Τα βήματα του... Ανδρέα ακολουθεί ο Αλέξης, στην Παιδεία

Τα βήματα του... Ανδρέα ακολουθεί ο Αλέξης, στην Παιδεία

Του Γιάννη Κ. Τρουπή

Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι ο σημερινός πρωθυπουργός πατάει πάνω στα πολιτικά χνάρια του Ανδρέα Παπανδρέου. Ορισμένοι μιλούν για προσπάθεια «αντιγραφής» των κινήσεων του πρώην πρωθυπουργού από τον κ.Τσίπρα και άλλοι πάλι θεωρούν ότι οι δυό τους δεν έχουν καμία απολύτως σχέση, αφού οι πολιτικές συνθήκες στις οποίες κυριάρχησε ο Ανδρέας Παπανδρέου ήταν πολύ διαφορετικές.

Για τη Νέα Δημοκρατία, ειδικά στον τομέα των μεταρρυθμίσεων φαίνεται πως η φιλοσοφία του Αλέξη Τσίπρα έρχεται πολύ κοντά με εκείνες που εξέφραζε ο Ανδρέας  Παπανδρέου. Για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης οι μεταρρυθμίσεις δεν περιορίζονται μόνο στο άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων ή στην προώθηση αποκρατικοποιήσεων. Αφορούν ένα ολόκληρο πλέγμα δράσεων και αλλαγών στο Κράτος που θα δώσουν νέες δυνατότητες στη χώρα και στους πολίτες της. Σε μια περίοδο λοιπόν  που η Παιδεία – και ειδικά η ανώτατη εκπαίδευση – θα έπρεπε να είναι στην πρώτη γραμμή αυτών των μεταρρυθμίσεων που έχει ανάγκη η χώρα, η κυβέρνηση προωθεί ένα νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση, που γυρίζει την Ελλάδα πίσω στη δεκαετία του '80, όπως σημειώνουν γαλάζιες πηγές.

Στην ΝΔ εκτιμούν ότι εάν ο τομέας της οικονομίας αποτελεί τον καταλύτη σε ενδεχόμενες πολιτικές εξελίξεις, τότε οι τομείς της λεγόμενης καθημερινότητας αποτελούν βάση για τη δημιουργία συνθηκών πολιτικής κυριαρχίας.

Γι'' αυτό το λόγο στην Πειραιώς στρέφουν πλέον συστηματικά  το βλέμμα τους προς τα ζητήματα της παιδείας, της υγείας και της ασφάλειας του πολίτη.

Ειδικά το κυβερνητικό σχέδιο νόμου για τα Πανεπιστήμια, το οποίο αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης, αποτελεί ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τα πίσω. Δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Το μόνο που κάνει είναι να επαναφέρει τις χειρότερες παθογένειες του παρελθόντος

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την ανάλυση που κάνουν γαλάζια στελέχη το νομοσχέδιο:

- Πλήττει ευθέως το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων.

- Ενισχύει τον συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία.

- Καταργεί θεσμούς που συνέβαλαν στη λογοδοσία και τη διαφάνεια.

- Υποβαθμίζει τα μεταπτυχιακά προγράμματα. Αφαιρεί το κίνητρο διδασκαλίας.

- Ενισχύει τον κομματισμό στα Πανεπιστήμια, με τη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησης, και τις αλλαγές στον τρόπο εκλογής πρυτανικών Αρχών.

- Ξαναφέρνει μια παρωχημένη και επικίνδυνη αντίληψη για το ακαδημαϊκό άσυλο, που εξυπηρετεί όσους θέλουν να μετατρέπουν τα Πανεπιστήμια σε χώρους ανομίας.

Παρότι , όπως τονίζεται στην Πειραιώς, η Παιδεία είναι χώρος που προσφέρεται για σύνθεση και συναινέσεις – κάτι που η Νέα Δημοκρατία έχει υποστηρίξει εμπράκτως στο παρελθόν – η κυβέρνηση ήταν αυτή που επιδίωξε τη διαίρεση, το διχασμό και τελικά την οπισθοδρόμηση, προτάσσοντας τις ιδεοληψίες της και μια κοντόφθαλμη πολιτική στρατηγική, παραβλέποντας ουσιαστικά τί γίνεται γύρω μας και πώς προχωρούν τα Πανεπιστήμια στις ανταγωνιστικές ευρωπαϊκές χώρες. «Η Νέα Δημοκρατία είναι αποφασισμένη να αγωνιστεί εναντίον αυτού του νομοσχεδίου, από κοινού με την ακαδημαϊκή κοινότητα. Θα αναδείξουμε τις βασικές μας διαφορές με την Κυβέρνηση που αντανακλούν το πώς βλέπει κάποιος το ίδιο το μέλλον τα χώρας. Για εμάς η εκπαίδευση είναι εφόδιο για κάθε νέο να διεκδικήσει μια καλύτερη ζωή. Είναι μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας. Είναι όπλο για την πρόοδο της χώρας. Για την Κυβέρνηση είναι πεδίο εφαρμογής των ιδεοληψιών της. Και αυτό θα είναι καταστροφικό». Με αυτές τις φράσεις συνεργάτες του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης έδιναν το στίγμα των προθέσεων του κ. Μητσοτάκη, ο οποίος συναντήθηκε μάλιστα με το προεδρείο της συνόδου των πρυτάνεων, όπου ξεκαθάρισε ότι το νομοσχέδιο θα πρέπει να αποσυρθεί.