Νέες ταινίες: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, κωμωδία και θρίλερ
Από την ταινία «Ένας πατέρας να σου πετύχει». Πηγή φωτ.: Facebook / Sebastian Maniscalco
Από την ταινία «Ένας πατέρας να σου πετύχει». Πηγή φωτ.: Facebook / Sebastian Maniscalco

Νέες ταινίες: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, κωμωδία και θρίλερ

Κωμωδία, θρίλερ και επανεκδόσεις στις ταινίες που προβάλλονται από την Πέμπτη 27 Ιουλίου στις μεγάλες οθόνες. Πλην της ταινίας με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και μία για την Αγγλία επί Θάτσερ, οι υπόλοιπες ενέχουν άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο, στοιχεία θρίλερ, όπως το «Στοιχειωμένο Αρχοντικό» του Τζάστιν Σίμιεν και «Ο Θεός είναι μια σφαίρα» του Νικ Κασσαβέτης, βασισμένη σε αληθινά γεγονότα και στο μυθιστόρημα του Μπόστον Τέραν «God is a bullet».

Οι υπόλοιπες, νέες ταινίες, αναφέρονται στις ανθρώπινες σχέσεις και τους δεσμούς, στο πλαίσιο της οικογένειας και ερωτικών συντρόφων.

Όσο για τις επανεκδόσεις που συμπληρώνουν το νέο πρόγραμμα των σινεμά, είναι τρεις. Στην υποψήφια για 10 βραβεία Όσκαρ δραματική κομεντί «Διακοπές στη Ρώμη» (1953) του Γουίλιαμ Γουάιλερ συναντάμε την Όντρεϊ Χέπμπορν η οποία υποδύεται μια νεαρή πριγκίπισσα που δραπετεύει στη Ρώμη και γνωρίζει έναν δημοσιογράφο που όμως συνειδητοποιεί την κρυφή ταυτότητά της. 

Στην δραματική ταινία «Είμαι η Κούβα» (1964) του Μιχαΐλ Καλατόζοφ εξιστορείται η νέα πραγματικότητα στην Κούβα μετά την ανατροπή της δικτατορίας του Μπατίστα. Στην ταινία του ιταλικού νεορεαλισμού «Λούστρο Παπουτσιών» (1946) η κάμερα του Βιτόριο ντε Σίκα ακολουθεί δύο ανήλικους λούστρους που στην προσπάθειά τους να συγκεντρώσουν χρήματα για να αγοράσουν ένα άλογο, «παρασέρνονται» από μια συμμορία μαυραγοριτών.

Μπαμπάς να σου πετύχει…

Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη και αυτή τη φορά υποδύεται έναν «οπαδό» του θεσμού της οικογένειας, που δέχεται την πρόταση του γιου του, Σεμπάστιαν (Σεμπάστιαν Μανισκάλκο), να γνωρίσει την εκκεντρική οικογένεια της αρραβωνιαστικιάς του. Πρόκειται για την ταινία «Μπαμπάς να σου πετύχει» της Λόρα Τερούσο, μία κωμωδία πολιτισμικών παρεξηγήσεων με το χιούμορ να είναι έμπλεο από την πλευρά του Ντε Νίρο.

Η διαφορετική άποψη που έχουν πατέρας και γιος για την οικογένεια καταλήγει να τείνει προς εκείνη του πατέρα: «η οικογένεια δεν είναι απλώς κάτι σημαντικό, είναι τα πάντα». Πίσω από το χιούμορ η ταινία θέτει ερωτήματα για το τι είναι οικογένεια και πόσο εύκολη ή όχι είναι η συμβίωση ή η διατήρηση των δεσμών ανάμεσα στα διαφορετικών προσωπικοτήτων και απόψεων μέλη της.

Blue Jean

Βραβείο κοινού στο φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, τέσσερα βραβεία του Βρετανικού Ανεξάρτητου Κινηματογράφου και υποψήφια για βραβείο BAFTA (πρωτοεμφανιζόμενου δημιουργού) η πρώτη ταινία της Τζόρτια Όκλεϊ με τίτλο «Blue Jean».

