Αραιώνουν και σταδιακά γίνεται παύση των διαλέξεων και παρουσιάσεων βιβλίων καθώς προχωρά το καλοκαίρι, για να «επιστρέψουν» από το φθινόπωρο σε εβδομαδιαία βάση. Σταθερά συνεχίζονται οι θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες στο πλαίσιο πολιτιστικών φεστιβάλ.
Ξεχωρίζουμε κύκλο εκδηλώσεων στο πλαίσιο έκθεσης για τον Ιάκωβο Καμπανέλλη στην Ακαδημία Αθηνών, παραστάσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου για την ανθρώπινη βαρβαρότητα, τη διαφορετικότητα, τις σύγχρονες πόλεις, συναυλία στο Ηρώδειο με το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι, έκθεση για τον Ιάννη Ξενάκη
Το καλοκαίρι μας στην Αθήνα συντροφεύουν κινηματογραφικές προβολές στο πλαίσιο του Athens Open Air Film Festival –μεταξύ αυτών η «Σειρήνα του Μισισιπή» του Τρυφώ τις ημέρες που ακολουθούν. Την ίδια εβδομάδα και προβολή της ταινίας «Ο ενοικιαστής» του Άλφρεντ Χίτσκοκ, συνοδεία ζωντανής μουσικής, στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Διαλέξεις
Ομιλίες για τη ζωή και το έργο του θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου, δημοσιογράφου και ακαδημαϊκού Ιάκωβου Καμπανέλλη (1921-2011) δίνονται σε εκδήλωση (28/6, 19:00) στην Ακαδημία Αθηνών, στο πλαίσιο της έκθεσης «Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης επιστρέφει στην Ακαδημία Αθηνών» η οποία παρατείνεται (έως 14/7) στο Μέγαρο Ακαδημίας Αθηνών, Ανατολική Αίθουσα (Πανεπιστημίου 28).
Στην εκδήλωση απευθύνουν χαιρετισμό ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, Μιχαήλ Σταθόπουλος και η επιμελήτρια της έκθεσης Λουΐζα Καραπιδάκη. Η Κατερίνα Καμπανέλλη μιλά για τον «Ακαδημαϊκό Καμπανέλλη και το αρχείο του», η Γενική Διευθύντρια των Γενικών Αρχείων του Κράτους Αμαλία Παππά για «το λογοκριμένο Αρχείο της Γενικής Γραμματείας Τύπου και Πληροφοριών των Γενικών Αρχείων του Κράτους». Ακολουθεί εισαγωγική παρουσίαση από τον παραγωγό, ερευνητή και ερμηνευτή κ. Αρίσταρχο Παπαδανιήλ της ταινίας «Mauthausen» (91 των Παναγιώτη Κουντουρά και Αρίσταρχου Παπαδανιήλ, η οποία προβάλλεται στη συνέχεια.
Πρόκειται για μεγάλου μήκους ποιητικό ντοκιμαντέρ που παρουσιάζει τη νέα προσέγγιση στην καντάτα Μαουτχάουζεν σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη και ποίηση Ιάκωβου Καμπανέλλη ερμηνευμένη από τον Αρίσταρχο Παπαδανιήλ (φωνή) και τον Άρη Ζέρβα (βιολοντσέλο), καθώς και το αδημοσίευτο κείμενο για τηλεοπτικό γύρισμα «Οδοιπορικό Μαουτχάουζεν Μάιος 1988» του επιζήσαντα του στρατοπέδου συγκέντρωσης και εξόντωσης Μαουτχάουζεν, γενάρχη του νεοελληνικού μεταπολεμικού θεάτρου και ακαδημαϊκού Ιάκωβου Καμπανέλλη.
Όσο για την έκθεση, πραγματοποιείται στο πλαίσιο του λογοτεχνικού έτους «Ιάκωβος Καμπανέλλης 2022», και παρουσιάζει αρχειακό υλικό από την Ακαδημία Αθηνών, από το προσωπικό αρχείο του Ακαδημαϊκού στην έδρα «Λογοτεχνία (Θεατρική Δραματουργία)» Ιάκωβου Καμπανέλλη (χειρόγραφα, φωτογραφίες, σπάνιες εκδόσεις, δίσκοι μουσικής, αφίσες), αδημοσίευτο υλικό από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους, Κ.Υ., Αρχείο Γενικής Γραμματείας Τύπου & Πληροφοριών, καθώς και υλικό από το ιστορικό αρχείο της ΕΡΤ.
