Ερωτήματα για την αρχαία ιστορία και την αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου εγείρει το Μουσείο Αιγών το οποίο εγκαινιάστηκε και άνοιξε στο κοινό τον Δεκέμβριο, αναφέρει ο Economist σε άρθρο του, καθότι το Μουσείο βρίσκεται στην περιοχή που η αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου γεννήθηκε και άλλαξε τον κόσμο· η αυτοκρατορία που δημιούργησε εκτεινόταν από την Αίγυπτο μέχρι το Χίντου Κους.
Το βρετανικό μέσο πήρε πληροφορίες από την αρχαιολόγο Αγγελική Κοτταρίδη η οποία και ήταν παρούσα στην ανακάλυψη των βασιλικών ταφών της Βεργίνας το 1977.
Το Μουσείο Αιγών
Ειδικότερα, το μουσείο διερευνά τα επιτεύγματα της οικογένειας του Μεγάλου Αλεξάνδρου -τα οποία, επιμένει η κα. Κοτταρίδη, δεν περιορίζονται στις κατακτήσεις. Για την κα. Κοτταρίδη, η πρωτεύουσα της αρχαίας Μακεδονίας ήταν το πρωτότυπο ενός είδους αστικού πολιτισμού που αργότερα εκτεινόταν από το Μαγκρέμπ μέχρι την Κεντρική Ασία.
Το έργο της και το μουσείο αμφισβητούν τις συμβατικές απόψεις της αρχαίας ιστορίας -και εγείρουν εύστοχα ερωτήματα σχετικά με την κληρονομιά αυτής της αυτοκρατορίας.
Ειδικότερα, η Κοτταρίδη υποστηρίζει πως οι ελληνιστικές πόλεις έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του σύγχρονου θρησκευτικού κόσμου και επηρέασαν τη Χριστιανοσύνη αλλά και την κουλτούρα του Βουδισμού.
Αντίθετα με όσα ισχυρίζεται η κα. Κοτταρίδη, το Economist επισημαίνει ότι Ινδοί μελετητές αποστρέφονται την ιδέα του Αλέξανδρου ως ηγέτη μιας αποστολής εκπολιτισμού. Ο Meenakshi Lekhi, υπουργός της ινδικής κυβέρνησης, τόνισε πρόσφατα σε συνέδριο πως οι ανταλλαγές μεταξύ του ελληνικού και του ινδικού πολιτισμού προηγούνταν του Μεγάλου Αλεξάνδρου.