Ατυχία χθες στην τηλεκπαίδευση. Ο σέρβερ της Cisco που εξυπηρετούσε μέσω της πλατφόρμας webex έπεσε σε 23 ευρωπαϊκές χώρες ! Πουθενά δεν ζητήθηκε παραίτηση υπουργού, αφού ήταν ένα τεχνικό θέμα της εταιρίας και όχι των χωρών που το υπέστησαν.
Εκτός από την Ελλάδα όπου η αξιωματική αντιπολίτευση, ως άλλη Σαλώμη, ζήτησε την κεφαλή επί πίνακι της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως. Δεν πρωτοτύπησε. Την είχε ξαναζητήσει και παλιότερα, όπως και του Θεοδωρικάκου, του Χρυσοχοΐδη και καμιά δεκαριά άλλων υπουργών.
Δεν αντιλαμβάνονται ότι η κατάχρηση μιας απαίτησης απομοιώνει το ειδικό βάρος της, την αποφορτίζει αντιπολιτευτικά, και ενίοτε τη μετατρέπει σε αντικείμενο λοιδορίας. Φαίνεται ότι εκείνος ο παλιός μύθος με τον τσοπάνο που κάθε λίγο φώναζε λύκος στα πρόβατα, και όταν ήρθε ο λύκος δεν έγινε πιστευτός, δεν τους έχει διδάξει.
Όταν ο πολίτης μαθαίνει ότι ο νέκρωσε η επικοινωνία σε 23 χώρες και μόνο στην Ελλάδα ζητείται παραίτηση της αρμοδίας υπουργού, δεν αναγνωρίζει αντιπολιτευτική μαχητικότητα στον ΣΥΡΙΖΑ. Του καταλογίζει αντιπολιτευτική ελαφρότητα .
Οσο για τον αρχηγό Τσίπρα, έγραψε στο λογαριασμό του στο Instagram ότι η κυβέρνηση των «αρίστων» αυτογελοιοποιείται». Διερωτήθηκε δε, αν κάποια στιγμή η πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης επανέλθει, τα προβλήματα παραμένουν, καθώς οι μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, και διάφορα άλλα λυπητερά. Βέβαια δεν χρειάζεται δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, αλλά το πρόβλημα είναι άλλο, στο οποίο συνέβαλε η κυβερνητική του θητεία σε αυτό:
Τα προβλήματα χωρητικότητας του δικτύου δεν λύνονται σε οχτώ μήνες. Απαιτείται μακρύς χρόνος για τη δημιουργία ανάλογων υποδομών. Και η κυβέρνησή του δεν τις ευνόησε. Πριν περίπου 7-8 χρόνια είχε ξεκινήσει η εγκατάσταση του δικτύου οπτικών ινών. Αυτό σταμάτησε επί πενταετίας, και αυτή ήταν η πενταετία ΣΥΡΙΖΑ, άγνωστο γιατί.
Επίσης επί ΣΥΡΙΖΑ δεν έγινε τίποτα για το 5G, ενώ είχε αφήσει τα σχολεία με παλιές γραμμές. Η αναβάθμιση των συνδέσεων ξεκίνησε πριν ένα χρόνο, και το κόστος ανέλαβαν οι πάροχοι, δηλαδή με μηδενικό κόστος για το Δημόσιο. Παράλληλα το θέμα της κυβερνοασφάλειας το άφησαν λευκή σελίδα. Δεν πρόκαμαν, ασχολούνταν να μας στείλουν στο φεγγάρι.
Λογικά όλα αυτά. Ήταν ένα κόμμα που κάθε χρήση της πληροφορικής την χαρακτήριζε ως τεχνοφασισμό. Και τώρα μιλάει για ελλιπή χωρητικότητα του δικτύου!
Τα social media
Η πολιτική ζωή βέβαια έχει φτηνύνει και λόγω των social media. Σημασία έχει η δημιουργία εντυπώσεων όχι η τεκμηρίωση θέσεων και επιχειρημάτων. Οι ειδήσεις δεν χρειάζεται να διασταυρωθούν και οι αντιδράσεις δεν ελέγχονται για την αξιοπιστία τους. Οσο πιο γρήγορα κυκλοφορήσει μια αντίδραση σε ένα κυβερνητικό μέτρο (ή σφάλμα ή αστοχία), τόσο περισσότερους επάλληλους κύκλους θα κάνει, τόσο περισσότερες αναρτήσεις θα έχει από φίλιους λογαριασμούς, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα το δουν, ώστε να αποκτήσει προστιθέμενη πολιτική αξία. Ενίοτε βέβαια συμβαίνουν και ατυχήματα!
Ο Προεδρικός ξάδερφος Γιώργος Τσίπρας έγραφε ειρωνικά στο twitter για το τιτάνιο έργο της κυβέρνησης στην ψηφιακή πολιτική, υποστηρίζοντας ότι πρώτη φορά πέφτει το ιντερνέτ πανελλαδικά. Και δεν καταλάβανε καν το αλλοπρόσαλλο και αυτοϋπονομευτικό του ισχυρισμού. Ισχυριζόταν ότι έπεσε το ιντερνέτ (και όχι η συγκεκριμένη πλατφόρμα webex ), και την ίδια ώρα αναρτούσε tweet μέσω του ιντερνέτ, το οποίο είχε πέσει πανελλαδικά!
Και εδώ φάνηκε η διαφορά σοβαρότητας. Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ανασκεύασε όταν αποδείχτηκε ότι δεν έφταιγε η ελληνική πλευρά, ο Αντρέας Λοβέρδος από το ΚΙΝΑΛ έσπευσε να αναιρέσει. Όπως έγραψε στο twitter: «Δεν είχα υπόψιν μου ότι το πρόβλημα με την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης είναι πανευρωπαϊκό. Μόλις ενημερώθηκα και αποσύρω την σχετική προηγούμενη ανάρτησή μου»!
Εν τω μεταξύ ο Περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης απάντησε στην πρώην Ρένα Δούρου που τον κατηγόρησε ότι ακύρωσε την προμήθεια 92 λεωφορείων. Αυτό που είχε γίνει είναι ότι τον Δεκέμβρη του 18 η Περιφέρεια ενέταξε πράξη με τίτλο «Προμήθεια νέων οχημάτων ΟΟΣΑ». Όμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέφρασε αντιρρήσεις ( υπάρχει σχετική αλληλογραφία με την DGRegio, που όπως λέει είναι στη διάθεση του κάθε ενδιαφερομένου).
Να θυμίσουμε ότι τα λεωφορεία είναι το αγαπημένο αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ, και ότι τα ακύρωσε η νυν κυβέρνηση. Το γεγονός είναι ότι ο Σπίρτζης είχε αποφασίσει αγορά 750 λεωφορείων. Η αλήθεια είναι όμως ότι τον διαγωνισμό τον είχε ακυρώσει η αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, επειδή θεώρησε ότι παραβίαζε ευθέως διατάξεις της εθνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού, ενώ έκρινε ότι εμπεριείχε και προβληματικές έως και φωτογραφικές (!) τεχνικές προδιαγραφές. Παράλληλα δημιουργούσε και ερωτηματικά ως προς την χρηματοδότησή τους!
(Να σημειωθεί ότι η αρχική υποβολή προσφορών είχε ορισθεί για την 5η Ιουλίου 2019, μόλις δυο ημέρες πριν τις εκλογές τη 7ης Ιουλίου! Τόση πρεμούρα)!
Με αυτή τη φτηνή αντιπολίτευση, αναρωτιέται κάθε σοβαρός πολίτης αν μπορεί να επανέλθει ο ΣΥΡΙΖΑ.