Η ταινία μεταφέρει το κοινό στην Αγγλία, το 1988, οπότε και η κυβέρνηση της Θάτσερ ετοιμάζεται να περάσει νόμο που θα στιγματίζει τους ομοφυλόφιλους και τις λεσβίες. Θα στιγματίζει δηλαδή και την ηρωίδα της ταινίας η οποία, παρότι ισχυρίζεται ότι «δεν είναι όλα πολιτικά» και δεν ενέχουν όλα την πολιτική (με την σύντροφό της να διαφωνεί) τη βλέπουμε να προσπαθεί να διατηρήσει κρυφή την ερωτική της προτίμηση.

«Δεν  θέλω οι μαθητές μου να ξέρουν τα πάντα για τη ζωή μου. Αν μαθευτεί δεν θα δουλέψω ποτέ ξανά» την ακούμε να λέει. Είναι γυμνάστρια και εργάζεται σε δημόσιο γυμνάσιο της πόλης, παρατηρούμε ότι μιλά ελάχιστα με τους συναδέλφους της - τα τυπικά - ίσως για να μην την καταλάβουν.

Ζητήματα τα οποία η Όκλεϊ θίγει στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο είναι η διαφύλαξη των δικαιωμάτων που τείνει να αφανιστεί ελέω ενός νόμου, ο φόβος έκφρασης λόγω της κοινωνίας που αρέσκεται να στιγματίζει τους πολίτες της, πόσω μάλλον όταν το κεντρικό πρόσωπο της ταινίας εργάζεται στην εκπαίδευση.

Καμουφλάζ

Επίσημη συμμετοχή, εκτός διαγωνιστικού, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών για την ταινία «Καμουφλάζ» του Νικολά Μπενός. Ενέχοντας ψήγματα κοσμοπολίτικου θρίλερ, η ταινία ακολουθεί δύο νεαρούς απατεώνες που εξαπατούν κατ' εξακολούθηση τους εραστές τους, παγιδευμένοι κι οι ίδιοι σ' έναν κύκλο πλαστοπροσωπιών και προδοσίας.

Η φράση στην οποία συνοψίζεται η ταινία είναι «τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται», οι συμπεριφορές των προσώπων σε φράση όπως «μην πιστεύετε τι λέει η Μάργκο, παριστάνει κάποια που θα ήθελε να είναι», σε σκηνές θίγεται επίσης η τοξικότητα που μπορεί να υπάρχει στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, όπως και η πολυπλοκότητα, η κτητικότητα.

Τμήμα Απολεσθέντων  Μαδρίτης

«Καθαρίζουν το βυθό του ποταμού και βρίσκουν ένα σωστό πράγματα. Απ' αυτά που σ' αρέσουν» είναι μία από τις φράσεις που ακούμε στην ταινία «Τμήμα Απολεσθέντων Μαδρίτης» του Χόρχε Δοράδο.

Τη φράση την απευθύνει μία αστυνομικός σε έναν μοναχικό αποθηκάριο στο Τμήμα Απολεσθέντων της Μαδρίτης, ο οποίος, στον ελεύθερο χρόνο του, προσπαθεί να εντοπίσει σε ποιους ανήκουν τα χαμένα αντικείμενα που βρίσκει, ώστε να τα επιστρέψει στους κατόχους τους. Ο ίδιος θεωρεί ότι έτσι θα τους βοηθήσει να βρουν λησμονημένα «κομμάτια» της ζωής τους.

Μόνο που το περιεχόμενο της βαλίτσας που του αναφέρει η αστυνομικός δεν θα ευχαριστούσε τους κατόχους. Είναι σοκαριστικό και οδηγεί τον αποθηκάριο, τον Μάριο, σε ένα ξενοδοχείο όπου συναντά μια γυναίκα παγιδευμένη σε κύκλωμα trafficking.

Κεντρική φωτ.: Από την ταινία «Ένας πατέρας να σου πετύχει». Πηγή φωτ.: Facebook / Sebastian Maniscalco