης (τα οποία μπορείτε να βρείτε στο publicartfund.org), φράχτες που μοιάζουν με αλυσίδες πίσω από στάσεις λεωφορείων από το Χάρλεμ έως το Μπρονξ, προστατευτικά δίχτυα γύρω από το Unisphere του Πάρκου Corona, και εκατοντάδες πορτραίτα προσφύγων πάνω σε λάμπες. Ο καλλιτέχνης είναι και ο ίδιος πρόσφυγας -διέφυγε στο Βερολίνο το 2015- και πλέον η τέχνη του είναι άμεσα συνυφασμένη με τον ακτιβισμό.
Έως 11 Φεβρουαρίου 2018