© Museum of Contemporary Art Detroit
1. "99 Cents or Less", Museum of Contemporary Art Detroit
Μια μεγάλη ομαδική έκθεση με ενενήντα εννέα καλλιτέχνες που έχουν ως έδρα τους τις ΗΠΑ παρουσιάζει το Museum of Contemporary Art Detroit. Η έκθεση με τίτλο "99 Cents or Less" θίγει τη συνεχιζόμενη κρίση του Ντητρόιτ και την πτώχευσή του το 2013 -τη μεγαλύτερη πτώχευση πολιτείας στην ιστορία των ΗΠΑ. Τέσσερα χρόνια αφότου ένας ομοσπονδιακός δικαστής ενέκρινε το σχέδιο εξόδου του Ντητρόιτ από τη χρεωκοπία, το οικονομικό παρόν και μέλλον της πόλης παραμένει ρευστό. Η έκθεση αυτή αναστοχάζεται την πραγματικότητα μίας πόλης που κάποτε ήταν μία από τις πιο πλούσιες και διαφοροποιημένες πόλεις της χώρας. Μιλώντας για τη θέση του Ντητρόιτ ως παγκόσμια εργοστασιακή δύναμη χρησιμοποιώντας υλικά από καταστήματα "Ό,τι πάρεις, 99 σεντς", η έκθεση "99 Cents or Less" προσπαθεί να συνδέσει το πρώην, νυν και μελλοντικά κέντρα παραγωγής και να υποδείξει τρόπους με τους οποίους οι καλλιτέχνες μπορούν να θίξουν το πώς η μαζική παραγωγή έχει αλλάξει και θα συνεχίζει να αλλάζει. Καθώς η σχέση του καταναλωτή με τα καθημερινά αντικείμενα έχει αλλάξει, έτσι έχει αλλάξει και η εφαρμογή και η προσέγγιση των καλλιτεχνών όταν εντάσσουν αυτά τα αντικείμενα στη δουλειά τους.
Μία τεράστια ομάδα καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων οι Piero Golia, Alex Israel, Adam McEwen, Josephine Meckseper και Sterling Ruby, έχουν δημιουργήσει νέα έργα που παρουσιάζονται στο μουσείο, με αναφορές στα readymades του Marcel Duchamp, δηλαδή τα βιομηχανικά αντικείμενα στα οποία παρεμβαίνει ο καλλιτέχνης, αλλά και τη χρήση από το κίνημα της Arte Povera φθηνών και καθημερινών υλικών, σε μια προσπάθεια να ασκήσει κριτική στις συμβάσεις και την αγορά.
Έως 6 Αυγούστου, www.mocadetroit.org
© Contemporary Art Museum, St. Louis
2. "Urban Planning: Art and the City 1967–2017", Contemporary Art Museum, St. Louis
Η έκθεση "Urban Planning: Art and the City 1967–2017" στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σεν Λούις στο Μιζούρι παρουσιάζει είκοσι τέσσερις καταξιωμένους καλλιτέχνες που με το έργο τους ανταποκρίθηκαν στις κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αστικής ανάπτυξης στις ΗΠΑ. Η έκθεση εξερευνά τις πιο σημαντικές κοινωνικές αναταράξεις -το κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα, τον αστικό εξευγενισμό, τη μετα-βιομηχανική περίοδο, την εκκένωση αμερικανικών πόλεων, την επέκταση των προαστίων κ.ά.-, μέσα από μια ποικιλία μέσων, όπως η γλυπτική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η κινούμενη εικόνα και οι εγκαταστάσεις. Αντί να προσεγγίσει τα γεγονότα με μια ιστορική χρονολογική σειρά, η έκθεση έχει μαι πιο αναστοχαστική και εσωστρεφή ματιά, πηγαίνοντας από τον ένα τόπο και τη μία χρονική περίοδο στην άλλη, για να προσεγγίσει καταστάσεις και θεματικές που ποικίλλουν από το κοινωνικοπολιτικό στο βαθιά προσωπικό, όλα μέσα από το πρίσμα της καλλιτεχνικής παρατήρησης.
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα των: Robert Adams, Edgar Arcenaux, Mark Bradford, Juan William Chavez, Agnes Denes, Kevin Jerome Everson, Cyprien Gaillard, Theaster Gates, Dan Graham, David Hartt, Zoe Leonard, Glenn Ligon, Josiah McElheny, Catherine Opie, Robert Overby, Michael Rakowitz, Martha Rosler, Ed Ruscha, Gary Simmons, Robert Smithson, Maya Stovall, Oscar Tuazon και Sara VanDerBeek.
Έως 13 Αυγούστου, www.camstl.org
Ryan McGinley © Ryan McGinley & Team Gallery, Νέα Υόρκη και Λος Άντζελες
3. Ryan McGinley, "The Kids Were Alright", Museum of Contemporary Art Denver
Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ντένβερ στο Κολοράντο παρουσιάζει στην έκθεση "The Kids Were Alright" πρώιμες φωτογραφίες του Ryan McGinley, ο οποίος, μέσα από την πρωτοποριακή προσέγγισή του σε στυλ ντοκιμαντέρ, αποτύπωσε καθημερινές δραστηριότητες και στιγμές, μαζί με φίλους και συνεργάτες του στο Μανχάταν στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Η έκθεση στο δεύτερο όροφο του μουσείου εστιάζει στο έργο του McGinley από το 1998 έως το 2003, από τις πρώτες προσπάθειές του στη φωτογραφία έως την άνοδό του στην κορυφή. Οι φωτογραφίες παρουσιάζουν προσωπικές στιγμές χαράς και εσωστρέφειας, συχνά σε ένα απλό, καθημερινό σκηνικό, και αποκαλύπτουν ένα τεράστιο εύρος συναισθημάτων. Το έργο του McGinley αιχμαλωτίζει την ουσία του τρόπου ζωής του εκείνη την εποχή: θαραλλέος, τολμηρός και επικεντρωμένος σε στιγμές απόλαυσης και ανίας, καθώς και σε παράνομες δραστηριότητες. Αυθόρμητες και χωρίς επεξεργασία, ο τρόπος που χρησιμοποιεί το φως ο McGinley δίνει σε όλα τα έργα μια ένταση και ένα μοναδικό συναισθηματικό βάθος. Οι φωτογραφίες του συνεχώς εξυψώνουν καθημερινές στιγμές και τις κάνουν να πάλλονται με ζωή.
Παρουσιάζονται, επίσης, εικόνες που δεν είχαν τυπωθεί ποτέ πριν και πάνω από 1.500 πολαρόιντ φωτογραφίες του McGinley, οι οποίες δεν έχουν εκτεθεί ποτέ ξανά. Πρόκειται για μία σειρά στην οποία κατέγραφε σχεδόν κάθε επισκέπτη στο σπίτι και το στούντιό του για τέσσερα χρόνια. Την έκθεση συμπληρώνουν έργα των Dash Snow και Dan Colen, των δύο πιο στενών συνεργατών του McGinley εκείνη την περίοδο.
Έως 20 Αυγούστου, www.mcadenver.org