Από την έκθεση «Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης επιστρέφει στην Ακαδημία Αθηνών». Πηγή φωτ.: Ακαδημία Αθηνών
Πληροφορίες: 210 3664761 / 6972421075 (Λουΐζα Καραπιδάκη) και [email protected]
Θέατρο
Οι σύγχρονες πόλεις, η διαφορετικότητα, η βαρβαρότητα των ανθρώπων, η οικονομία και η κλιματική αλλαγή είναι η θεματική των παραστάσεων που ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Όσοι επιθυμούν να παρακολουθήσουν αρχαία τραγωδία, παίζονται οι «Βάκχες» του Ευριπίδη, στο Κηποθέατρο Παπάγου. Οι παραστάσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ ανεβαίνουν επί της Πειραιώς 260 καθώς και στο Εθνικό Θέατρο.
Επί της Πειραιώς 260 (Χώρος Η) ανεβαίνει (29-30/6, 21:00) η σύγχρονη όπερα «Η πτώση του οίκου των Κοινών» των Ορέστη Παπαϊωάννου (μουσική σύνθεση) και Αλέκου Λούντζη (σύλληψη-δραματουργία-λιμπρέτο), που πραγματεύεται το «ραγισμένο οικοσύστημα των μεταμοντέρνων πόλεων».
Συνομιλώντας με το αρχετυπικό διήγημα του Έντγκαρ Άλαν Πόε, «Η Πτώση του Οίκου των Άσερ», όπου οίκος και ένοικοι συγχωνεύονται σ’ ένα κλειστό κύκλωμα, το έργο ιχνογραφεί τους ήχους που παράγει η ζωή εντός και εκτός των τειχών του πιο κοινού διαμερίσματος του σήμερα. Εντός των διαμερισμάτων –σημειώνουν οι συντελεστές– φιλοξενείται «μια μυστήρια συνύπαρξη ανθρώπινης και τεχνητής νοημοσύνης. Όλα τα αγαθά παραδίδονται κατ’ οίκον, οι σχέσεις πλέκονται και ξεσπούν εντός, οι φαντασιώσεις ακούγονται σαν ringtone».
Η σκηνοθεσία είναι του Αλέξανδρου Ευκλείδη, ερμηνεύουν οι Χρύσα Μαλιαμάνη (σοπράνο), Γιώργος Ιατρού (βαρύτονος), Μιράντα Μακρυνιώτη (μέτζο-σοπράνο) και οι μουσικοί Κώστας Τζέκος, Γιώργος Κρίμπερης, Σπύρος Αρκούδης, Χρήστος Σακελλαρίδης, Χάρης Παζαρούλας και Καζούγιο Τσουνεχίρο. Τα σκηνικά-κοστούμια είναι του Γιάννη Κατρανίτσα, οι σχεδιασμοί φωτισμών του Χρήστου Τζιόγκα.
Από το έργο «Η πτώση του οίκου των Κοινών»@Βαλέρια Ισάεβα. Πηγή φωτ.: Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Για την ανθρώπινη βαρβαρότητα μιλά το θεατρικό έργο «Το ρόδο είναι ρόδο» της Κατερίνας Λούβαρη Φασόη, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη. Εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία της Δήμητρας της Λέσβου από τη Σκάλα Συκαμιάς, που εξέπνευσε κατόπιν θανατηφόρου τροχαίου με εγκατάλειψη, και με οδηγό το βιβλίο «Η δύναμη της αγάπης» του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, «το ρόδο είναι ρόδο» θέτει επίσης ερωτήματα για τη διαφορετικότητα, όπως πόσο εύκολο είναι να είσαι διαφορετικός και να σκέφτεσαι διαφορετικά, πότε τα όρια της διαφορετικότητας συγκρούονται με τα όρια της ανοχής και της κοινωνικής συνοχής.
Κεντρικό πρόσωπο η Διονυσία, η οποία ζει σε ένα παλιό σπίτι με μόνη συντροφιά τις γάτες της αυλής· τραγουδάει και ονειρεύεται, φορά πολύχρωμα ρούχα, ανοίγει το σπίτι σε ξένους και ντόπιους και δέχεται το μίσος και τον χλευασμό τους.
