Οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων –οι οικογενειακές, οι ερωτικές, οι φιλικές– πρωταγωνιστούν στη θεματολογία των ταινιών που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη 6 Ιουλίου στις οθόνες θερινών και ορισμένων χειμερινών κινηματογράφων. Τα είδη των ταινιών αυτών είναι δράμα και κωμωδία, με ψήγματα road movies και συναισθηματικών ταινιών.
Στις νέες ταινίες το θρίλερ «Παγιδευμένη Ψυχή: Η Πορφυρή Πόρτα» του Πάτρικ Γουίλσον με δαίμονες του παρελθόντος που στοιχειώνουν τα κεντρικά πρόσωπα, η κωμωδία (μεταγλωττισμένη στα ελληνικά) «Το άλλο με τον Τοτό, το ξέρεις;» του Πασκάλ Μπουρντιό με τον Τοτό να προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητά του για ένα ατύχημα στο μουσείο – το οποίο μάλιστα δεν έκανε ο ίδιος.
Στη μεγάλη οθόνη και η ιαπωνική ταινία δράσης «Resident Evil: Death Island» του Εϊτσίρο Χασούμι που αναφέρεται σε μια επιδημία ζόμπι που έχει ξεσπάσει στο Σαν Φρανσίσκο.
Σε επανέκδοση κυκλοφορούν «Ο Μεγάλος Λεμπόφσκι» (1998) του Τζόελ Κόεν που ξετυλίγει τη διερεύνηση μιας απαγωγής και συνωνυμίας με έναν διάσημο εκατομμυριούχο, και «Η Γυναίκα με τη Λεοπάρδαλη» (1938) του Χάουαρντ Χοκς με τους Κάθριν Χέπμπορν και Κάρι Γκραντ σε μια κωμωδία με ερωτικά μπερδέματα.
Ο γιος
Ζητήματα επικοινωνίας και κατανόησης, όπως και τραυμάτων του παρελθόντος εντός των οικογενειακών σχέσεων τίθενται στην ταινία «Ο γιος» του Φλοριάν Ζελέρ, δύο χρόνια μετά τον οσκαρικό «Πατέρα» με τον Άντονι Χόπκινς. Ο Χόπκινς εμφανίζεται και σε αυτή την ταινία του Ζελέρ, η οποία μάλιστα συμμετείχε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας 2022.
«Γεια σου γιε μου, ήρθες να μου πεις πόσο καλό πατέρας είσαι;» απευθύνει στην ταινία, ο Χόπκινς στον Χιου Τζάκμαν, ο οποίος υποδύεται τον εργασιομανή Πήτερ που ζει με τη νέα του σύντροφο και το παιδί τους και διαπιστώνει ότι η νέα του ζωή ανατρέπεται όταν εμφανίζεται η πρώην σύζυγός του και ο έφηβος γιος τους, Νίκολας. Κάνει συνεχώς κοπάνες από το σχολείο, είναι θυμωμένος και προβληματισμένος – καταστάσεις που κάνουν τον Πήτερ να ανατρέξει στο παρελθόν ώστε να εντοπίσει τα λάθη στη σχέση του με τον γιο του και να τα διορθώσει.
Φράσεις όπως «και ο άλλος σου γιος σε έχει ανάγκη κι εσύ είσαι συνεχώς στη δουλειά» και «έχω το δικαίωμα να φτιάξω ξανά τη ζωή μου» υπογραμμίζουν τη σχάση στην επικοινωνία και την απουσία κατανόησης από την πλευρά του Πήτερ. Ώσπου, η αναδρομή στο παρελθόν τον οδηγήσει στη συνειδητοποίηση: «Είναι το αγοράκι μου, δεν μπορώ να τον εγκαταλείψω».
