Τα 200 χρόνια της απελευθέρωσης, τα μηνύματα των ισχυρών συμμαχιών και το brand «Ελλάδα»

Τα 200 χρόνια της απελευθέρωσης, τα μηνύματα των ισχυρών συμμαχιών και το brand «Ελλάδα»

Με την εικόνα των εορτασμών για το 1821 να κάνει τον γύρο του κόσμου και τους ξένους ηγέτες να στέλνουν μηνύματα ισχυρών συμμαχιών, η Ελλάδα δείχνει να πετυχαίνει το στόχο της επαναφοράς στη διεθνή σκακιέρα, πολιτική και διπλωματική, και ενώ η διαφήμιση της χώρας αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία ενόψει των προσπαθειών ανάταξης της οικονομίας μέσω του τουρισμού και των επενδύσεων.

Από τον Τζο Μπάιντεν μέχρι τον Βλαντιμιρ Πούτιν και από τον Ισραηλινό πρόεδρο μέχρι τον Εμμανουέλ Μακρόν και τον διάδοχο του βρετανικού θρόνου Καρόλου, αλλά και την ίδια τη βασίλισσα Ελισάβετ, όπως και όλων των ηγετών ευρωπαϊκών και τρίτων χωρών, τα μηνύματα δεν αφορούσαν μόνο τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821. Οι αναφορές σε στρατηγικές συμμαχίες και στον ρόλο της χώρας μας κυριάρχησαν.

Και ενώ θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για τυπικές κινήσεις, η δήλωση του Τζό Μπάιντεν σύμφωνα με την οποία οι σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ θα είναι πιο στενές από ποτέ και η αμέριστη στήριξη του Εμμανουέλ Μακρόν, έστειλαν τα σαφή μηνύματα προς όλες τις πλευρές. Και προς την Τουρκία αλλά και προς όλους όσους κοιτάζουν σήμερα την Ελλάδα ως επενδυτικό πεδίο.

Ο πλανήτης έδειξε να αφουγκράζεται το μήνυμα της Ελλάδα και της παγκόσμιας θέσης της ως λίκνο της δημοκρατίας και των αγώνων για Ελευθερία τη στιγμή μάλιστα που στην κοινή τους δήλωση οι ηγέτες της Ευρώπης μιλούν για τουρκική προκλητικότητα και προειδοποιούν την Άγκυρα να απέχει από μονομερείς ενέργειες.

Η ουσία είναι πως οι εορτασμοί για τα 200 χρόνια ήρθαν στο κατάλληλο θα έλεγε κανείς τάιμινγκ. Και η παγκόσμια ανταπόκριση αποτελεί τη μεγαλύτερη επιβεβαίωση ενόψει μάλιστα και της έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου στην οποία η χώρα μας επενδύει προκειμένου να αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την ανάκαμψη.

Το γεγονός ότι ο Τζο Μπάιντεν επέλεξε να επικοινωνήσει με τον Κυριάκο Μητσοτάκη μετά την παρέμβαση που έκανε ο ίδιος στη Σύνοδο Κορυφής όπου παρουσίασε τους στόχους του ως πρόεδρος των ΗΠΑ, αποτελεί σημαντική εξέλιξη και ένδειξη της σημασίας που δίνεται στην Ελλάδα ως βασικό παίκτη στην ανατολική Μεσόγειο και όχι μόνο. Πολύ δε περισσότερο τη στιγμή κατά την οποία ο πρόεδρος των ΗΠΑ έχει αποφύγει μέχρι σήμερα να επικοινωνήσει με τον Τούρκο ομόλογό του.

Αναλόγου περιεχομένου και το μήνυμα του Γάλλου προέδρου Μακρόν και η αναφορά του στην πλήρη υποστήριξη της ελληνικής πλευράς σε κάθε περίπτωση και για κάθε υπόθεση.