Παίζουν οι Χρήστος Στέργιογλου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Θανάσης Κρομλίδης, Βασίλης Ντάρμας και Γιάννης Σέρρης. Τα σκηνικά είναι των Νίκου Δεντάκη και Κατερίνας Μόσχου, τα κοστούμια της Κικής Γραμματικοπούλου, η μουσική του Νίκου Κυπουργού, οι φωτισμοί-βίντεο του Αποστόλη Κουτσιανικούλη.
Η παράσταση ανεβαίνει (30/6-2/7, 21:00, 3/7, 21:30) επί της Πειραιώς 260 (Χώρος Ε). Μετά την παράσταση που θα δοθεί στις 30/6, ακολουθεί συζήτηση με τους συντελεστές υπό τον συντονισμό της Δήμητρας Κονδυλάκη.
Πληροφορίες για τα εισιτήρια παραγωγών στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου εδώ.
Από το έργο «Το ρόδο είναι ρόδο»@Αποστόλης Κουτσιανικούλης. Πηγή φωτ.: Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εγκλωβισμένοι ανάμεσα σε μια σκηνή – καταφύγιο, αναζητώντας τη λύση που θα τους λυτρώσει από την επικείμενη καταστροφή βρίσκονται τα πρόσωπα του έργου «Καταστροφή» του Δημήτρη Μπαμπίλη. Κάποια πρόσωπα είναι καλλιτέχνες, κάποια όχι –όλοι τους βρίσκονται αντιμέτωποι με την παγκόσμια οικονομία που είναι σε ύφεση, την κλιματική αλλαγή και την πανδημία που απειλεί τους κοινωνικούς μας δεσμούς. Πώς θα τα αντιμετωπίσουν;
Η δραματουργία (Δημήτρης Μπαμπίλης - Γεωργία Κανελλοπούλου) της παράστασης στηρίζεται σε συνεντεύξεις και έρευνα πεδίου σε περιοχές μετά από καταστροφικά φυσικά φαινόμενα. Παράλληλα, αναφέρεται σε συγγραφείς όπως οι Ντέιβιντ Σεπκόσκι, Βάλτερ Μπένγιαμιν, Μορίς Μπλανσό, Ζαν Μποντριγιάρ, ενώ αντλεί και από εμπειρίες των συμμετεχόντων, σε μια κατεύθυνση μείξης του φανταστικού με το πραγματικό, που χαρακτηρίζει την αισθητική αναζήτηση της δημιουργικής ομάδας.
Η παράσταση ανεβαίνει (1-2/7, 21:00), 3-4/7, 19:00) στο Εθνικό Θέατρο (Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», Αγίου Κωνσταντίνου 22, 210 5288100). Τα σκηνικά-κοστούμια είναι της Δάφνης Αηδόνη, η μουσική του Μανώλη Μανουσάκη, οι φωτισμοί της Ελένης Χούμου. Παίζουν οι Γιώργος Βουρδαμής, Λάμπρος Γραμματικός, Ειρήνη Κυριακού, Μανώλης Μανουσάκης, Αντώνης Παπανικολάτος και «ειδικοί της Καταστροφής»
Από την «Καταστροφή»@Βαλέρια Ισάεβα. Πηγή φωτ.: Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Την διονυσιακή μανία ή «βακχεία» με βασικά εργαλεία τον λόγο του Ευριπίδη, τον συνδυασμό της σύγχρονης με την παραδοσιακή μουσική διερευνά η προσέγγιση στην ευριπίδεια τραγωδία «Βάκχες» που κάνει πρεμιέρα (26/9, 21:00) στο Κηποθέατρο Παπάγου.
«Προτείνουμε μια δυναμική εκδοχή των Βακχών με τις ρίζες της παράστασης βαθιά στην παράδοση. Συνδυάζοντας τον φυσικό ήχο της λύρας και του νταουλιού με το ηχοτοπίο και το sound design της σύγχρονης μουσικής τεχνολογίας, σ’ έναν σκηνικό χώρο όπου τα υλικά της φύσης, αναμιγνύονται και συνομιλούν με σύγχρονα, συνθετικά υλικά, οδηγούμαστε σταδιακά στην βακχεία του έργου του Ευριπίδη» αναφέρει στο σημείωμά της η σκηνοθέτις της παράστασης, Έλενα Μαυρίδου, και συνεχίζει: «Καθώς εκτυλίσσεται η τραγωδία, τα σώματα των ηθοποιών ελευθερώνονται σε έναν οργιαστικό χορό, καταργώντας τα θεατρικά όρια».
