Είχε ξεχαστεί προτού το βραβευμένο με Όσκαρ ντοκιμαντέρ (2013) του Σουηδού Μάλικ Μπέντζελουλ ,«Searching For Sugar Man», τον ξαναφέρει στο φως των προβολέων καθότι πρόβαλε τη μυθιστορηματική ζωή του. Ο λόγος για τον Αμερικανό μουσικό της φολκ και τραγουδιστή, Σίξτο Ροντρίγκεζ, που «έφυγε» την Τρίτη από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών, όπως προκύπτει από ανακοίνωση που αναρτήθηκε στον επίσημο ιστότοπό του. «Με μεγάλη θλίψη εμείς, η Sugarman.org, οφείλουμε να ανακοινώσουμε πως ο Σίξτο Ντίαζ Ροντρίγκεζ πέθανε νωρίτερα σήμερα», αναφέρεται στην ανακοίνωση χωρίς να διευκρινίζεται η αιτία του θανάτου του.
Γεννηθείς το 1942 στο Ντιτρόιτ του Μίσιγκαν, ο Σίξτο Ροντρίγκεζ είχε κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ στις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του 1970, τα οποία δεν είχαν ιδιαίτερη απήχηση, ο ίδιος, όμως, έγινε χωρίς να το ξέρει είδωλο στη Νότια Αφρική, σημειώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ επικαλούμενο το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Photo by John Davisson/Invision/AP
Ένα αντίτυπο από τους δίσκους του βρέθηκε εκεί κατά τύχη και η ελευθεριακών τόνων μουσική του έγινε ο ύμνος της λευκής προοδευτικής νεολαίας που είχε εξοργιστεί με το απαρτχάιντ. Η επιτυχία του είναι τόσο μεγάλη στη διάρκεια των ετών, ώστε οι πιο τρελοί θρύλοι περιβάλλουν το πρόσωπό του, κυρίως η αυτοπυρπόλησή του επί σκηνής.
Μέχρι που δύο θαυμαστές του, επιδιώκοντας να διασαφηνίσουν το... μυστήριο του θανάτου του, ανακαλύπτουν κατάπληκτοι πως είναι ζωντανός, και τον πείθουν να έρθει στη Νότια Αφρική, όπου του επιφυλάχθηκε υποδοχή ήρωα το 1998 για έξι συναυλίες, τα εισιτήρια για τις οποίες έγιναν ανάρπαστα.
«Searching For Sugar Man»
Μετά την αποτυχία των άλμπουμ του ο Ροντρόγκεζ είχε εγκαταλείψει τη μουσική για να επιστρέψει στα εργοτάξια των κατασκευών, ώσπου η επιτυχία του ντοκιμαντέρ του προσέφερε μια αργοπορημένη διασημότητα. Χάρη στο ντοκιμαντέρ γνώρισαν μεγάλη απήχηση ορισμένα τραγούδια του, όπως τα «Sugar Man» και «I Wonder».
Στην ταινία μοιάζει αποστασιοποιημένος, μάλλον σαν να διασκεδάζει με αυτήν την αναγνώριση. Όμως η επισφαλής οικονομική του κατάσταση ήταν επίσης ολοφάνερη: δεν έβγαλε ποτέ ούτε σεντ από τα εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα που πούλησαν τα άλμπουμ του στη Νότια Αφρική.
Μετά την κυκλοφορία του ντοκιμαντέρ, είχε δώσει πολλές συναυλίες στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες.