Nam June Paik, Self-Portrait (2005) © SFMOMA & Nam June Paik, φωτογραφία: Katherine du Tiel
1. Nam June Paik, "In Character", San Francisco Museum of Modern Art
Η έκθεση "In Character" ερευνά την καριέρα του πρωτοπόρου Nam June Paik (1932–2006) μέσα από τις στενές φιλίες που είχε με καλλιτέχνες όπως οι Joseph Beuys, John Cage και Charlotte Moorman. Ο Paik είχε αναπτύξει μια πληθωρική καλλιτεχνική γλώσσα, η οποία ενσωμάτωνε κινέζικους, ιαπωνικούς και κορεάτικους χαρακτήρες, καθώς και σύμβολα που δημιουργούσε ο ίδιος, όπως ιερογλυφικά με τηλεοράσεις, πουλιά και Βούδες. Αυτά επανέρχονται σε όλο το φάσμα του πολύπλευρου έργου του, στο οποίο προσπαθούσε να πραγματευτεί ζητήματα ταυτότητας σε Ανατολή και Δύση, όντας ο ίδιος ένας Κορεάτης που μετά τα φοιτητικά του χρόνια μετακόμισε στη Δύση. Στην έκθεση παρουσιάζονται γλυπτά-βίντεο, αλλοιωμένες τηλεοράσεις και μια σειρά από σχέδια και άλλα αντικείμενα του καλλιτέχνη που εκτίθενται σπάνια ή δεν έχουν εκτεθεί ποτέ. Αυτά εκτίνονται από τις πρώτες δραστηριότητες και επιτελέσεις (περφόρμανς) του Paik με το κίνημα Fluxus έως τα ύστερα αυτοβιογραφικά έργα του, σε μια προσπάθεια να ανιχνευθεί το παιχνιδιάρικο λεξιλόγιό του πέρα από γεωγραφικά σύνορα και καλλιτεχνικά μέσα.
Έως 1 Ιανουαρίου 2018, www.sfmoma.org
Άποψη εγκατάστασης της έκθεσης "Drawing Water Standing Still" του Andy Goldsworthy στη Haines Gallery
2. Andy Goldsworthy, "Drawing Water Standing Still", Haines Gallery
Η Haines Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση εδώ και επτά χρόνια του καταξιωμένου βρετανού καλλιτέχνη της Τέχνης της Γης (Land art) Andy Goldsworthy (γενν. 1956), "Drawing Water Standing Still", με πρόσφατα έργα βίντεο και φωτογραφίες. Ο Goldsworthy δουλεύει με φυσικά υλικά όπως σκόνη, πέτρες, πάγο, νερό και φύκια, με τα οποία δημιουργεί εφήμερες καταστάσεις εξαιρετικής μορφολογικής ομορφιάς που μοιάζουν να φωτίζουν το χαρακτήρα της εκάστοτε τοποθεσίας. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό σε πολλά από τα πρόσφατα έργα του καλλιτέχνη είναι η χρήση αυτών των υλικών για να δημιουργήσει "σχέδια" στο τοπίο, δηλαδή σημάδια που αλλάζουν αναλογα με την επιρροή που ασκούν πάνω τους τα περιρρέοντα στοιχεία της φύσης. Αυτές τις μεταμορφώσεις που έχουν γίνει με τα χρόνια καταγράφουν οι πιο πρόσφατες φωτογραφίες και τα νέα βίντεο του καλλιτέχνη που εκτίθενται στην γκαλερί.
Έως 2 Σεπτεμβρίου, www.hainesgallery.com
Walter De Maria, Large Rod Series: Circle/Rectangle 5, 7, 9, 11, 13 (1986) © San Francisco Museum of Modern Art, Dallas Museum of Art & Walter De Maria
3. Walter De Maria, "Surface Waves", San Francisco Museum of Modern Art
Ακόμη μία έκθεση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο San Francisco Museum of Modern Art είναι η αναδρομική έκθεση για το έργο του Walter De Maria (1935–2013), ενός πρωτοπόρου της Τέχνης της Γης (Land art). του Μινιμαλισμού και της Εννοιολογικής Τέχνης. Ο καλιφορνέζος καλλιτέχνης χρησιμοποιούσε τη γεωμετρία και τα μαθηματικά για να δημιουργήσει έργα τέχνης που δοκίμαζαν τα όρια της αισθητηριακής αντίληψης, όπως το επιδαπέδιο έργο Large Rod Series: Circle/Rectangle, 5, 7, 9, 11, 13 (1986) με το οποίο ανοίγει η έκθεση -το πρώτο γλυπτό του De Maria που απέκτησε το μουσείο. Το έργο αποτελείται από μεγάλες, λαξευμένες με ακρίβεια πολυγωνικές ράβδους, οι οποίες έχουν γυαλιστεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μοιάζουν ρευστές. Το πρώτο αυτό μέρος της έκθεσης συμπληρώνουν ηχογραφήσεις των Ocean Music (1968) και Cricket Music (1964) του De Maria, οι οποίες παίζουν καθημερινά, προσφέροντας έτσι μια συνολική εμπειρία του ρυθμού που έβρισκε ο καλλιτέχνης στη γλυπτική και τον ήχο. Εκτός αυτού, η υπόλοιπη έκθεση περιλαμβάνει εναλλακτικές εξερευνήσεις της αορατότητας όπως παρουσιάζονται σε σχέδια του καλλιτέχνη από τις δεκαετίες 1970 και 1980.
Έως 4 Φεβρουαρίου, www.sfmoma.org