Βάκχες 2023 © Μάριος Κουρουνιώτης
Η κινησιολογία βασίζεται στην τελετουργία των Αναστεναριών, που πιθανότατα αποτελεί επιβίωση θρησκευτικών πρακτικών από τη λατρεία του Διονύσου.
Την μετάφραση υπογράφει ο Θεόδωρος Στεφανόπουλος, το σκηνικό και τα κοστούμια η Δήμητρα Λιάκουρα, την μουσική έγραψε ο Γιώργος Μαυρίδης, τους φωτισμούς σχεδίασε ο Περικλής Μαθιέλλης.
Παίζουν οι Δημήτρης Λάλος, Θανάσης Δόβρης, Γιώργος Χριστοδούλου, Βίκυ Βολιώτη, Στέργιος Κοντακιώτης, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Δήμητρα Κούζα και Έλενα Μαυρίδου. Ο Χορός αποτελείται από τις Κική Καραΐσκου, Δήμητρα Κούζα, Σοφία Κουλέρα, Χριστίνα Μαριάνου και Μαριάμ Ρουχάτζε, μουσικοί επί σκηνής οι Γιώργος Μαυρίδης και Βασίλης Κόκλας.
Συναυλίες - Μουσική
Κλασική και ροκ μουσική πρωταγωνιστούν στην αντίστοιχη ενότητα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, για αυτή την εβδομάδα
Στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού δίνει (27/6, 21:00) συναυλία στο πλαίσιο περιοδείας της η post-rock μπάντα Sigur Rós, «πλημμυρίζοντας» το ρωμαϊκό ωδείο με μακρόσυρτες υπνωτιστικές συνθέσεις, που αν και τραγουδισμένες εξ ολοκλήρου στα ισλανδικά ή με καθόλου στίχο, καταφέρνουν να μιλούν μια μουσική γλώσσα οικουμενική. Μεταξύ άλλων, τα κλασικά κομμάτια «Starálfur», «Olsen Olsen» και «Svefn-g-englar».
Πηγή φωτ.: Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Στον ίδιο χώρο, ο Λουκάς Καρυτινός διευθύνει (29/6, 21:00) την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών που ερμηνεύει το επικών διαστάσεων συμφωνικό - χορωδιακό έργο «Ρέκβιεμ» του Τζουζέπε Βέρντι. Περισσότερα για τη συναυλία στο σημείωμά μας Το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι θα ηχήσει στο Ηρώδειο.
Σύμπραξη Καβάκου και Φιλαρμονικής της Βιέννης παρακολουθούν στην προβολή μαγνητοσκοπημένης συναυλίας από την Αίθουσα Musikverein οι παρευρισκομένοι στις 29 Ιουνίου (20:30) στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (210 7282333, www.megaron.gr) στο πλαίσιο της σειράς εκδηλώσεων το Μέγαρο στον Κήπο.
Πρόκειται για ένα μουσικό «ταξίδι» σε συναρπαστικά έργα του ρεπερτορίου του 18ου, του 19ου και του 20ού αιώνα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συνθέσεις των Γιοχάννες Μπραμς, Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ και Καρλ Νήλσεν, διευθύνει ο Δανός μαέστρος Χέρμπερτ Μπλόμστεντ.
Ο Λεωνίδας Καβάκος και η Φιλαρμονική της Βιέννης © Terry Linke. Πηγή φωτ.: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η μαγνητοσκοπημένη προβολή γίνεται σε συνεργασία με την UNITEL, μιας από τις σημαντικότερες εταιρείες παραγωγής και διανομής πολιτιστικού περιεχομένου σε όλο τον κόσμο. Είσοδος ελεύθερη.
Εκθέσεις
Εμπνευσμένα από την «Οδύσσεια» του Ομήρου και τα έργα του Τσαρούχη είναι τα έργα δύο εκθέσεων που αναφέρουμε παρακάτω. Αναμενόμενες οι δύο εκθέσεις στο Εθνικό Μουσέιο Σύγχρονης Τέχνης (Λεωφ. Καλλιρρόης και Αμβρ. Φραντζή) για τον Ιάννη Ξενάκη (1922-2001), από τους σημαντικότερους συνθέτες του 20ού αιώνα, που με το πολυεπίπεδο και ριζοσπαστικό έργο του χάραξε νέους δρόμους για τον πολιτισμό του 21ου αιώνα.
