Γκαλά όπερας με την Νορβηγίδα σοπράνο Ντάβιντσεν

Γκαλά όπερας με την Νορβηγίδα σοπράνο Ντάβιντσεν

«Μία από τις πιο σημαντικές φωνές των τελευταίων χρόνων, αν όχι των τελευταίων δεκαετιών» (βρετανικό περιοδικό «Gramophone»), η μόλις 35 ετών Νορβηγίδα λυρική τραγουδίστρια Λίσε Ντάβιντσεν (γενν. 1987) έχει διαγράψει σημαντική, καλλιτεχνική πορεία, πόσω μάλλον τη διετία 2020-21, περίοδος που, παρά την πανδημία, η πορεία της απογειώθηκε. Παρότι άρχισε να τραγουδά και να παίζει κιθάρα από τα 15 της, αναδείχθηκε το 2015, μετά τη νίκη της στον παγκόσμιο διαγωνισμό όπερας, Operalia. Έχοντας προηγουμένως ολοκληρώσει (2010) τις σπουδές της στην Ακαδημία Μουσικής Grieg στο Μπέργκεν της Νορβηγίας, και τραγουδήσει ως μέτζο σοπράνο με τη νορβηγική Χορωδία. 

Επί σκηνής, η Ντάβιντσεν έχει επιβλητική παρουσία, είναι γεμάτη φωνή με εντυπωσιακό σθένος και εύρος, κάθε δε που τραγουδά γίνεται μια σπανιότητα στο οπερατικό στερέωμα. Το βρετανικό έντυπο «The Observer» την έχει χαρακτηρίσει ως «μία από τις σπουδαιότερες φωνές», το επίσης βρετανικό «Financial Times» μετά την ερμηνεία της ως Αριάδνη στην όπερα «Αριάδνη στη Νάξο» του Ρίχαρντ Στράους σημείωσε ότι «Η Αριάδνη της Λίσε Ντάβιντσεν είναι ένα ολόκληρο σύμπαν». Με αφορμή την ίδια όπερα, συντάκτης των βρετανικών «The Times» υπογράμμισε: «μπορείτε να με εξορίσετε στη Νάξο, αν η Λίσε Ντάβιντσεν δεν γίνει η πιο περιζήτητη βαγκνερική σοπράνο της γενιάς της». 

Τη φράση του περί της ξεχωριστής της πορείας επιβεβαιώνουν οι συνεργασίες της με σημαντικές ορχήστρες και όπερες ανά τον κόσμο λόγω της χαρισματικής φωνής της. Είχε εξάλλου επιβεβαιωθεί και με την κυκλοφορία του πρώτου της άλμπουμ με Στράους και Βάγκνερ (Μάιος 2019, Decca), που ευθύς πέρασε πρώτο στα UK Classical Charts. 

Το ελληνικό κοινό, θα έχει τη δυνατότητα να τη δει στην πρώτη της εμφάνιση στην Ελλάδα, σήμερα, 15 Οκτωβρίου, στη σκηνή της Αίθουσας «Χρήστος Λαμπράκης» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, και να την ακούσει να ερμηνεύει άριες υψηλών ερμηνευτικών απαιτήσεων από ρόλους που η κορυφαία νεαρή ερμηνεύτρια έχει τραγουδήσει στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου αφήνοντας άριστες εντυπώσεις: Αμέλια από τον «Χορό μεταμφιεσμένων», Ελιζαμπέτα από τον «Ντον Κάρλο» και Δυσδαιμόνα από τον «Οθέλλο» του Ιταλού μουσικοσυνθέτη Τζουζέπε Βέρντι, Αγάθη από τον «Ελεύθερο Σκοπευτή» του Γερμανού συνθέτη Καρλ Μαρία φον Βέμπερ και Ελίζαμπετ από τον «Ταγχόυζερ» του επίσης Γερμανού Ρίχαρντ Βάγκνερ. 

Το γκαλά όπερας περιλαμβάνει, ακόμη, το τραγούδι για φωνή και ορχήστρα «Cacilie» του Ρίχαρντ Στράους καθώς και ορχηστρικές εισαγωγές από τις όπερες «Μάκβεθ» και «Τραβιάτα» του Τζουζέπε Βέρντι, «Ελεύθερος Σκοπευτής» του φον Βέμπερ και «Λόενγκριν» του Ρίχαρντ Βάγκνερ. 

Ο Κορνήλιος Μιχαηλίδης © Javier del Real. Η φωτογραφία στάλθηκε από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Οι ερμηνείες της θα ενδυθούν με μουσική που θα ερμηνεύσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Orchestra in Residence του Μεγάρου, υπό τη διεύθυνση του Κορνήλιου Μιχαηλίδη. Αναμένεται ένα άρτιο αποτέλεσμα φωνής και μουσικής που θα κρατήσει αμείωτη την προσοχή του κοινού, θαυμάζοντας όχι μόνο τις φωνητικές της δυνατότητες, αλλά και το πώς η ίδια εναλλάσσεται στους ρόλους των λυρικών έργων.

Όπως στις εμφανίσεις της σε λυρικά θέατρα ανά τον κόσμο, λόγου χάριν στη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης, στη Σκάλα του Μιλάνου, στην Όπερα της Βιέννης. Τη δύσκολη περίοδο 2020-21 απογειώθηκε με τις εμφανίσεις της, μεταξύ άλλων, στο Met Stars Live in Concert, στη Σκάλα του Μιλάνου υπό τον Ρικκάρντο Σαγύ, στην Όπερα της Βαυαρίας με τον Γιόνας Κάουφμαν, στο Παλάτι των Τεχνών στη Βαλένθια, στην Όπερα του Μόντρεαλ.

Αυτή την περίοδο εμφανίζεται ως Μαρσαλίν στον «Ιππότη με το ρόδο» (Στράους) στη Μετροπόλιταν, Ελιζαμπέτα στον «Ντον Κάρλος» (Βέρντι) και Ελίζαμπετ στον «Ταγχόιζερ» (Βάγκνερ) στη Βασιλική Όπερα του Κόβεν Γκάρντεν.

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών 2022-2023. Πηγή: Μέγαρο Μουσικής

*Το γκαλά όπερας με τη Λίσε Ντάβιντσεν παρουσιάζεται σήμερα, 15 Οκτωβρίου (8.30μ.μ.), και εντάσσεται στις εκδηλώσεις του κύκλου «Μεγάλοι Ερμηνευτές» του ΜΜΑ. Πληροφορίες-εισιτήρια: 210 7282333, http://www.megaron.gr 

**Κεντρική φωτογραφία: Η Λίσε Ντάβιντσεν, φωτ.: James Hole