Τα πάνω κάτω
Υποψήφια για 11 βραβεία Σεζάρ έχοντας κερδίσει εκείνα του Β’ Γυναικείου Ρόλου για την Νοεμί Μερλάντ και Πρωτότυπου Σεναρίου, η πολύπτυχη ταινία – συναισθηματική, κωμική, αστυνομική – «Τα πάνω κάτω» του Λουί Γκαρέλ αφηγείται μία οικογενειακή ιστορία.
Ο σκηνοθέτης πρωταγωνιστεί επίσης στην ταινία. Υποδύεται τον γιο μιας γυναίκας η οποία εργάζεται ως δραματοθεραπεύτρια στις φυλακές και σκοπεύει να παντρευτεί έναν ληστή που σύντομα θα αποφυλακιστεί. Ο γιος υποψιάζεται ότι η εξέλιξη των πραγμάτων δεν θα είναι θετική και προσπαθεί να την προστατεύσει: «Βρήκα ένα όπλο στην τσέπη του. Είναι επικίνδυνος, λέει ψέματα» τον ακούμε να λέει. Μέχρι να ακούσουμε τη μητέρα του να απευθύνει στον μέλλοντα σύζυγό της: «Έκανες κάτι που δεν έπρεπε. Έμπλεξες το γιο μου».
Ο τέταρτος επιβάτης
Η κάμερα άλλοτε κινείται με σταθερούς ρυθμούς και άλλοτε «τρέχει» ακολουθώντας τα αυτοκίνητα που επίσης τρέχουν τη νύχτα σε μια πορεία καταδίωξης, με το soundtrack να συμβάλει στη δράση που εκτυλίσσεται. Πρόκειται για μία πτυχή της κωμικής ταινίας με στοιχεία road movies «Ο τέταρτος επιβάτης» του Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια.
Μεγάλο μέρος της ταινίας εκτυλίσσεται μέσα στο αυτοκίνητο με το οποίο ο χωρισμένος και χρεωμένος Γιούλιαν ταξιδεύει συχνά στη Μαδρίτη. Προκειμένου να μοιραστεί τα έξοδα συνταξιδεύει με αγνώστους, μία από αυτές η κατά 20 χρόνια μικρότερή του Λορένα για την οποία έχει αρχίσει να αναπτύσει συναισθήματα.
Μόνο που την ημέρα που αποφασίζει να της εκμυστηρευτεί πώς νιώθει, ταξιδεύουν μαζί τους δύο επίσης άγνωστοι: ο ένας εντυπωσιάζει την Λορένα, ο άλλος τους βάζει σε περιπέτειες. Με τον Γιούλιαν να καταλήγει: «ανάθεμα την ώρα που τον έβαλα στο αμάξι».
Διακριτό το πόσο ευμετάβλητες είναι οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, πώς μπορούν να αλλάξουν σαν την πορεία ενός αυτοκινήτου. Ορισμένοι επιβαίνοντες στη ζωή διασχίζουν την ίδια ή παρόμοια απόσταση, άλλοι απλώς περαστικοί.
Book Club - Το Επόμενο Κεφάλαιο
«Έχετε καλέσει στο σπίτι χαρισματικών συνταξιούχων» είναι μία από τις φράσεις που κρατάμε από την κωμωδία «Book Club - Το Επόμενο Κεφάλαιο» του Μπιλ Χόλντερμαν. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους τέσσερις φίλες, κολλητές 50 χρόνια, αποφασίζουν μετά την πανδημία να ταξιδέψουν στην Ιταλία και να μεταφέρουν εκεί τη λέσχη βιβλίου τους.
Ώσπου οι διακοπές παίρνουν την τροπή αναπάντεχης περιπέτειας: μυστικά αποκαλύπτονται, μία από τις φίλες αλλάζει τη ζωή της προκαλώντας αντιδράσεις: «Είμαστε κολλητές 50 χρόνια. Κι εσύ παντρεύτηκες. Πώς παντρεύεται μια γυναίκα στα 70 της; – Παίρνει στα χέρια της το πεπρωμένο της».
Κεντρική φωτ.: Από την ταινία «Ο γιος». Πηγή φωτ.: Facebook / The Son