Οι εκθέσεις φέρουν τους τίτλους «Ιάννης Ξενάκης: Ηχητικές Οδύσσειες» και «Ο Ξενάκης και η Ελλάδα» και πραγματοποιούνται σε συνεργασία με κορυφαίους μουσικούς θεσμούς από τις δύο πατρίδες του Ξενάκη, το Musée de la Musique-Philharmonie de Paris από την Γαλλία και και το ΚΣΥΜΕ-Ωδείο Αθηνών από την Ελλάδα.
Πηγή φωτ.: Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Στην έκθεση «Ο κήπος της Κίρκης» της Φιόνας Μουζακίτη, παρουσιάζεται (έως 1/7, Evripides Art Gallery, Ηρακλείτου 10, Κολωνάκι) εικαστική εγκατάσταση αποτελούμενη από μια σειρά κινουμένων ψηφιακών κολάζ εμπνευσμένων από την «Οδύσσεια» του Ομήρου. Ζητήματα τα οποία διερευνά η Μουζακίτη είναι η σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον, η σχέση χρόνου και μνήμης, η συγκίνηση και τα υψηλότερα συναισθήματα που μπορεί να νιώσει η ανθρώπινη ψυχή, η αρχέγονη πάλη ανάμεσα στο δίδυμο άνδρας – γυναίκα, θηλυκό – αρσενικό.
Αυτά, αποτυπωμένα σε καμβάδες, μονοτυπίες, χαρακτικά και εγκαταστάσεις. Όσο για τα αντικείμενα που απεικονίζονται σε αυτή την σειρά των ψηφιακών κολλάζ έχουν κατασκευαστεί και φωτογραφηθεί στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας στην Πελοπόννησο, από την καλλιτέχνιδα, όπως και τα μοντέλα που προβάλλονται. Τα περισσότερα από τα μικρά γλυπτά που είναι ενσωματωμένα στα ψηφιακά κολλάζ, έχουν δημιουργηθεί από πλαστελίνη ή μεταλλικό χαρτί.
Έργο της Φιόνας Μουζακίτη από την έκθεση «Ο κήπος της Κίρκης»
Το αποτέλεσμα της πρώτης συνεργασία του Ιδρύματος Γιάννη Τσαρούχη με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (ΑΣΚΤ) είναι η ομαδική έκθεση φοιτητών/τριών της ΑΣΚΤ, «Στον κύκλο Τσαρούχη» που φιλοξενείται (έως 31/7) στο Ίδρυμα Τσαρούχη (Πλουτάρχου 28, Μαρούσι).
Παρουσιάζονται έργα δημιουργημένα από ποικίλα εικαστικά μέσα, όπως ζωγραφικοί πίνακες, φωτογραφίες, videos, εγκαταστάσεις και άλλες καλλιτεχνικές κατασκευές, αντλούμενα δημιουργικές αφορμές από τα έργα του Γιάννη Τσαρούχη, από τον ίδιο τον χώρο, όπως και από τα αντικείμενα που βρίσκονται σε αυτόν.
Ανδριάνα Φακίνου, «Οδός Σικελίας» (2023, λάδι σε χαρτόνι, 68,5 x 103,5 εκ.)
Συμμετέχουν οι Βάρσου Λία, Βιτολιάνος Βασίλης, Γεωργακόπουλος Νίκος, Γεωργίτση Αναστασία, Δαμουλή - Πλαΐνη Σοφία, Καραδήμα Ελίνα, Κοβάτσεβα Μαργαρίτα, Κούκουλη Ακριβή, Λαδένης Ορέστης, Μανταδάκης Δημήτρης, Μαρκουλή Μαρίνα, Μπαλαγιάννης Χρήστος, Μπαρή Αλεξάνδρα, Μποβολής Μάριος, Μπουρίτσα Δήμητρα, Παπαλού Σάββας, Παπαντώνης Κώστας, Παυλίδου Ντέπη, Παλαιολόγος Νίκος, Σπυράκη Άννα, Στράγκας Πέτρος, Τριβιζά Ζαφειρία, Τσουκαλά Αγγελική, Φακίνου Ανδριάνα, Φραγκαθούλα Ναταλία και Χιλέτη Εύα.