Σε κάθε περίπτωση η διαφήμιση της χώρας έφτασε στο ανώτερο δυνατό επίπεδο μέσα από την απόδοση τιμών στα 200 χρόνια ανεξαρτησίας. Από τον Κανάδα και τις ΗΠΑ μέχρι το Ισραήλ, και από την Αυστραλία μέχρι την Ευρώπη και από εκεί στη Λατινική Αμερική, το γαλανόλευκο χρώμα της ελληνικής σημαίας κυριάρχησε στις τηλεοπτικές οθόνες, ενώ δεκάδες κτήρια-σύμβολα για κάθε πόλη και χώρα φωταγωγήθηκαν με τα ελληνικά χρώματα.

Και αυτό σε μια στιγμή κατά την οποία η Ελλάδα έρχεται να αποτελέσει χώρα-παράδειγμα ως προς την πορεία και τη διαδικασία διεξαγωγής των εμβολιασμών ενώ η πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη για το πιστοποιητικό εμβολιασμού όχι μόνο υιοθετήθηκε από την Κομισιόν αλλά οδεύει στο να ενταχθεί στον κανονισμό της ΕΕ και να λάβει και πλήρη κάλυψη ως νομικό έγγραφο για μετακινήσεις και τουρισμό.

Άλλωστε ήδη στην χώρα μας υπάρχουν μέχρι και Covid free νησιά, όπου το σύνολο σχεδόν των κατοίκων έχει εμβολιαστεί, με βάση και τον προγραμματισμό που έγινε τον περασμένο Ιανουάριο, επιβεβαιώνοντας τη λήψη μέτρων προστασίας όχι μόνο για τους κατοίκους και τους πολίτες αλλά και για τους υποψήφιους τουρίστες.

Το Μαξίμου πέραν της ικανοποίησης για την εξέλιξη των εορτασμών για τα 200 χρόνια και της ανταπόκρισης των ξένων ηγετών, κάνει ταμείο και παρά τα δεδομένα κάτω από τα οποία έγιναν οι εκδηλώσεις λόγο της πανδημίας το θετικό πρόσημο κυριαρχεί. Τα μηνύματα ήταν ηχηρά. Ειδικά των ΗΠΑ και της Γαλλίας και αυτό δεν περνά απαρατήρητο, ούτε όμως έρχεται χωρίς να έχουν προηγηθεί ελληνικές κινήσεις στη διεθνή πολιτική και διπλωματική σκακιέρα.

Άλλωστε όλο το προηγούμενο διάστημα, με αφορμή και την προκλητική τακτική της Άγκυρας, η Αθήνα έχτισε σχέσεις διακρατικές, προωθώντας παράλληλα δύο βασικά θέματα. Την ασφάλεια που προσφέρει η χώρα στις επενδύσεις και το brand Eλλάδα ως προορισμό.

Αν και η χώρα δεν έχει ακόμη καρπωθεί όλη την παραπάνω προσπάθεια, ο δρόμος που έχει χαραχθεί κρίνεται σημαντικός. Όπως και η πορεία της χώρας στο μέλλον με ισχυρές συμμαχίες και δυναμική οικονομική ανάπτυξη.

Επίσης επετεύχθη και η προβολή του brand Ελλάδα. Όπως αναφέρουν και κυβερνητικά στελέχη αρκεί κανείς να δει τι συνέβη σε πολλές χώρες και δεκάδες πόλεις ή να ασχοληθεί με τον διεθνή Τύπο. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη Μεγάλη Βρετανία, από την οποία η χώρα μας αναμένει σημαντική οικονομική ένεση μέσω του τουρισμού αυτή την περίοδο, η παρουσία του Καρόλου και της συζύγου του, αποτέλεσε κυρίαρχο θέμα αναγορεύοντας την επίσκεψη σε μείζονος σημασίας θέμα.

ΥΓ. Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και το γεγονός πως η Google η μεγαλύτερη παγκόσμια μηχανή αναζήτησης εμφανίσθηκε χθες «ντυμένη» Ελλάδα με ό,τι αυτό επίσης συνεπάγεται.