Κινηματογράφος
Athens Open Air Film Festival και Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στην προκειμένη ενότητα. Με τρεις προβολές συνεχίζεται αυτή την εβδομάδα το Athens Open Air Film Festival, η μεγάλη κινηματογραφική γιορτή του καλοκαιριού που διοργανώνεται από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας και τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με ελεύθερη είσοδο.
Βασισμένη στο αστυνομικό μυθιστόρημα «Βαλς στο Σκοτάδι» του Κορνέλ Γούλριτς, η «Σειρήνα του Μισισιπή» (1969) του Φρανσουά Τρυφώ παρουσιάζει τον Ζαν-Πολ Μπελμοντό στο ρόλο του Λουί, ενός πλούσιου ιδιοκτήτη καπνοφυτειών στο αφρικανικό νησί Ρεϊνιόν, ο οποίος αποφασίζει να παντρευτεί δι’ αλληλογραφίας μια άγνωστη γυναίκα (Κατρίν Ντενέβ) Εκείνη εμφανίζεται, εκείνος συνειδητοποιεί ότι δεν έχει καμία σχέση με τη γυναίκα της φωτογραφίας, αλλά, καθότι ερωτευμένος, αγνοεί τα σημάδια, την παντρεύεται και ακολουθεί ένα παιχνίδι υποψίας και εξαπάτησης.
Η προβολή γίνεται (27/6, 21:30) στους Κήπους της Γαλλικής Σχολής Αθηνών (Διδότου 6, Αθήνα), με SDH υπότιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους.
Από την «Σειρήνα του Μισισιπή». Πηγή φωτ.: Athens Open Air Film Festival
Σε αληθινά συμβάντα βασίζεται η ταινία «Απόδραση από το Αλκατράζ» (1979) του Ντον Σίγκελ που ξετυλίγει έναν αγώνα επιβίωσης πίσω από τα κάγκελα καθώς και μανιώδους φυγής προς την ελευθερία. Παίζουν οι Κλιντ Ίστγουντ, Πάτρικ ΜακΓκούχαν, Φρεντ Γουόρντ, Τζακ Θιμπό και Λάρι Χάνκιν. Η προβολή πραγματοποιείται (28/6, 21:30) στον Πεζόδρομο Διονυσίου Αρεοπαγίτου (απέναντι από το Μουσείο Ακρόπολης).
Από την ταινία «Απόδραση από το Αλκατράζ». Πηγή φωτ.: Athens Open Air Film Festival
Επετειακή προβολή για τα 40 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία της, με ολοκαίνουργια και ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια, εκείνη της ταινίας «Ο Αταίριαστος» (1983) του Φράνσις Φορντ Κόπολα που πραγματοποιείται (30/6, 21:30) στην Πλατεία Κοτζιά (είσοδος από οδό Αθηνάς).
Η ταινία αφορμάται από την ομώνυμη νουβέλα της Σούζαν Χίντον και ταξιδεύει το κοινό σε ένα αλλόκοτο μέρος που μοιάζει να βρίσκεται έξω από τόπο και χρόνο. Εκεί, ο Ράστι Τζέιμς ενηλικιώνεται και ανδρώνεται στη σκιά του θρύλου-αδερφού του, Μοτορσάικλ Μπόι, κάποτε κυρίαρχο των συμμοριών.
Πρωταγωνιστούν οι Ματ Ντίλον, Μίκι Ρουρκ, Ντένις Χόπερ, Ντάιαν Λέιν και Νίκολας Κέιτζ.
Από την ταινία «Ο Αταίριαστος». Πηγή φωτ.: Athens Open Air Film Festival
Κινηματογραφική προβολή μετά ζωντανής μουσικής για όσους παρευρεθούν (30/6, 21:00) στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (210 7282333, www.megaron.gr)· προβάλλεται η ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ, «Ο ενοικιαστής» (The Lodger, 1927), συνοδευόμενη από πρωτότυπη μουσική του συνθέτη και πιανίστα Στάθη Άννινου, ο οποίος την ερμηνεύει ζωντανά σε πιάνο, τσέμπαλο και synthesizers.
Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Μαρί Μπέλλοκ Λάουντς, η ταινία επικεντρώνεται στις έρευνες της εύρεσης ενός κατά συρροή δολοφόνου, όμοιου του Τζακ του Αντεροβγάλτη.
Κεντρική φωτ.: Από την ταινία «Ο ενοικιαστής» του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Πηγή φωτ.: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών